جلوگیری از سرقت, مقالات آموزشی

همه چیز درباره جلوگیری از سرقت در ایام تعطیلات

سرقت در ایام تعطیلات
در ایام تعطیل، خانه‌های خالی از سکنه و خالی بودن شهر از ترددهای روزانه همیشگی، امنیت خانه و محل کسب و کار افراد را به خطر می اندازد. اما برای افزایش امنیت این مکان ها باید یک سری نکات را رعایت کرد. جلوگیری از سرقت در ایام تعطیلات، به هشیاری و اقدامات لازم احتیاج دارد.

نکات مهم جهت پیشگیری از سرقت در ایام تعطیلات

جلوگیری از سرقت در ایام تعطیلات، نیازمند بالا بودن آگاهی و بینش شما می باشد. برای پیشگیری از دزدیده شدن اموال خود به این نکات توجه فرمایید:

1_ درهای ورودی

به درهای ضد سرقت اکتفا نکنید. برخی از دزد ها آنقدر ماهر هستند که از پس باز کردن این درب ها هم به راحتی بر می آیند. برای جلوگیری از دزدی در ایام تعطیل، تمامی درب ها و پنجره های دیگر را پیش از بیرون رفتن از منزل به خوبی چک کنید و از بسته بودن آن ها اطمینان حاصل فرمایید. زیرا دزد ها از بالکن یا درب های دیگر هم می توانند وارد منزل شوند. می توانید برای اطمینان از پلیت های مطمئن نیز استفاده نمایید. همچنین از نصب هر گونه کاغذ بر روی درب با مضمون ” ما مسافرت هستیم” جدا خود داری فرمایید.
سرقت در ایام تعطیل

2_ نگه نداشتن طلا در خانه

هدف اصلی سارقان پیدا کردن اشیاء گران قیمت می باشد. بنابر این بیشتر دنبال طلا و جواهرات و پول هستند. در نتیجه سعی کنید طلا در خانه نگه ندارید. متاسفانه طلایاب، نیز در این امر ناپسند به دزدان کمک می کند.

3_ خاموش نمودن خودرو هنگام پیاده شدن

هنگامیکه از خودرو خارج می شوید، آن را خاموش کرده و سوییچ را همراه خود ببرید. بهتر است اگر مدت زیادی کار دارید، ماشین خود را داخل پارکینگ ها قرار دهید تا از آن محافطت شود.

4_ نصب دوربین در منزل یا محل کسب و کار

شما می توانید در مکان مورد نظر خود، دوربین نصب کنید تا تصاویر ثبت شوند.
دوربین مدار بسته

5_ جا گذاشتن کلید یدکی در محل کار

اگر حواستان نباشد و کلید یدکی را در محل کار خود جاب بگذارید، ممکن است خانه تان مورد سرقت قرار گیرد؛ به هر حال در اکثر مواقع دزد یکی  از آشنایان است.

6_ وسایل ارزشی خود را جلوی دید همگان نگذارید

وسایل داخل مغازه و محل کار خود را در معرض نمایش قرار ندهید. متاسفانه برخی مغازه ها در هنگام خاموش بودن و تعطیلی، وسایل درونشان پیدا و مشخص است و ممکن است افراد را وسوسه کند.

7_ نصب سیستم دزدگیر

شما با نصب دزدگیر قادر خواهید همسایه ها را از ورود دزد با خبر کنید. البته این مورد به تنهایی تمام مشکل شما را حل نخواهد کرد.

8_ پرهیز از سپردن كلید منزل یا مغازه خود به افراد نامطمئن

کلید مکان زندگی و کسب و کار خود را به افراد نامطمئن نسپارید.
دزد منزل

9_ عدم نیاز به پنهان کردن کلید یدک در بیرون ساختمان

برخی افراد بر این باورند که برای اطمینان، یک کلید یدک در بیرون از ساختمان جا ساز کنند تا بتوانند در صورت جا گذاشتن و یا مفقود شدن کلید اصلی، از کلید یدک استفاده نمایند. یکی از عوامل موثر در جلوگیری از سرقت در ایام تعطیلات، این است که کلید دیگری در بیرون از ساختمان خود مخفی نکنید.

10_ از تجمیع وسایل با ارزش در یک مکان جلوگیری کنید.

وسایل با ارزش خود را در یک جا جمع آوری نکنید. شما می توانید این وسایل را در صندوق امانات بانک های معتبر شهر قرار دهید.

11_ به همسایه معتمد خود بسپارید که حواسشان به مکان مورد نظر شما باشد.

اگر شما به فردی که مورد اعتمادتان است سفارش کنید که، حواسش به خانه شما باشد، احتمال سرقت را به طور چشمگیری کاهش می دهید.

12_ گذاشتن رمز برای گاو صندوق

چنانچه گاو صندوق دارید، برای آن رمز طولانی و سخت بگذارید. بهتر است از رمز و کاراکتر های دشوار استفاده نمایید.

13_ سیستم امنیتی هوشمند

البته باید در نظر داشت که سیستم های امنیتی هوشمند نیز قابل هک هستند و هکر ها می توانند با نرم افزار های متعدد و با امکانات هک، سیستم های امنیتی شما را از کار بیاندازن و آن ها را از دسترس و کنترل شما خارج نمایند.
اگر شما نیز از سیستم های امنیتی هوشمند اطلاعات کافی ندارید، می توانید به سایت صفاتک سر بزنید.

14_ کنترل هر گونه رفت و آمد به منزل یا محل کسب و کار

به رفت و آمد افراد بی توجه نباشید و افراد مشکوک را شناسایی کنید. در صورت شناسایی شخص یا اشخاص مشکوک، مورد را به پلیس 110 گذارش دهید و از هرگونه اقدام بدون فکر و خود سرامنه کاملا پرهیز فرمایید.

15_ چراغ روشن

هنگامیکه می خواهید از منزل یا مکان کسب خود خارج شوید، چراغی روشن بگذارید تا سارقان فکر کنند در این مکان فرد یا افرادی حضور دارند و خطر را حس کنند. بهتر است چراغ هایی که از بیرون پیدا هستند را روشن نمایید تا از بیرون این تصور را در اذهان ایجاد کند که کسی در منزل است.

16_ ننوشتن اسامی بر روی زنگ ها

روی زنگ های آیفون اسامی خود را ننویسید. اسم نوشتن روس آیفون سبب می شود برخی افراد سود جو زنگ شما یا همسایه را بزنند و بگویند که با فلان اسم کار داریم و درب را باز کنید. و حتی با هزاران دروغ دیگر می توانند شما را به راحتی با این ترفند فریب دهند.

مزایا و معایب سیستم امنیتی خانه هوشمند

سیستم امنیتی هوشمند برای جلوگیری از سرقت در ایام تعطیلات، می تواند مفید و موثر باشد. البته عیوب و نقص هایی در پی دارد. اکنون به بررسی و شرح برخی از مزیت ها و معایب سیستم های امنیتی می پردازیم.
سیستم های امنیتی هوشمند

معایب سیستم های امنیتی هوشمند

در قسمت زیر اولین و آخرین عیب سیستم های امنیتی هوشمند را بررسی می کنیم.

امکان هک شدن

این سیستم ها توسط هکر های حرفه ای قابل هک و بازیابی هستند. شما می بایست از ایمن بودن شبکه‌ی بیسیم خانگی خود، اعتبار و شهرت شرکت ارائه دهنده‌ی سیستم‌های امنیتی و به‌روز بودن نرم‌افزارها، کاملا مطمئن شوید.

مزایا سیستم امنیتی هوشمند

در قسمت پایین مزایای سیستم های امنیتی هوشمند را با هم مشاهده خواهیم کرد.

ایمنی و امنیت

این سیتم امنیت را تا حد زیادی برای شما به ارمغان می آورد.

داشتن آرامش خاطر

با نصب چنین سیستم هایی تا حدود بسیاری می توانید اطمینان خاطر داشته باشید.

عدم دسترسی سارقان غیر حرفه ای

دزدان غیر حرفه ای که چنین آموزش هایی را فرا نگرفته اند، نمی توانند به سیستم های امنیتی هوشمند، دسترسی پیدا کنند.
سخن پایانی
در پایان باید گفت  تمهیدات و ابزاری در جهت جلوگیری از سرقت در ایام تعطیلات، اندیشیده شده اند که با دانستن آن ها می توان از بروز هرگونه سرقت جلوگیری کرد. بنابر این آگاهی و بینش در زمینه این موارد برای هر فرد لازم و ضروری می باشد.
اگر شما نیز تمایل به خرید این سیستم های امنیتی هوشمند دارید، فقط کافی است روی کلمه خرید دوربین مدار بسته کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *