جلوگیری از سرقت

۵ علت فعال نشدن دزدگیر اماکن به همراه راهکار آن‌ها

علت فعال نشدن دزدگیر اماکن

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خصوص دزدگیر اماکن می‌تواند باعث مشکل شود، کار نکردن سیستم امنیتی در موارد لازم است. با توجه به این که در دنیای امروز این سیستم‌ها در برقراری امنیت و محافظت از اماکن مختلف از اهمیت بالایی برخوردارند، این مشکل می‌تواند برای بسیاری از افراد دردسر ایجاد کند. در این مقاله، ۵ علت فعال نشدن دزدگیر اماکن را بررسی خواهیم کرد. بنابراین با ما همراه باشید.

 

عیب یابی دزدگیر اماکن

ممکن است پس از مدت زمان خاصی، دزدگیر اماکن با دقت سابق مشکلات و خطرهای احتمالی را شناسایی نکند. همچنین، یکی دیگر از مشکلات رایج سیستم‌های حفاظتی مانند دزدگیر اماکن، false alarm یا هشدار اشتباه می‌باشد.

برای این که بتوان این مشکل را حل کرد، لازم است که در ابتدا سیستم و دستگاِه را بررسی کنید و اگر اختلالی در آن پیدا کردید نسبت به تعمیر و اصلاح آن اقدام کنید.

عیب یابی هر دستگاهی، خصوصا سیستم‌های امنیتی که از تنظیمات پیشرفته و اهمیت بالا برخوردارند می‌تواند کار مشکل و زمان بری باشد. به همین علت در بسیاری از موارد افراد از یک متخصص درخواست می‌کنند تا این کار را برای آن‌ها انجام دهد. پس از تمام شدن فرایند عیب یابی، به مرحله‌ی بعد یعنی تعمیر دزدگیر اماکن خواهید رفت تا تمامی مشکلات پیدا شده را حل کنید.

 

۵ علت فعال نشدن دزدگیر اماکن

فعال نشدن دزدگیر اماکن می‌تواند ریشه در مشکلات و اختلال‌های زیادی داشته باشد. علاوه بر مشکلاتی که ممکن است قطعات سیستم داشته باشند، باید به سیم کشی و منبع برق منطقه که سیستم امنیتی از آن تغذیه می‌کند نیز توجه کرد. در ادامه لیستی را مشاهده خواهید کرد که در آن مهم ترین دلایل فعال نشدن دزدگیر منازل و اماکن را برای شما شرح داده ایم:

 

۱- مشکل داشتن سیم کشی و کابل‌های دوربین‌های مدار بسته یا سنسورها

در زمان نصب دزدگیر اماکن، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت درست نصب نشدن این وسایل یا خرابی و پارگی سیم‌ها و کابل‌های آن، سیستم نمی‌تواند به درستی عمل کند و در آینده‌ی نزدیک دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.

علاوه بر این، سیم‌ها در گذر زمان ممکن است دچار پارگی یا سایش شوند بنابراین اگر عملکرد سیستم دزدگیر اماکن شما دچار مشکل شد بهترین جا برای شروع عیب یابی آن سیم کشی و کابل‌های دوربین و سایر نقاط سیستم است. در صورتی که متوجه وجود مشکل در این بخش‌ها شده اید بهترین راه این است که پیش از هر گونه اقدامی با یک فرد متخصص و آشنا به سیم کشی مشورت کنید و سپس نسبت به حل این مشکل اقدام نمایید.

 

۲- خراب بودن یا مشکل داشتن سنسورها و چشمی‌های سیستم امنیتی

با توجه به اهمیت بالای این سیستم در برقراری امنیت اماکن و منازل، در کنار قیمت دزدگیر اماکن، لازم است که به کیفیت آن نیز توجه بسیاری صورت گیرد. به همین دلیل است که به محض این که متوجه شوید سنسورها یا چشمی‌های سیستم به خوبی کار نمی‌کنند لازم است که به سرعت نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

دلایل فعال نشدن دزدگیر اماکن

در صورتی که سنسورها و چشمی‌های سیستم دزدگیر یک مکان به خوبی کار نکند و یا از حساسیت کافی برخوردار نباشد، حتی اگر تمامی اجزای دیگر به بهترین شکل ممکن کار کنند باز فعال شدن آلارم با مشکل مواجه خواهد شد. این مورد یکی از مهم ترین موارد ۵ علت فعال نشدن دزدگیر اماکن به شمار می‌رود.

 

۳- کافی نبودن منبع تغذیه یا تمام شدن باتری‌های دستگاه

در صورتی که برای سیستم امنیتی از منبع تغذیه و آداپتور استفاده می‌کنید و کابل و سیم کشی‌ها نیز هیچ مشکلی ندارند، شاید منبع تغذیه دچار مشکل شده است یا میزان برق مصرفی دستگاه و دزدگیر از حد آن بالاتر رفته است.

علاوه بر این مورد، برخی از قطعات سیستم‌های امنیتی و دزدگیر اماکن بدون سیم و با استفاده از باتری کار می‌کنند. در این صورت سالم بودن و پر بودن باتری‌های دستگاه و ریموت دزدگیر را بررسی کنید و در صورت نیاز نسبت به شارژ کردن باتری یا تعویض آن‌ها اقدام کنید.

 

۴- مشکل داشتن ریموت دزدگیر اماکن

در بسیاری از مواقع، علت فعال نشدن آلارم دزدگیر اماکن مشکل داشتن دوربین‌ها یا سنسورها نیست. در برخی موارد پیش آمده است که ریموت دچار مشکل شده است و به همین دلیل دستورات را به خوبی اجرا نمی‌کند.

دلیل فعال نشدن دزدگیر اماکن

این موضوع باعث می‌شود که افراد در نگاه فکر به این موضوع شک کنند که شاید خود سیستم و تجهیزات آن دچار مشکل خاصی شده است و باید سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام کنند. در حالی که ممکن است بتوانند تنها با تعمیر یک ریموت که بسیار کم هزینه‌تر نیز به شمار می‌آید مشکل مورد نظر را حل کنند.

 

۵- نصب نامناسب برخی سنسورهای مخصوص

همچنین این احتمال وجود دارد که سنسور مشکلی ندارد اما در مکان مناسبی نصب نشده است. هر سنسور و چشمی با توجه به نحوه‌ی عملکرد و فعالیت‌هایی که نسبت به آن‌ها حساسیت دارد باید در بهترین جای ممکن نصب شود.

به طور مثال برخی از چشمی‌ها یا سنسورهای حرکتی (Motion Sensor) باید در نزدیکی در و پنجره نصب شوند در حالی که بعضی از چشمی‌های دیگر در کنار و بالای دیوارها و یا روی سقف بهترین عملکرد را نشان می‌دهند.

برای این که علت کار نکردن سیستم دزدگیر اماکن خود را پیدا کنید بهتر است که از مناسب بودن محل نصب چشمی‌ها و سنسورها و سالم بودن آن‌ها نیز اطمینان خاطر کسب کنید.

 

علت فعال نشدن دزدگیر اماکن

با وجود تمام این نکات و مواردی که در خصوص دلیل و علت فعال نشدن دزدگیر اماکن گفته شده است، در صورتی که همچنان نتوانستید مشکل سیستم امنیتی خود را حل کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر چه سریع‌تر با پشتیبانی دستگاه دزدگیر خود تماس بگیرید و موضوع را با آن‌ها در میان بگذارید. از همراهی شما عزیزان تا این لحظه متشکریم.

2 دیدگاه در “۵ علت فعال نشدن دزدگیر اماکن به همراه راهکار آن‌ها

  1. یاشار گفت:

    ٢٠:٠٣ ٠١/٠٦/٠٨
    فعال کردن سیستم توسط مدیر ١ ناموفق
    زون شماره ١باز

    1. مصطفی منصوری گفت:

      سلام و ارادت
      این پیام یعنی کسی جلو چشمی شما در حال حرکت هستش و یا سنسوری دستکاری شده که حالت آماده به کار نیست شاید هم مگنت شما روبروی آهن ربا نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *