انواع چشمی دزدگیر

برای خرید چشمی دزدگیر در فضای آزاد به این نکات نیاز دارید

چشمی دزدگیر در فضای آزاد

اگر به دنبال راهکاری مطلوب برای تأمین امنیت فضای باز خود می‌گردید، پس جای درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در این مطلب می‌خواهیم چشمی دزدگیر در فضای آزاد را با هم بررسی کنیم. اما پیش از آن لازم است تا مقدمه‌ای را درباره امنیت بخوانیم:

امنیت همواره یکی از مهمترین و بحث برانگیزترین اقداماتی بوده است که افراد به فکر آن به خصوص برای حفاظت اماکن مختلفشان هستند. سرقت‌های فراروان این روزها، افراد زیادی را برای تأمین امنیت و یا افزایش آن به فکر انداخته‌است. با کمی جست و جو درباره تأمین امنیت اماکن و فضای باز شاهد تعداد زیادی از ابزارها و وسایل‌هایی خواهید که هر کدام با ویژگی‌های خاض خودشان، نیاز شما را برطرف می‌کنند.

اما سؤالی که مطرح می‌شود آن است که در این بین کدام را انتخاب کنیم؟ کدام یک از ابزارهای گوناگون تأمین امنیت متناسب نیازها و خواسته‌های شما هستند؟ برای پاسخ به این سؤال باید هر کدام را به خوبی شناسایی کنید و در نهایت دست به انتخاب بزنید. این مطلب به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تأمین امنیت، یعنی چشمی دزدگیر در فضای باز اختصاص دارد.

بیش از این منتظرتان نمی‌گذاریم، با ما همراه باشید

 

چشمی دزدگیر در فضای آزاد

 

سنسورها و چشمی‌ها دزدگیر را چقدر می‌شناسید؟

بسیاری از افراد با آوردن نام سیستم‌های امنیتی اماکن به یاد سنسورها می‌افتند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید که فکر می‌کنید سیستم‌های امنیتی به معنای تنها سنسورها است، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید! چرا که سنسورها و چشمی‌ها هر دو در کنار همدیگر اصلی‌ترین بخش‌های سیستم‌های امنیتی و دزدگیرها را تشکیل می‌دهند. اما بین این دو سیستم چه تقاوتی وجود دارد؟

همانطور که می دانید، چشمی و سنسور دزدگیر اماکن دارای گونه های مختلفی هستند که هر کدام برای یه نوع فعالیت مورد استفاده قرار می گیرند؛ از همین رو شما می توانید جهت اطلاع بیشتر از این گونه ها روی کلمه انواع چشمی دزدگیر کلیک کنید.

 

سنسورها با چشمی‌های دزدگیر چه تفاوتی دارند؟

تمامی سیستم‌های امنیتی در انواع و کاربردهای مختلف از چشم‌های الکترونیک و سنسورها استفاده می‌کنند. سنسورها و چشمی‌های دزدگیر ورود افراد و غیرمجازها را تشخیص می‌دهند و از آن پس دزدگیر اقدامات مربوطه مانند آژیر دادن و تماس گرفتن را انجام می‌دهند.

اگر بخواهیم چشم‌های الکترونیکی را به چیزی تشبیه کنیم، به آنها محافظان مجازی می‌گوییم. آنها با فرستادن سیگنال‌هایی از اماکن محافظت می‌کنند. به محض آنکه این ارسال امواج قطع شوند، دزدگیر شروع به آژیر کشیدن یا تماس گرفتن می‌کند.

چشم‌های الکترونیک بسیار مهم هستند و رفتاری مشابه چشم‌های انسان داردند! در نظر داشته باشید که چشم‌های الکترونیک و دستگاه‌های مرکزی دزدگیرها مکمل یکدیگر هستند. در واقع سیستم‌های امنیتی بدون وجود هر کدام از آنها معنی نمی‌شود و در صورت وجود چنین چیزی شاهد سیستمی ناقض خواهیم بود!

حساسیت چشمی‌های دزدگیرها قابل تنظیم است و می‌توانید متناسب با خواسته‌هایتان آن را تحقق بخشید! گاهی این حساسیت به قدری بالا است که برای حتی عبور حیوانات هم آژیر به صدا در می‌آید. بنابراین سنسورها و چشمی‌های دزدگیر عملکردی مشابه دارند؛ اما دارای ساختارهایی متفاوت هستند.

این مطلب به‌طور اختصاصی به چشمی دزدگیر در فضای باز اختصاص دارد و در ادامه با انواع آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

 

نکات خرید چشمی دزدگیر در فضای آزاد

چشمی دزدگیر در فضای آزاد و انواع آن را بشناسید

اکنون که کمی با چشمی دزدگیر در فضای باز آشنا شدید، وقت آن است که بدانید این دستگاه‌ها اصلاً چه هستند؟ تعریفی ساده برای این ابزار وجود دارد که می‌گوید:

چشم دزدگیر دستگاه‌هایی هستند که با فناوری و تکنولوژی‌های مختلف ساخته می‌شوند و دارای کاربردهای متفاوتی هستند. به عنوان اشاره‌ای کوتاه به این کاربردها می‌توان به مورد مهمی مانند تشخیص ورود غیرمجاز اشاره کرد! چشم‌های دزدگیر برخلاف سنسورها براساس باز و بسته شدن پنجره‌ها، حرکات و لرزش‌ها و یا حتی تغییر دما این ورود غیرمجاز را تشخیص می‌دهد.

چشمی دزدگیر در فضای باز به صورت سقفی و یا دیواری نصب می‌شوند و اگر محیطی کوچک دارید، یکی از محبوب‌ترین انواع آنها انواع مادون قرمز منفعل یا PIR آن هستند.

از انواع دیگر چشمی دزدگیر در فضای باز می‌توان به مدل‌هایی با فناوری فراصوتی اشاره کرد. این مدل بسیار کاربردی‌تر می‌باشد و امنیت بیشتری را برای محیطتتان به ارمغان می‌آورد. چشمی‌های دزدگیر با فناوری فراصوتی این قابلیت را دارند که باکوچکترین صداهای باز شدن در و یا پنجره‌ها، از خود واکنش نشان دهند و می‌توانند صوت‌ها با کمترین فرکانس‌ها را تشخیص دهند!

البته ممکن است با خودتان فکر کنید این نوع دارای حساسیت زیادی است و ممکن است برای کوچکترین چیزها شما را اذیت کند! اصلاً نگران نباشید؛ چرا که برای حیوانات و موارد دیگر به راحتی قابل تنظیم است.

همچنین دیگر نوع چشمی دزدگیر چشمی در فضای باز، انواعی هستند که با استفاده از مایکروویوهای پخش شده در محیط و دریافت آنها از فرستنده وگیرنده هرگونه تغییر در پرتوی محیط را تشخیص می‌دهند.

کدام چشمی دزدگیر در فضای باز برای من مناسب است؟

در ادامه برخی دیگر از انواع دزدگیرهای چشمی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که می‌توانید با شناخت هر کدام از آنها، بهترین را برای خودتان انتخاب کنید:

 

 

چشمی‌های الکترونیکی ساده

ساده‌ترین انواع چشمی دزدگیر در فضای باز همین مورد است که هر نوع حرکتی را شناسایی می کند و بلافاصله به سیستم مرکزی دستور می‌دهد تا شروع به هشدار دادن یا اقدامات دیگر کند.

 

چشمی‌های وزنی (چشم الکترونیکی حساس به وزن)

همان‌طور که از اسم این مورد مشخص است، اگر جسم در حال حرکتی را تشخیص دهد، وزن آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. در واقع این به سیستم کمک می‌کند که با این قابلیت تشخیص دهد که آیا آن موجود در حال حرکت انسان است، حیوان است و یا موجودی کوچک و بی‌اهمیت!

در هر صورت اگر تشخیص دهد که آن موجود در حال حرکت انسان نیست، واکنشی نشان نمی‌دهد و شاهد آژیرهای آن نخواهید بود. از این رو این دستگاه به شما کمک می‌کند که حساسیت‌های پایین بیاید. اگز جزو آن دسته از افرادی هستید که از حساسیت‌های زیادی سیستم‌های دزدگیر ناراحت می‌شوید، این مورد یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان است.

 

چشمی دزدگیر در فضای آزاد

اگر به دنبال موردی منحصر به فرد برای فضای باز هستید، چشمی دزدگیر در فضای آزاد از بهترین گزینه‌های پیش رویتان است. یکی از بهترین این انواع، چشمی دزدگیر در فضای باز DG75 است که در محیط‌های بیرونی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و حساسیت زیادی هم به حیوانات نشان نمی‌دهد. از دیگر مزیت‌های این مورد می‌توان به کیفیت ساخت بالای آن هم اشاره کرد.

سخن آخر …
و در نهایت به عنوان جمع‌بندی کوتاهی از این مطلب، باید بگوییم سیستم‌های امنیتی مختلف شامل سنسورها و چشمی‌های دزدگیر را معرفی کردیم و بهترین مورد برای انتخاب چشمی دزدگیر در فضای باز را به شما گفتیم. امید است این مطلب برایتان ارزش ایجاد کرده باشد و به خریدتان کمک کند. اگر سؤالی و یا تجربه ای در زمینه سنسورها و چشمی‌های الکترونیکی دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *