دوربین مدار بسته

آداپتور دوربین مداربسته چیست و چه کارایی دارد؟

برای برخی از سیستم‌های پیچیده مانند دوربین مداربسته، داشتن انرژی و تغذیه‌ی مناسب یکی از مهم‌ترین نکات به شمار می‌رود. به همین دلیل، آشنایی کامل با آداپتور دوربین مداربسته و کاربرد آن از اهمیت بالایی برخوردار است تا علاوه بر استفاده‌ی درست از آن، در زمان خرید بتوانید بهترین کیفیت را در ازای مناسب‌ترین قیمت دریافت کنید. در ادامه، هر چیزی که در این خصوص لازم است بدانید ذکر شده است.

 

آداپتور یا منبع تغذیه دوربین مداربسته چیست؟

برای به کار انداختن دوربین‌های مدار بسته لازم است تا سیستم آن‌ها را به برق DC وصل كنند. برق DC نوعی جریان برق مستقیم است و این برق با ولتاژی نزدیک به 12 ولت برای استفاده‌ی سیستم‌هایی مانند سیستم دوربین مدار بسته مناسب است. با این وجود، مشکلی که وجود دارد این است که در حال حاضر، سیستم برق شهری از نوع AC است که نوعی جریان برق متناوب با ولتاژی نزدیک به 220 ولت می‌باشد و به همین دلیل اصلا نمی‌تواند برای چنین سیستمی به کار گرفته شود. بنابراین، در اینجا است که آداپتور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آداپتور در واقع نوعی مبدل است که برای وصل کردن قطعاتی به کار می‌رود که به صورت عادی نمی‌توانند به هم متصل شوند. در چنین موقعیتی که دوربین‌های مداربسته و امنیتی از جریان برق AC پشتیبانی نمی‌کنند، لازم است از ابزاری مانند آداپتور استفاده شود تا جریان برق AC بدون هیچ مشکلی به جریان برق DC تبدیل شود و سیستم دوربین مدار بسته را راه بیندازد.

 

انواع آداپتور دوربین مداربسته از نظر شیوه اتصال

برای به راه انداختن سیستم دوربین مدار بسته و وصل کردن آداپتور به آن دو روش گوناگون وجود دارد. در ادامه، علاوه بر بررسی هر دو روش، مزایا و معایب آن‌ها را نیز مورد بحث قرار می‌دهیم. اتصال آداپتور به دوربین مداربسته می‌تواند به صورت 1) استفاده از آداپتورهای جداگانه برای هر دوربین مداربسته (آداپتورهای مجزا) و 2) استفاده از یک منبع تغذیه برای تمامی دوربین‌های موجود (آداپتورهای مرکزی) باشد.

آداپتور دوربین مداربسته

 

ـ استفاده کردن از آداپتورهای جداگانه برای هر دوربین مداربسته

همان طور که از عنوان نیز قابل حدس است، در این روش برای هر دوربین مداربسته‌ای که در سیستم امنیتی یک مکان مورد استفاده قرار گرفته است از آداپتور و منبع تغذیه‌ی جداگانه‌ای استفاده می‌شود. در واقع این روش، راه معمول و استاندارد وصل کردن آداپتور به دوربین‌های مدار بسته است.

از مهم‌ترین مزایای این روش می‌توان به راحت شدن کار عیب یابی و تعویض آداپتور و دوربین مداربسته اشاره کرد. در صورتی که برای یک آداپتور مشکل ایجاد می‌شود طبیعتا تنها یک دوربین تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرد؛ پس مشکلاتی از قبیل نوسانات برق و … نیز نمی‌توانند به دوربین‌های دیگر آسیبی وارد کنند. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه‌های اضافی شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا کنند.

مشکل و عیب این دوربین به بحث کنترل آن برمی‌گردد. با توجه به این که هر دوربین برای خود یک آداپتور مستقل دارد، شما به عنوان مدیر اصلی این سیستم قادر نخواهید بود به صورت همگانی همه‌ی نکات موجود در خصوص تغذیه‌ی دوربین مداربسته‌ی خود را بررسی کنید. علاوه بر این، در صورتی که تعداد دوربین‌های مداربسته زیاد هستند و محل مورد نظر شما از وسعت زیادی برخوردار است پیشنهاد می‌شود تا از این نوع آداپتورها استفاده نکنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه نباشید.

 

ـ استفاده کردن از یک منبع تغذیه‌ی تک برای همه‌ی دوربین‌های مدار بسته

در این روش یک آداپتور مرکزی برای تمامی دوربین‌های مدار بسته‌ی موجود در سیستم امنیتی شما قرار می‌گیرد و تغذیه‌ی همه‌ی آن‌ها را کنترل خواهد کرد. این روش به شما اجازه خواهد داد تا به صورت عمومی، تمامی دوربین‌های خود را مورد بررسی و نظارت قرار دهید.

این نوع آداپتورهای مرکزی طول عمر بالاتری دارند و چون میزان سیم کشی آن نسبت به آداپتورهای مجزا بسیار کمتر است ظاهر تمیزتر و زیباتری نیز خواهند داشت. با این وجود، یکی از مهم‌ترین معایب این آداپتورها، این است که در صورت خرابی یا وجود اختلال در یکی از دوربین‌ها، تمام سیستم با مشکل مواجه خواهد شد و یا از کار خواهد افتاد.

 

آداپتور دوربین مداربسته

نکاتی که بهتر است پیش از خرید آداپتور دوربین مداربسته بدانید

با وجود دانستن تمامی جزئیاتی که در خصوص آداپتور دوربین مداربسته وجود دارد، چند نکته‌ی اضافه وجود دارد که با وجود سادگی، می‌توانند شما را در یک خرید ایده آل راهنمایی کنند.

ـ مهم‌ترین نکته در زمان خریداری آداپتور دوربین مداربسته این است که از اطلاعات و تجربیات یک فرد متخصص استفاده کنید تا خریدی داشته باشید که تا سال‌های طولانی برای شما باقی بماند.

ـ برای این که از بهترین کیفیت ممکن دوربین‌های مدار بسته‌ی خود استفاده کنید، بهتر است از آداپتورهایی استفاده کنید که نویزگیر هستند.

ـ ضروری‌ترین نکته دانستن نیاز سیستم است. با دقت به میزان ولتاژی که دوربین مداربسته برای خوب کار کردن به آن نیاز دارد توجه کنید تا در زمان خرید بدانید که باید دقیقا دنبال چه محصولی باشید. توجه داشته باشید که اگر یک دوربین از قابلیت‌های خاص مانند دید در شب و … پشتیبانی کند، آمپر مورد نیاز آن افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع تغذیه و یا آداپتور دوربین مداربسته یکی از مهم‌ترین اجزای هر سیستم امنیتی است؛ بنابراین پیش از تصمیم برای خرید آن، علاوه بر تحقیقات لازم، از نظر یک فرد متخصص نیز کمک بگیرید. از توجه شما عزیزان سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *