دوربین مدار بسته

برای هارد دوربین مداربسته چه مارکی بخرم؟

هارد

هارد دیسک‌های اینترنال یکی از مهم‌ترین قطعاتی هستند که تمامی سیستم‌های NVR و DVR و همچنین کل سیستم‌های امنیتی به آن نیاز پیدا می‌کنند. با این وجود، تنوع زیادی که در مارک و مدل‌های هارد دیسک‌های اینترنال وجود دارد، کار انتخاب را برای بسیاری از افراد دشوار خواهد کرد. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا بهترین برندهای هارد دوربین مداربسته را معرفی کنیم و از ویژگی‌هایی بگوییم که لازم است هر هارد مناسبی از آن‌ها برخوردار شده باشد. پس برای خرید بهترین هارد دوربین مداربسته همراه ما باشید.

 

چگونه مناسب‌ترین هارد دوربین مداربسته را انتخاب کنیم؟

نکته‌ای که پیش از هرچیز لازم است به آن توجه کنید این است که بهترین هارد برای دستگاه شما، هاردی نیست که بهترین ویژگی‌ها و بالاترین قیمت را داشته باشد؛ بلکه، باید بر اساس نیازهای شما کار کند و به بهترین شکل ممکن در سیستم امنیتی شما قرار بگیرد. به همین دلیل، با توجه داشتن به چند نکته‌ی ساده اما مهم و کاربردی، شما می‌توانید به راحتی بهترین هارد دیسک را برای دوربین مدار بسته‌ی خود شناسایی کنید.

 

ـ هارد دیسک باید کاربرد مناسب با نیاز شما را داشته باشد

ممکن است برخی از افراد از این موضوع آگاه نباشند؛ اما لازم است به این نکته توجه کنید که ساختار و عملکرد هارد دوربین مداربسته به کلی با هاردهایی که در لپ تاپ و کامپیوتر و … به کار می‌روند متفاوت هستند. به همین دلیل، حتما در زمان خرید به این موصوع توجه کنید که باید یک هارد دیسک مخصوص دوربین مدار بسته و سیستم حفاظتی خریداری کنید.

 

ـ به ظرفیت هارد دیسک توجه کنید

برای این که بدانید هارد مورد نیاز شما چه ظرفیتی دارد، باید به چند نکته توجه کنید. در ابتدا، طبیعتا باید دید که دوربین‌های مداربسته‌ی موجود در سیستم امنیتی، از چه رزولوشنی برای ضبط تصاویر و ویدیوهای خود استفاده می‌کنند. دلیل آن هم مشخص است، هر چقدر رزولوشن تصاویر دریافتی شما بالاتر باشد، حجم پایانی ویدیوها و تصاویر بالاتر خواهد بود. پس، برای ذخیره و نگهداری آن‌ها به فضای بشتر، و به همین دلیل به هاردی پرحجم‌تر نیاز خواهید داشت.

مورد بعدی، فرمت فشرده سازی دستگاه‌های DVR است. اکثر دستگاه‌های DVR در حال حاضر برای فشرده سازی خود از فرمت‌هایی مانند H.264، +H.265، H.265 و … استفاده می‌کنند. برای انتخاب هارد دوربین مداربسته مناسب، لازم است تا مطمئن شوید که هارد دیسک اینترنالی که قرار است خریداری کنید با دستگاه شما کاملا هماهنگ است.

هارد اینترنال

 

ـ هارد دیسک خود را از یک برند قابل اعتماد تهیه کنید

یکی از مشکلات و نگرانی‌هایی که در دنیای امروز برای هر خریداری پیش می‌آید مطمئن بودن از اصالت جنسی است که خریداری کرده است. توجه داشته باشید که هرچه حساسیت کالا بالاتر باشد، اهمیت اصل بودن و مرغوب بودن جنس آن نیز بالا خواهد رفت. پس با توجه به حساسیت نقش هارد دوربین‌های مدار بسته در سیستم‌های امنیتی، حتما به خاطر داشته باشید که یک برند و مرکز فروش مناسب را برای خرید این کالا انتخاب کنید تا در صورت به وجود آمدن مشکل، بتوانید از گارانتی و ضمانت نامه‌ی آن نیز استفاده کنید.

 

 

بهترین برندهای هارد دوربین مداربسته

درست است که برندهای زیادی در بازار وجود دارند که در زمینه‌ی تولید هارد دیسک برای دوربین‌های مدار بسته فعالیت می‌کنند؛ اما نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که در حال حاضر، بهترین برندهایی که در این خصوص فعالیت دارند دو برند سیگیت (Seagate) و وسترن دیجیتال (Western Digital) هستند. این دو برند، به صورت تخصصی بهترین نمونه‌های هارد دیسک‌های دوربین‌های مدار بسته را تولید می‌کنند.

ـ هارد دیسک‌های اینترنال سیگیت

 

هارد دوربین مداربسته سیگیت

 

چندین سال پیش، شرکت Seagate از سری Skyhawk خود پرده برداری کرد که مخصوص استفاده در سیستم‌های نظارتی و حفاظتی است. از مزایای این محصول، توانایی مدیریت کردن چندین دوربین مداربسته با هم است؛ به طوری که تضمین می‌کند هرگز در فرآیند انتقال و ذخیره سازی، هیچ ویدیویی از قلم نخواهد افتاد.

 

ـ هارد دیسک‌های اینترنال وسترن دیجیتال

هارد دوربین مداربسته وسترن دیجیتال

یکی از مزایای این برند، دسته بندی مناسب محصولات آن است که باعث می‌شود خریدار بدون گیج شدن، دقیقا به سراغ محصولی برود که به آن نیاز دارد. محصولات این برند در رنگ‌های مختلف مانند قرمز، سبز، آبی و … دسته بندی می‌شوند که هر رنگ نشان دهنده‌ی کاربری متفاوت آن است. در این میان، رنگ بنفش مخصوص هاردهای دوربین مداربسته است.

این مدل‌ها، با داشتن مقاومت فوق العاده، می‌توانند شبانه روز به ضبط تصاویر ادامه دهند و با استفاده از تکنولوژی‌های مخصوص، درصد خطا را به حداقل می‌رسانند تا هرگز در اثر یک اشتباه، فیلم یا تصویری حذف نشود.

این نکات می‌توانند به راحتی شما را به سوی خرید بهترین و مناسب‌ترین هارد دوربین مداربسته راهنمایی کنند. همچنین، شما می‌توانید علاوه بر توجه به این نکات، با یک متخصص تماس برقرار کنید و پس از مشورت کردن با او، نسبت به خرید هارد دیسک اینترنال سیستم‌های امنیتی خود اقدام کنید. از توجه و همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *