دوربین مدار بسته, مقالات آموزشی

علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته چیست؟

ضبط نکردن دوربین مدار بسته

در خصوص نحوه‌ی کار دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی هر مکانی، مشکلات متفاوتی وجود دارد. یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افرادی که با این سیستم‌ها سر و کار دارند پیش می‌آید این است که علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته چیست؟

در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با چند مورد از دلایلی که منجر به ایجاد اختلال در فرایند ضبط کردن دوربین‌های مداربسته می‌شوند، آشنا کنیم. پس با صفاتک همراه باشید تا علت ضبط نکردن دی وی ار دوربین مدار بسته خود را بفهمید.

 

چرا دوربین مداربسته ضبط نمی کند؟

علت ضبط نکردن دی وی ار به موارد زیادی بر می گردد، در لیست زیر چند مورد از دلایل ضبط نشدن تصویر و ویدیو توسط دوربین‌های مداربسته را شرح داده ایم.

همچنین، برای هر مشکل، راه حل آن نیز ذکر شده است تا شما عزیزان بتوانید تا جایی که امکان دارد سیستم امنیتی و دوربین‌های حفاظتی خود را بررسی کنید و هر گونه مشکل احتمالی را به راحتی حل کنید. چند علت ذخیره نکردن دوربین مدار بسته از این قرار است:

 

علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته

 

 

تنظیمات دوربین مداربسته یا سیستم مرکزی تغییر کرده است

همان طور که احتمالا می‌دانید، برای این که فایل‌هایی که توسط یک دوربین مداربسته ضبط شده اند به راحتی قابل دیدن و قابل انتقال دادن باشند، باید دوربین به یک سیستم مرکزی مانند DVR متصل شود. حالا این که دستگاه DVR، دستگاه ضبط تصویر چیست و چگونه کار می‌کند خود بحثی جداست.

در هر صورت، ممکن است که تنظیمات این دستگاه یا خود دوربین‌ها در حالتی باشند که ضبط تصاویر محدود شده باشد. به طور مثال، اگر حالت motion detector فعال باشد، فقط اجسام و افراد متحرک ضبط خواهند شد. یا اگر در دستگاه گزینه‌ی overwrite فعال نباشد نیز دوربین ضبط نخواهد کرد.

 

امکان دارد سخت افزارهای دوربین‌های مداربسته دچار مشکل شده باشند

یکی دیگر از پاسخ‌هایی که می‌توانیم در خصوص این که چرا دوربین مداربسته ضبط نمی کند بدهیم این است که دوربین مداربسته به هر دلیلی از کار افتاده باشد.

در این حالت، ابتدا مطمئن شوید که دوربین به خوبی به برق وصل است و مشکلی در سیم کشی به وجود نیامده است. یکی از نشانه‌های این مشکل این است که فقط یک یا چند دوربین به خصوص خراب شده اند، و سایر دوربین‌ها بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهند.

 

هارد دستگاه هنوز فرمت نشده است

البته این مشکل فقط در خصوص دستگاه‌های جدید و تازه خریداری شده می‌باشد. زمانی که در ابتدا دستگاه DVR و یا NVR را خریده اید، باید هارد را در این دستگاه‌ها فرمت کنید و پس از آن به نصب دوربین‌های مداربسته بپردازید. همچنین اگر یک هارد جدید برای دستگاه خریدید نیز باید این فرایند فرمت کردن هارد را تکرار کنید.

 

هارد دستگاه DVR یا NVR تکمیل شده است

یکی از شرایطی که می‌تواند به ضبط نکردن دوربین‌ها منجر شود، این است که حافظه‌ی دستگاه پر می‌شود و دیگر ظرفیت و فضای خالی برای فیلم‌ها و تصاویر جدید باقی نمی‌ماند.

در چنین شرایطی، در صورتی که به فیلم‌ها و تصاویر قبلی نیاز دارید، باید آن‌ها را به یک فلش یا سی دی دیگر منتقل کنید یا بر روی کامپیوتر و لپ تاپ بریزید.

اگر هم دیگر به این اطلاعات نیازی ندارید، یا هارد خود را به کلی فرمت کنید، یا گزینه‌ی overwrite را فعال کنید. همان طور که در توضیح گزینه‌های قبلی نیز گفته شد، فعال کردن این گزینه باعث می‌شود که مشکل ضبط نکردن دوربین مداربسته حل شود چرا که فیلم‌ها و تصاویر جدید بر روی اطلاعات قبلی ثبت خواهند شد‌.

 

چرا دوربین مداربسته ضبط نمی کند

 

 

ممکن است دوربین را مسدود کرده باشند

این اتفاق در بسیاری از شرایط و موقعیت‌ها به وجود می‌آید که افرادی به هر دلیلی که دارند دوربین‌های مدار بسته‌ی یک منطقه را مسدود و یا کور می‌کنند.

بنابراین افرادی که مسئول این دوربین‌ها هستند، باید در فواصل کوتاه مدت از این موضوع اطمینان خاطر کسب کنند که دوربین‌ها بدون چنین مشکلی به کار خود ادامه می‌دهند.

 

امکان دارد که کابل مخصوص انتقال تصویر دچار اختلال شده باشد

همان طور که در صورت خرابی دوربین، کارکرد چند دوربین به خصوص مختل می‌شود، در صورتی که کابل انتقال تصویر خراب شود و به خوبی کار نکند نیز تنها همان دوربینی که به این کابل مربوط است به خوبی کار نخواهد کرد. بنابراین اگر همه‌ی دوربین‌های مدار بسته‌ی شما کار نکنند، احتمال این که مشکل از کابل انتقال تصاویر باشد کم خواهد بود.

 

هارد دستگاه DVR یا NVR خراب است

احتمالا از گزینه‌های قبلی به اهمیت هارد دستگاه دی وی آر و ان وی آر پی برده اید. اگر هارد این دستگاه‌ها دچار هر گونه مشکلی شود یا بسوزد، فعالیت دوربین‌های مداربسته کاملا مختل خواهد شد. خرابی هارد دستگاه، یکی از شایع ترین دلایلی است که می توان در پاسخ به سوال چرا دوربین مداربسته ضبط نمی کند آورد.

 

ممکن است فیش‌ها یا آداپتور دچار قطعی و وصلی شده باشد

در صورتی که آداپتور دوربین دچار مشکل شود، اتصال برق به دوربین قطع خواهد شد و دوربین فیلم یا تصویری ضبط نخواهد کرد. بنابراین فیش‌های پشت دستگاه و کابل‌ها را به خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارند و به درستی وصل شده اند.

 

ضبط نکردن دوربین مداربسته

 

 

شاید اتصال اینترنت ضعیف باشد

در صورتی که سرعت و قدرت اینترنتی که دوربین مدار بسته و دستگاه دی وی آر به آن وصل است کم باشد، پهنای باند کم خواهد شد و دوربین در دریافت سیگنال و ضبط تصویر و ویدیو به مشکل برخواهد خورد. بنابراین، در کنار رعایت فاصله‌ی مناسب میان دوربین و منبع اینترنت، به سرعت اینترنت خود نیز توجه کنید.

برای حل این مشکل، قبل از تماس برای تعمیر دوربین مدار بسته با یک تعمیرکار، باید دوربین را به روتر نزدیک نموده و موانع فیزیکی را نیز بردارید. استفاده از یک گسترش دهنده دامنه وای فای نیز کمک کننده است.

 

بالا رفتن شدت جریان برق

گاهی ممکن است نوسانات برق صورت بگیرد و شدت جریان برق به طور ناگهانی افزایش یابد یا کاهش یابد. این اتفاق ممکن است باعث سیاه شدن تصاویر دوربین شود و علت ذخیره نکردن دوربین مدار بسته باشد و یا حتی احتمال ایجاد خط های افقی بر روی تصاویر نیز وجود دارد.

 

کافی نبودن منبع تغذیه

گاهی مواقع علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته کافی نبودن منبع تغذیه است نه قطع بودن برق. این به این معنی است که وقتی برق قطع می شود، دوربین کلا از کار می افتد. اما با ضعیف شدن برق، سیگنال های ویدئویی ضعیف خواهند شد که در این حالت تصاویر سیاه شده و چشمک می زند.

 

امیدواریم توانسته باشیم به تمامی سوالات شما، از جمله علت ضبط نکردن دی وی ار و این که چرا دوربین مداربسته ضبط نمی‌کند پاسخ مناسبی داده باشیم. با این وجود، شما عزیزان همچنان می‌توانید هر سوالی که در این زمینه دارید در بخش نظرات بنویسید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ داده شود.

4 دیدگاه در “علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته چیست؟

  1. پریا گفت:

    سلام من همه مواردی که بالا گفتید رو چک کردم و موردی نداشتن. پس دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته من چیه؟

    1. مصطفی منصوری گفت:

      اگر از آداپتور و دستگاه خودتون اطمینان دارید میشه گفت هارد

  2. بهرام گفت:

    سلام
    دوربین خونه ما به اینترنت وصل بود ،الان یه مدتی هست که اینترنت قطعه و انتقال تصویر هم نیست
    میخواستم بدونم ایا الان دوربین ها تصاویر رو ضبط میکنن یا نه ؟؟
    سپاسگزارم

    1. مصطفی منصوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ذخیره سازی ارتباطی با آنلاین بودن نداره ولی اگر تنظیمات روی ضبط باشه و متوقفش نکرده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *