انواع چشمی دزدگیر

سنسور دزدگیر در و پنجره

دزدگیر در و پنجره

اصلی‌ترین مجراهای خروج امنیت و نفوذ سارقان به منزل شما درها و پنجره‌ها هستند؛ به همین دلیل سنسور دزدگیر در و پنجره یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز شما برای تأمین امنیت مکان است. معمولا در کنار سیستم‌های دزدگیر از سنسور در و پنجره نیز استفاده می‌شود تا حفاظت، تقویت و تکمیل شود.

کارکرد این دزدگیرها که از دو بخش سنسور و مگنت (آهن‌ربا) تشکیل می‌شوند، به‌طورکلی مبتنی بر تشکیل مداری است که تا هنگام موازیِ هم ماندن این دوبخش برقرار است. به محض قطع شدن این مدار که با جدایی سنسور از مگنت رخ می‌دهد، سیگنالی به پنل دزدگیر اصلی ارسال می‌شود. اعلام خطر سنسور دزدگیر در و پنجره به صورت پیام به تلفن همراه یا زنگ هشدار امکان‌پذیر است که به انتخاب کاربر بستگی دارد.

قطعات سنسور دزدگیر درب و پنجره به روش‌های گوناگون در محل نصب می‌شوند؛ مثلا با کمک چسب‌های دوطرفه‌ی بسیار قوی روی سطح قرار می‌گیرند یا با روش حفاری در داخل در، پنجره و قاب آن‌ها کار گذاشته می‌شوند. البته نصب آن‌ها بستگی به نوعشان دارد.

برخی از آن‌ها به شکلی نازک طراحی شده‌اند که در دکوراسیون نامرئی و فاقد تأثیرند. انواع دزدگیر درب و پنجره هم‌چنین در دو نوع عمده‌ی بی‌سیم و سیمی تولید می‌شود که هریک مزایا و ویژگی‌هایی دارند از جمله این که سنسور سیمی ارزان‌تر است؛ حسن سنسور بی‌سیم که سبب می‌شود بیشتر کاربران آن را انتخاب کنند، نداشتن کابل است.

 

دزدگیر در و پنجره

 

عملکرد سنسور در و پنجره

قفل و بست و زنجیر برای پیشگیری از ورود و خروج‌های غیرمجاز کافی نیست. با توجه به این که بسیاری از سارقان ورود از در و پنجره را ساده‌ترین و کم‌دردسرترین راه برای ورود به حریم مکان می‌دانند، این تجهیزات امنیت مکان شما را تا حد زیادی بالا می‌برد.

هرقدر هم که در جای‌جای منزل از چشمی و دزدگیر استفاده شود، کارایی سنسور دزدگیر در و پنجره را برای پیشگیری از ورود دزدان نخواهد داشت.

به محض جدا شدن دو بخش موازی باهم که منجر به قطع مدار الکتریکی می‌گردد، اعلام خطر اتفاق می‌افتد و کاربر می‌تواند از وقوع دزدی یا هرخطر دیگر جلوگیری کند. البته بسیاری از اقدام به سرقت‌ها به محض آگاه شدن سارقان از مجهز بودن مکان به سنسور دزدگیر ناتمام می‌ماند.

آیا سنسور دزدگیر در و پنجره نیاز به اینترنت دارد؟ اگر قصد استفاده از سیستم پیشرفته و هوشمندی برای حفاظت و امنیت مکان دارید، قطعا اینترنتی قوی مورد نیاز شماست. به‌ویژه اگر قصد ندارید به هشدار صوتی قناعت کنید و اعلام‌خطر به صورت پیام مدنظر شماست، باید دستگاهی را به کار ببرید که اطلاعات را به اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراهتان ارسال کند. بدون اینترنت قوی قادر نخواهید بود از راه دور حرکات مشکوک یا ورود و خروج‌های غیرمجاز را شناسایی کنید.

مفاله پیشنهادی: چشمی دزدگیر اماکن چگونه کار میکند؟

 

انواع سنسور دزدگیر در و پنجره

گفتیم که دو نوع عمده‌ی سنسورهای در و پنجره، بی‌سیم و سیمی هستند. سنسورهای دزدگیر سیمی از نظر قیمت به‌صرفه‌تر از سنسورهای بی‌سیم هستند اما اشکال آن‌ها در کابل‌دار بودن است.

به‌طورکلی کابل قابل مشاهده و قابل دسترسی، نقطه ضعف هر سیستم دزدگیر به شمار می‌رود؛ زیرا اگرچه مشاهده‌ی آن‌ها شاید برخی سارقان را از سرقت منصرف کند، از این جهت که بسیاری از سارقان ممکن است مهارت قطع کردن کابل و از کار انداختن سیستم را داشته باشند، آسیب‌پذیر است.

اما حسن این نوع سنسور دزدگیر در و پنجره نداشتن باطری و عدم نیاز به تعویض باطری است؛ درحالی که در سیستم‌های بی‌سیم باطری در زمان‌های مشخصی نیاز به تعویض دارد که اگر فراموش شود، سیستم را ناکارآمد می‌کند.

برای هرنوع از در و پنجره با ابعاد گوناگون، نوعی از سنسور دزدگیر قابل استفاده است. معمولا بهتر است برای انتخاب نوع سنسور دزدگیر در و پنجره خصوصا انواعی که باید در داخل در و پنجره کار گذاشته شود از نظر کارشناسان خبره بهره گرفت که با بررسی مکان، درها و پنجره‌ها نوع مناصبی را توصیه کنند و نصب تجهیزات را نیز برعهده بگیرند تا همه چیز به اصولی‌ترین و حرفه‌ای ترین روش انجام شود.

همانطور که می دانید، چشمی و سنسور دزدگیر اماکن دارای گونه های مختلفی هستند که هر کدام برای یه نوع فعالیت مورد استفاده قرار می گیرند؛ از همین رو شما می توانید جهت اطلاع بیشتر از این گونه ها روی کلمه انواع چشمی دزدگیر کلیک کنید.

 

سنسور دزدگیر در و پنجره

 

 

نکاتی درباره نصب سنسور دزدگیر در و پنجره

نصب سنسورهای معمولی که با کمک چسب دوطرفه بر روی محل قرار می‌گیرند، نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد و کاربران به سادگی قادر به نصب آن‌ها هستند. تنها باید به برخی نکات در نصب آن‌ها توجه شود. هر در و پنجره‌ای یک قاب یا چهارچوب دارد که بخش ثابت است و یک بخش متحرک که خود در یا پنجره است.

یکی از نکاتی که درمورد نصب سنسور در و پنجره توصیه می‌شود این است که سعی کنید آهن‌ربا را روی قسمت متحرک بگذارید و خود سنسور را در محل ثابت روی چهارچوب نصب کنید. این کار برای مراقبت بیشتر از سنسور و دوام آن است.

فاصله‌ی استاندارد بین دو بخش موازی در سنسور دزدگیر در و پنجره، حدودا نیم اینچ است. در برخی از انواع سنسور که با نام سنسور هواکش شناخته می‌شوند، از دو آهن‌ربا برای ایجاد فاصله‌ی بیشتر استفاده می‌شود تا بتوان پنجره را برای جریان هوا مقداری باز گذاشت.

 

دزدگیر درب آپارتمان

کارایی سنسور دزدگیر برای در آپارتمان، پنجره و سایر دریچه‌های موجود در منزل یکسان است. درواقع در هرجایی که دارای دو قسمت از هم جداشدنی باشد، و امکان ورود و خروج را فراهم نماید، باید از سنسور دزدگیر در و پنجره استفاده کرد.

درهای ضد سرقت و حفاظ‌های در و پنجر‌ی میله‌ای یا آکاردئونی اگرچه سهمی در تأمین امنیت دارند، چندان کارآمد نیستند زیرا هر سارقی که مهارت باز کردن در آپارتمان و پنجره را داشته باشد، می‌تواند منع حفاظ را نیز به همان صورت برطرف کند. پس بهتر است از سیستم‌های دزدگیر پیشرفته و هوشمند همراه با سنسورهای در و پنجره بهره بگیرید.

دزدگیر در و پنجره صفاتکسایر موارد استفاده سنسور دزدگیر درد و پنجره

تنها برای سارقان نیست که از سنسورهای دزدگیر استفاده می‌کنیم. سنسور در و پنجره که هرگونه ورود و خروج را به اطلاع کاربران می‌رساند، می‌تواند ایشان را از رفت و آمد اهل خانه مطلع سازد؛ بنابراین اگر والدین نگران فرزندان خود در زمان عدم حضور خود در منزل هستند، با کمک این تجهیزات می‌توانند از ورود و خروج آنان مطلع گردند.

کاربرانی که در منزل کودک خرسالی دارند و نگران امنیت او در اتاقش هستند می‌توانند درها و پنجره‌های اتاق کودک را به سنسور مجهز کنند و به موقع متوجه هر حرکت خطرسازی شوند.

حتی درِ کمدهای حاوی اشیای پرارزش و نیز کابینت‌های نگهداری مواد خطرناک مثل شوینده‌ها و داروها را می‌توان مجهز به این سنسورها کرد. سنسور دزدگیر در و پنجره چنان که دیدیم انواع و کارایی‌های گوناگونی دارد، بنابراین می‌تواند اطمینان داشت که در هر منزل نوعی از آن، کارایی داشته باشد.

برای خرید سنسور دزدگیر مناسب بهتر است به نیاز خود، شرایط مکان و میزان حساسیت آن توجه کنید. معمولا بهتر است از سنسورهای متعدد برای درها، پنجره‌ها و همه‌ی نقاطی که می‌تواند امکان ورود را فراهم کنند، استفاده نمایید.

2 دیدگاه در “سنسور دزدگیر در و پنجره

  1. گلزارفر گفت:

    سلام وقت سنسور چراغ سالم است ولی وقتی شیشه روش بسته میشه دیگه چراغ روشن نمیشه کار نمی کنه

    1. مصطفی منصوری گفت:

      سلام
      ارادت
      از برق کار یا الکتریکی مشورت بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *