انواع چشمی دزدگیر

سنسور ضربه‌ای دزدگیر اماکن چیست؟

سنسور ضربه‌ای دزدگیر اماکن

از علل اصلی که افراد از دزدگیر اماکن استفاده می‌کنند، آن است که به محض ورود فرد مزاحم دزدگیر شروع به آژیر کشیدن کند. سنسور ضربه‌ای دزدگیر اماکن نیز این قابلیت را دارد که فوراً ما را از وجود سارقان مطلع می‌نماید.

کسبه و مشاغل بسیاری هستند که دزدگیر اماکن را در محل کار خود نصب می‌کنند تا امنیت محیط خود را بالا برده و در صورت ورود سارقان فوراً اقدامات لازم را انجام دهند. دزدگیرهای ساخته شده در زمان کنونی، فناوری‌های پیشرفته‌ای دارند و بدین وسیله سطح امنیت اماکن را بسیار ارتقا داده‌اند. همراه این مطلب باشید تا با دزدگیر حساس به ضربه آشنا شوید.

 

سنسور ضربه‌ای دزدگیر اماکن

سنسور به معنای حسگر است و در واقع هر سنسور با توجه به اطلاعاتی که برای آن تعریف کرده‌اند، در صورت حس کردن مقداری از کمیت تعریف شده، پیامی را ارسال می‌کند. یکی از اجزای اصلی به کار رفته در دزدگیر اماکن نیز سنسور است.

برخی از سنسورها به لرزش یا ضربه حساس هستند که از این رو به آن‌ها سنسور ضربه‌ای دزدگیر اماکن گفته می‌شود. میزان حساسیت سنسورها متفاوت بوده و بستگی به آن دارد که چه میزانی را در دستگاه تعریف کرده باشند تا پس از دریافت ارتعاشات، فرمان را به قسمت مرکزی دستگاه ارسال کند و دزدگیر به صدا درآید.

تصور کنید که فرد مزاحم یا یک سارق قصد ورود به محیط را داشته باشد. وی با شکستن شیشه یا تخریب درب یا دیوار وارد می‌شود که در این حال سنسورها که به لرزش حساس هستند، فعال شده و به دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن، پیام اخطار را صادر می‌کنند. در این حال دزدگیر شروع به آژیر کشیدن کرده و اگر از قبل شماره تماس افراد یا اداره پلیس را در آن ذخیره کرده باشید، با آن‌ها تماس می‌گیرد.

اگر محل کار شما به گونه‌ای است که احتمال سرقت در آن را زیاد می‌دانید، حتماً از دزدگیر حساس به ضربه استفاده کنید تا امنیت محیط شما بیش از پیش ارتقا یابد.

 

سنسور ضربه‌ای دزدگیر اماکن

با انواع سنسور دزدگیر اماکن آشنا شوید

سنسورهای به کار رفته در دزدگیر اماکن با توجه به نوع کارایی آن‌ها متفاوت هستند. اما سنسور تشخیص ضربه، کارایی بیشتری نسبت به انواع دیگر در سیستم‌های امنیتی دزدگیرها دارند. همانطور که می دانید، چشمی و سنسور دزدگیر اماکن دارای گونه های مختلفی هستند که هر کدام برای یه نوع فعالیت مورد استفاده قرار می گیرند؛ از همین رو شما می توانید جهت اطلاع بیشتر از این گونه ها روی کلمه انواع چشمی دزدگیر کلیک کنید.

 

کنتاکرون یا سنسور حساس به باز شدن پنجره یا درب

سنسور کنتاکرون یا سنسور دزدگیر در و پنجره هنگامی که درب یا پنجره باز شود، فعال می‌شود. این نوع حسگر از دو قطعه تشکیل شده که در کنار یکدیگر به وسیله یک آهنربا دارای میدان مغناطیسی قرار می‌گیرند. هنگام باز شدن درب یا پنجره، این دو قطعه از هم جدا شده و میدان مغناطیسی آن از بین می‌رود. در این حال با ارسال سیگنال به کنترل پنل اخطار را صادر کرده و سیستم هشدار فعال می‌شود.

 

سنسورهای حساس به ضربه

سنسورهای حساس به ضربه در اطراف پنجره‌های خانه یا اماکن نصب می‌شود. این حسگر به صدای شکسته شدن شیشه‌ها حساس است و زمانی که این صدا را دریافت کند، با ارسال اخطار به سیستم مرکزی، دستگاه شروع به آژیرکشیدن می‌کند. البته تا زمانی که شیشه‌ای شکسته نشود، دزدگیر فعال نمی‌گردد.

 

سنسور مادون قرمز

سنسور مادون قرمز با تغییرات ناگهانی دما یا حرکت هوا فعال می‌شود که بیشتر مناسب مکان‌هایی است که تهویه مطبوع دارند.

 

کنتاکرون مخصوص درب پارکینگ

کاملاً مشخص است که سنسور کنتاکرون مخصوص درب پارکینگ با باز شدن درب پارکینگ فعال می‌شود. این سنسور نیز دارای دو قطعه با میدان مغناطیسی است که در صورت باز شدن درب از بین رفته و سیستم هشدار را فعال می‌کند.

 

سنسور حرکتی

سنسور حرکتی معمولاً تمامی حرکات افراد در یک محیط کوچک را شناسایی می‌کند. این امکان وجود دارد که این سنسور را با لامپ محیط فعال کرد تا هنگام ورود افراد لامپ‌ها روشن شود. از این سنسور در راهروی‌های ساختمان‌ها بیشتر استفاده می‌شود.

 

سنسور حساس به دود

سنسور حساس به دود یا اعلام اطفا حریق بدین صورت طراحی شده است که به محض ایجاد دود شروع به آژیر کشیدن می‌کنند. بعضی از این سنسورها با حساس شدن حتی قابلیت آب پاشی در محیط را هم دارند.

 

نحوه نصب دزدگیر حساس به ضربه

همانطور که اشاره کردیم، دزدگیر حساس به ضربه با دریافت ضربه یا لرزش فعال شده و فرمان را به دستگاه می‌فرستد. امواج حاصل از لرزش یا ضربه به صورت سیگنال‌های صوتی توسط میکروفونی بسیار حساس که در دستگاه وجود دارد دریافت می‌شود که در نهایت باعث ایجاد آلارم دستگاه می‌گردد.

سنسور تشخیص ضربه را باید در مکان‌هایی به کار ببریم که احتمال تخریب را می‌دهیم. مانند سقف، دیوار، پنجره یا حتی محیط‌هایی که با یک عملیات مثل کنده‌کاری می‌توانند آن را خراب کنند. این سنسور در صورت تخریب هر یک از این مکان‌ها توسط سارقان فعال شده و به صدا در می‌آید.

از آنجایی که سنسورهای حساس به ضربه تنها در صورت دریافت لرزش یا صدا فعال می‌شوند؛ بهتر است از آن برای تمامی پنجره‌های محیط استفاده شود تا امنیت محیط به صورت کامل حفظ گردد.

 

سنسور ضربه‌ای

در چه اماکنی از دزدگیر حساس به ضربه استفاده کنیم؟

تقریباً دامنه استفاده از دزدگیر حساس به ضربه وسیع است. همه افراد می‌توانند در مکان‌های مورد نظر خود از سنسور تشخیص ضربه استفاده کنند. اما این نوع دزدگیر بیشتر مناسب اماکنی می‌باشد که احتمال سرقت از آن‌ها بیشتر از هر مکان دیگری است یا تشخیص دهند که این احتمال وجود دارد که افراد به صورت مخفیانه، سقف یا دیوارهای محیط مد نظر را بکنند.

مکان‌هایی مانند طلافروشی‌ها، صرافی‌ها، محل‌های نگهداری صندوق‌های پول، اشیا گران قیمت یا مدارک مهم و غیره که احتمال ورود سارقان یا افراد مزاحم در این اماکن بیش از بقیه است. پس سنسورهای حساس به ضربه را باید به تمامی پنجره‌ها، دیوار و سقف نصب کرد تا امنیت محیط حفظ شود.

 

آیا تنها استفاده از سنسور ضربه‌ای دزدگیر اماکن برای امنیت محیط کافی است؟

برای ارتقا کامل یک محیط استفاده تنها از سنسور ضربه‌ای دزدگیر اماکن کافی نیست. دزدگیر حساس به ضربه تنها در صورتی فعال می‌شود که در اثر شکستن یا تخریب پنجره، درب یا دیوار ارتعاشاتی ایجاد شود تا فرمان آلارم به دستگاه مرکزی برسد. چنانچه هیچ لرزشی یا تخریبی رخ ندهد؛ دزدگیر فعال نمی‌شود.

این نکته را فراموش نکنید که سارقان افراد باهوشی هستند و قبل از سرقت تمامی اطلاعات محیط را جمع‌آوری می‌کنند. همچنین ممکن است آن‌ها از ابزاری استفاده نمایند که هیچ لرزش و صدایی را تولید نکند. پس برای بالا بردن ایمنی و امنیت 100 درصدی محیط خود، علاوه بر نصب دزدگیر حساس به ضربه، از دیگر دزدگیرهای اماکن نیز استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *