دوربین مدار بسته

۵ روش برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

آشنایی و به کارگیری روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته، یکی از مهمترین اقداماتی است که باید پس از نصب دوربین مداربسته انجام گیرد.

با وجود این که دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های امنیتی خود برای محافظت اماکن و محوطه‌های مورد نظر به کار می‌روند، اما با توجه به ارزش بالای برخی تجهیزات این سیستم‌ها همیشه احتمال سرقت و دزدیده شدن دوربین و سایر قطعات آن نیز وجود دارد.

 

معرفی روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

تنها انسان ها و ساختمان ها نیستند که به امنیت نیاز دارند، خود تجهیزات دوربین مداربسته نیز باید در برابر خرابکاری و سرقت، محافظت شوند. همه افراد از دوربین مداربسته استفاده می کنند تا از سرقت اموالشان جلوگیری کنند، اما ممکن است خلافکارانی باشند که قصد آسیب رساندن و دزدی خود دوربین مداربسته را داشته باشند.

بنابراین باید تمهیداتی برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته اندیشیده شود. در این متن قصد داریم تا شما عزیزان را با چند روش اصلی جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

۱ – استفاده از باکس ضد سرقت دوربین مداربسته

روش اول احتمالا یکی از رایج ترین راه‌ها برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته به شمار می‌رود که روش‌های مشابه آن را در بسیاری از موقعیت‌ها مشاهده خواهید کرد.

در ابتدا، باکس و محافظ دوربین مدار بسته بیشتر برای حفظ بدنه‌‌ی دوربین و خصوصا لنز آن بود تا در زمان باد و باران یا تگرگ مشکلی برای لنز دوربین پیش نیاید و کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت شده توسط آن دچار مشکل نشود. پس از مدتی این ایده علاوه بر هدف اولیه، هدف محافظت از دوربین‌ها از شر سارقان و افراد فرصت طلب را نیز پوشش داد.

 

۲ – نصب درست و مناسب هر دوربین مدار بسته

نکته ای که در زمان نصب دوربین‌های مداربسته باید به آن دقت کنید این است که از یک متخصص کمک بگیرید تا بهترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته را برای شما مشخص کند.

از این طریق، علاوه بر این که می‌توانید در بهترین و مناسب ترین موقعیت‌ها دوربین داشته باشید و اماکن و حوادث را کتترل کنید، مکان دوربین شما بیش از حد توی چشم نخواهد بود و جلب توجه نخواهد کرد. این یکی از مهم ترین دلایلی است که چرا لازم است پیش از نصب و خرید دوربین مداربسته و سیستم امنیتی با یک فرد باتجربه مشورت کرد.

 

راهکارهای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

 

۳ – داشتن بک آپ مناسب از اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته

احتیاط شرط عقل است، به همین دلیل همه‌ی متخصصان به شما توصیه خواهند کرد که یک بک آپ جامع و کامل از تمامی اطلاعات مهم دوربین مدار بسته‌ی خود و هارد دیسک آن داشته باشید.

جدا از این که با به سرقت رفتن دوربین مدار بسته، سیستم امنیتی شما مختل می‌شود و تصاویر و ویدیوهایی که از قبل ضبط شده بودند نیز از بین می‌روند، در صورتی که سارق نتواند با موفقیت دوربین را جدا کند و با خود ببرد، این احتمال وجود دارد که در اثر تلاش‌هایش برای جدا کردن دوربین از جای خود، هارد دچار مشکل بشود و اطلاعات آن پاک شوند.

 

۴ – نصب تامپر و سنسور لرزشی مخصوص برای دوربین و پایه‌های آن

بسیاری از افراد با استفاده از نصب آژیر به دوربین مداربسته سعی می‌کنند تا حد امکان از دوربین‌های مدار بسته‌ و سیستم حفاظتی خود مراقبت کنند. علاوه بر آژیر که گزینه‌ی مناسبی برای این هدف است، می‌توان از سنسورهای لرزشی و تامپر نیز استفاده کرد‌.

این دو وسیله در زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در صورت هر گونه لرزش یا تلاش برای جدا کردن دوربین مدار بسته از جای خود به صدا دربیایند و آژیر خطر خود را فعال کنند.

همچنین برخی از این سنسورها به شکل چشمی‌های مخصوص یا سنسورهای مایکرویو عمل می‌کنند که به محض نزدیک شدن دزد یا دستکاری شدن تنظیمات اتصال آن شروع به هشدار دادن می‌کنند.

 

معرفی روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

 

۵ – استفاده از چند دوربین مدار بسته برای پوشش دادن همه‌ی دوربین‌ها

در بسیاری از مواقع مشاهده خواهید کرد که دوربین‌های مدار بسته‌ی یک محل، علاوه بر این که محوطه‌ی مورد نظر افراد را در نظر دارند و برای زیر نظر گرفتن یک محدوده‌ی خاص نصب شده اند، در اکثر مواقع محل اتصال دوربین‌های دیگری را نیز پوشش می‌دهند.

برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته، این یک راهکار هوشمندانه به شمار می‌رود تا هم تمام محوطه به خوبی پوشش داده شود و هم بتوانید به راحتی از وضعیت هر دوربین از یک زاویه‌ی دیگر باخبر شوید.

همچنین همانطور که در مقاله علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته مطرح کردیم گاهی ممکن است مشکلی در ضبط تصاویر به وجود بیاید که در صورت داشتن چند دوربین در مناطق مختلف می‌توان امنیت مکان مورد نظر را حفظ کرد.

به این شکل، در صورتی که به هر یک از دوربین‌های مدار بسته‌ی شما آسیبی وارد شود و حتی اگر دزدیده شود، شما قادر خواهید بود که اطلاعاتی راجع به سارق یا فرد مجرم به دست بیاورید.

علاوه بر رعایت تمام این نکات، می‌توان برخی از دوربین‌ها را به حالت مخفی استفاده کرد تا کمتر جلب توجه کنند و سارقان و دزدان نتوانند جای آن‌ها را به راحتی پیدا کنند و آن‌ها را باز کنند.

 

نکته آخر

جدا از مشخص کردن مناسب ترین مکان و ارتفاع دوربین مدار بسته، باید روش نصب آن نیز به درستی صورت گیرد. به طور مثال، محکم نکردن پیچ و مهره‌های دوربین مدار بسته یا شل شدن قطعات حین نصب این وسیله می‌تواند فرصت خوبی برای سارقان و سایر افراد سودجو باشد و کار آن‌ها را راحت کند.

یکی از جالب‌ترین پیشرفت‌های بشر در خصوص دوربین‌های مدار بسته، ساخت مدل‌های مخصوصی است که به محض دستکاری شدن آژیر خطر خود را فعال می‌کند.

این دوربین‌ها از قابلیتی به نام tamper detection استفاده می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا وقتی در هر زمانی تحت خطر دستکاری شدن یا باز شدن قرار گرفتند هشدار بدهند و فرد مسئول در آن محدوده را باخبر سازند.

راه‌هایی که در این متن ذکر شد، بهترین روش‌های مورد استفاده برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته هستند. برای این که تمامی نکات امنیتی را رعایت کنید و از این موضوع اطمینان خاطر کسب کنید که دوربین‌های مدار بسته‌ی شما نیز کاملا تحت محافظت هستند بهتر است تا از چند روش مختلف مانند پرس و جو از افراد یا جستجوی بیشتر در فضای مجازی استفاده کنید. به این روش می‌توانید به بهترین شکل ممکن از دوربین‌های مدار بسته و سیستم امنیتی خود محافظت کنید. از همراهی شما عزیزان متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *