مقالات آموزشی

آشنایی با بهترین دوربین دنده عقب خودرو

در چند سال اخیر، استفاده از دوربین‌های مخصوص دنده عقب خودروهای گوناگون افزایش پیدا کرده است. با وجود این قابلیت، بسیاری از افراد می‌توانند به شکل راحت‌تر و بدون نگرانی در خصوص بروز هرگونه تصادف یا مشکل در این خصوص، به کار خود بپردازند. در این مقاله، علاوه بر این که شما را با برندها و مدل‌های گوناگون این نوع دوربین‌ها آشنا می‌کنیم، به معرفی بهترین دوربین دنده عقب خودرو نیز خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

 

مزایا و معایب استفاده از دوربین دنده عقب خودرو

مهم‌ترین مزیت استفاده از این نوع دوربین‌ها، کاهش خطر تصادف در شرایط گوناگون است. هرکسی که حتی برای یک بار پشت فرمان نشسته باشد هم از این موضوع آگاه است که پارک کردن در برخی مواقع و شرایط می‌تواند بسیار دشوار باشد. در هنگام رانندگی، هر زاویه‌ای می‌تواند نقاط کور بسیاری داشته باشد که شما به تنهایی قادر به تشخیص و دسترسی به آن‌ها نخواهید بود. بنابراین داشتن دوربین مخصوص دنده عقب می‌تواند در چنین شرایطی به شما کمک کند و کار پارک کردن را نیز برای شما ساده‌تر کند.

استفاده از این دوربین‌ها، علاوه بر این که آمار خسارت‌های جانی و تصادفات را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد، احتمال برخورد با موانع را نیز کم می‌کند. به همین دلیل دیگر نیاز نیست نگران تعمیر ماشین خود و تعویض قطعات مختلف آن به علت تصادف باشید. پس بهتر است به فکر انتخاب بهترین دوربین دنده عقب برای خود باشید و هزینه‌های خود را از این طریق کاهش دهید.

البته باید در انتخاب مدل دوربین دنده عقب مورد نظر خود دقت کنید، چرا که اگر مدل و برند مناسبی را انتخاب نکنید، با توجه به مکان حساسی که دوربین در آن جا نصب می‌شود، پس از مدتی در اثر گرد و خاک و یا رطوبت، عملکرد دوربین دچار مشکل شود.

 

تقسیم بندی دوربین‌های دنده عقب خودرو بر اساس انواع آن

برای انتخاب بهترین دوربین دنده عقب خودرو، باید در ابتدا با تمامی مدل‌های آن آشنا شوید. دوربین‌های مخصوص دنده عقب ماشین‌ها به دو بخش مانیتوری و آینه‌ای تقسیم می‌شوند.

 

بهترین دوربین دنده عقب

 

ـ آینه‌های مانیتوردار

آینه‌های مانیتوردار که به دلیل قیمت مناسب و راحت بودن فرایند نصب آن در بازار پرطرفدار شده‌اند به نوعی از آینه‌ها گفته می‌شود که جدا از این که ظاهری مانند یک آینه‌ی خودروی کاملا عادی دارند، می‌توانند به شکل یک مانیتور کوچک نیز دربیایند که زاویه‌ی بخش پشت خودروی شما را در زمان پارک کردن و دنده عقب به شما نشان خواهند داد.

 

ـ دوربین دنده عقب خودرو

این مدل در حال حاضر پراستفاده‌ترین گزینه‌ی موجود در بازار است. کارکرد این دوربین‌ها بسیار مناسب‌تر و بهتر از سنسورهایی است که در گذشته به صورت رایج از آن‌ها استفاده می‌شد تا از بروز حوادث و تصادفات در زمان پارک کردن یا دنده عقب رفتن جلوگیری شود.

دوربین‌های مخصوص دنده عقب ماشین‌ها خود بر اساس زاویه‌ی به خصوصی که برای شما فراهم می‌کنند به سه دسته‌ی گوناگون تقسیم بندی می‌شوند.

 

ـ دوربین دنده عقب 360 درجه

به جرات می‌توان گفت که این مدل در حال حاضر بهترین دوربین دنده عقب خودرو است که در بازار موجود می‌باشد و طرفداران بسیاری نیز دارد. این نوع دوربین با پوشش دادن تمام منطقه‌ی مورد نیاز کار پارک کردن و استفاده از دنده عقب را برای شما راحت خواهد کرد.

 

ـ دوربین دنده عقب داینامیکی

یکی از مدل‌هایی که چندین سال مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان در بازار قرار گرفت، دوربین‌های دنده عقبی بود که با استفاده از محاسبات مخصوص داینامیکی به شما اجازه‌ی درک هرچه بهتر فضای مورد نظر را می‌داد. این نوع دوربین امروزه نیز مورد استفاده‌ی بسیاری از افراد قرار می‌گیرد و برای بسیاری از افراد و شرایط مخصوص کاربرد دارد.

 

ـ دوربین دنده عقب کلاسیک

این مدل همان طور که از اسم آن نیز مشخص است، هیچ کدام از ویژگی‌های مدل‌هایی که پیش از این ذکر شد را نخواهد داشت. صرفا یک دوربین به کناره‌ی پلاک یا سپر خودروی شما متصل خواهد شد و شما می‌توانید از طریق مانیتوری که درون ماشین قرار دارد تصاویری که توسط این دوربین ثبت می‌شوند را مشاهده کنید و به شکلی راحت‌تر به هدایت خودروی خود بپردازید.

 

دوربین دنده عقب خودرو

 

برندها و مدل‌های بهترین دوربین دنده عقب خودرو

در ادامه لیستی از بهترین مدل‌های دوربین دنده عقب ماشین که در بازار این محصول طرفداران بسیاری دارند را مشاهده خواهید کرد.

ـ آینه مانیتوردار و دوربین دنده عقب مدل black box

همان طور که پیش از این مطرح شد، یکی از مهم‌ترین مواردی که حین خرید دوربین مانیتوردار و دوربین دنده عقب باید مورد نظر قرار داد این است که در مقابل رطوبت و گرد و خاک مقاومت کافی داشته باشد. این مدل از این نظر یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های موجود محسوب می‌شود.

 

ـ آینه مانیتوردار و دوربین دنده عقب مدل Touch

رزولوشن مانیتور این دوربین بسیار بالا است و تا کیفیت 1080 را پشتیبانی می‌کند. همچنین، برای این که در زمان پارک کردن و استفاده از دنده عقب دید بهتری نسبت به اطراف خود داشته باشید، این دوربین تا 170 درجه دید را پشتیبانی می‌کند و دسترسی شما را برای داشتن کنترل بهتر بر روی محیط اطرافتان افزایش می‌دهد. نکته‌ی مثبت دیگری که در خصوص این مدل و برند وجود دارد، پشتیبانی کردن از یک کارت حافظه است تا تمام تصاویر و زوایای مورد نظر شما را ثبت کند.

 

ـ آینه مانیتوردار و دوربین دنده عقب مدل Vehicle

یکی از بهترین ویژگی‌ها برای این نوع دوربین‌ها، قابلیت دید در شب است که این گزینه از آن برخوردار است. علاوه بر این، مانیتورهای مورد استفاده در این نوع دوربین، خط کشی‌های مخصوصی دارد و باعث می‌شود تا شما راحت‌تر فاصله‌ی موجود میان خودرو و فضای اطراف آن را تشخیص دهید.

 

ـ آینه مانیتوردار و دوربین دنده عقب خودرو بوستر مدل BSM-1045C

این مدل از یک مانیتور باکیفیت بهره می‌برد که می‌تواند کوچک‌ترین جزئیات را نیز برای شما به نمایش بگذارد. همچنین، یک پایه‌ی مخصوص نیز همراه آن قرار گرفته است که به شما اجازه می‌دهد تا دوربین را در هر بخش دلخواهی که تمایل دارید؛ مانند پایین یا بالای پلاک قرار دهید.با دانستن تمام این نکات، می‌توانید به راحتی بهترین دوربین دنده عقب خودرو را که مناسب با نیازهای شما باشد پیدا کنید. از همراهی شما عزیزان متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *