انواع چشمی دزدگیر

راهنمای نصب مگنت درب و پنجره در ۶ قدم آسان

مگنت درب و پنجره

مگنت، وسیله ای است که با وصل شدن به درب ها و پنجره های منزل و یا محل کار شما، آن ها را ایمن تر می سازد و از این نظر، در دایره ی پرکاربرد ترین وسایل امنیتی قرار می گیرد. امروز قصد داریم تا در این متن، علاوه بر توضیح مختصری در خصوص مگنت و سنسورها، راهنمای نصب مگنت درب و پنجره را نیز برای شما توضیح دهیم. پس، لطفا با صفاتک همراه شوید. برای اینکه شما بهتر با سیستم امنیتی سنسور مغناطیسی درب و پنجره آشنا شوید، اطلاعات بیشتری را در این خصوص در اختیار شما قرار خواهیم داد.

انواع مگنت ها

مگنت های امنیتی به دو دسته ی ۱ ) مگنت دزدگیر بی سیم و ۱ ) مگنت دزدگیر سیمی تقسیم می شوند. این سنسور های امنیتی در و پنجره از دو بخش تشکیل شده اند. یک بخش، مگنت است که بر قسمت متحرک در یا پنجره نصب می شود و بخش دیگر سنسور است که بر روی قسمت ثابت پنجره ها یا در منزل و محل کار نصب می شود. در ادامه، آموزش نصب مگنت درب و پنجره را در شش قدم ساده برای شما توضیح می دهیم.

 

مگنت درب

 

بهترین مکان را برای نصب مگنت و سنسور پیدا کنید

از آن جایی که قرار است از مگنت استفاده کنید، باید محل مورد نظرتان فلزی و آهنی باشد تا بتوانید به راحتی سنسور مغناطیسی درب و پنجره را به آن متصل کنید. در ضمن، لازم است به این موضوع نیز توجه کنید که فاصله ی مکانی که سنسور روی آن قرار میگیرد باید فاصله ی کمی تا جایی که مگنت را به آن متصل می کنید داشته باشد.

سطح مورد نظر خود را به صورت کامل تمیز کنید

طریقه نصب مگنت درب و پنجره به این صورت می باشد که قبل از هر کاری باید تمام سطوح در و پنجره را به خوبی تمیز کنید تا از هر گونه کثیفی، گرد و خاک و چربی پاک شود. در صورتی که سطح مورد نظر کاملا تمیز نباشد، سنسور و مگنت خوب به آن وصل نخواهند شد و ممکن است پس از مدتی کنده شوند و بیفتند.

به جهت های درست مگنت توجه نشان دهید

به راهنمای نصب مگنت درب و پنجره دقت کنید و مراقب باشید که مگنت ها و سنسورها را از جهت های اشتباه وصل نکنید تا در کاربرد آن ها اختلالی ایجاد نشود. به طور مثال اگر سنسور در جای مناسب و از جهت مناسب نصب نشده باشد، ممکن است در زمان نیاز هشدار ندهد و یا حتی برعکس، در مواقعی که نیازی به هشدار نیست، شروع به کار کند و اخطار دهد.

 

مگنت پنجره

 

بهترین روش را برای اتصال سنسور به دیوارها و درها و پنجره ها انتخاب کنید

برای اتصال سنسورها دو روش وجود دارد: ۱ ) چسب و ۲ ) میخ و پیچ

هر کدام از این دو روش، فواید و مشکلات مخصوص خود را دارند. لطفا قبل از انتخاب روش اتصال سنسور مغناطیسی درب و پنجره، این موارد را به دقت بررسی کنید و سپس، راهنمای نصب سنسور درب و پنجره را دنبال کنید.

چسب

فواید استفاده از چسب این است که دیگر نیازی به سوراخ کردن دیوار ندارید و به راحتی می توانید سنسور را به دیوار مورد نظر خود وصل کنید چرا که کار با آن راحت تر است و وقت کمتری نیز می برد. از طرف دیگر باید به هنگام استفاده از آن دقت کنید چرا که اگر اشتباهی صورت بگیرد، کندن و پاک کردن چسب دشوار خواهد بود و در صورت جدا کردن سنسور، نمی توان از چسب دوباره استفاده کرد.

میخ و پیچ

استفاده از میخ و پیچ و وسایلی از این قبیل از این نظر آسان تر است که می توان پس از مدتی میخ یا پیچ را از دیوار جدا کرد و از آن ها استفاده ی دیگری کرد. اما از طرفی، پیچ ها و میخ ها فقط برای برخی سطح های محدود مثل چوب و … کاربرد دارد و از طرف دیگر، باعث سوراخ کردن و ضربه زدن به دیوار های خانه یا محل کار شما خواهد شد. بنابراین، بر اساس راهنمای نصب مگنت درب و پنجره و با توجه به سلیقه و شرایط خود، هر روشی را که بیشتر می پسندید انتخاب کنید.

حالا می توانید با خیال راحت سنسور مغناطیسی درب و پنجره را متصل کنید

پس از دنبال کردن تمامی قدم های راهنمای نصب سنسور درب و پنجره که در بالا گفته شده است، می توانید نسبت به وصل مگنت ها و سنسورهای امنیتی درب و پنجره در منزل یا محل کار خود اقدام کنید. اگر تصمیم دارید که سنسور و مگنت امنیتی را روی در نصب کنید، حتما از این جهت اطمینان خاطر کسب کنید که باز و بسته شدن در و پنجره در باعث به وجود آمدن مشکلی در فرایند برقراری امنیت توسط این سنسورها نخواهند شد.

 

 

نحوه ی کار کردن سنسور و مگنت را بررسی کنید

حالا که دستورات راهنمای نصب مگنت درب و پنجره را تا آخر دنبال کرده اید و نصب مگنت ها و سنسورهای درب و پنجره ها را به پایان رسانده اید، زمان آن رسیده است که آن ها را امتحان کنید و مطمئن شوید که نصب این وسیله ها را به خوبی انجام داده اید. در و پنجره ها را باز و بسته کنید و ببینید واکنش آن ها چگونه است و آیا به درستی کار می کنند یا نه.

اگر احساس کردید مشکلی دارند و یا نمی توانند به خوبی وظیفه ی خود را انجام دهند، مکان و فاصله ی آن ها را بررسی کنید، از اتصالات آن ها نیز مطمئن شوید و در صورتی که باز هم از عملکرد آن ها رضایت کافی نداشتید با خدمات پشتیبانی شرکت سنسور و مگنت ها یا کارشناس مربوطه تماس بگیرید و از آن ها کمک بخواهید. حالا دیگر راهنمای نصب مگنت درب و پنجره کاملا به پایان رسیده است.

حالا شما دیگر از هر آن چیزی که لازم و واجب است در خصوص طریقه نصب مگنت درب و پنجره بدانید اطلاع دارید. فقط به عنوان کلام پایانی به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از مقاله نصب دزدگیر اماکن دیدن کنید. از همراهی شما تا این لحظه بسیار سپاسگزاریم.

2 دیدگاه در “راهنمای نصب مگنت درب و پنجره در ۶ قدم آسان

  1. محمد گفت:

    باسلام‌وخسته نباشیدآیامگنت روی درهای ضدسرقت که دورش نوار فلزی هست کاربرد دارد فلزدوردرب تداخل یامشکلی با مگنت ایجاد نمبکند

    1. مصطفی منصوری گفت:

      سلام و ارادت خیر مسئله ای نیست و میتونید کار بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *