دوربین مدار بسته

همه چیز درباره نصب دوربین مداربسته در آسانسور

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

مهم نیست که یک مکان یا محوطه تا چه اندازه وسعت داشته باشد‌. امروزه نصب دوربین مداربسته می‌تواند به راحتی کار نظارت و بررسی را برای افراد انجام دهد. با این وجود، وقتی بحث به آسانسور می‌رسد محدودیت‌های خاص خود را دارند. در این متن، هرچیزی که لازم است در خصوص نصب دوربین مداربسته در آسانسور را بدانید برای شما توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

نصب کردن دوربین مدار بسته در آسانسور چه اهمیتی دارد؟

در حالت عادی، افراد متخصص پیشنهاد می‌کنند تا برای راه پله و ورودی آسانسورها یک تا چند دوربین مدار بسته قرار بگیرند. با این وجود، فضای داخلی آسانسور از هیچ نقطه‌ای برای دوربین‌های مدار بسته قابل دسترسی نخواهد بود. بنابراین، لازم است تا از دوربین مداربسته‌ی مناسبی استفاده شود و فضای داخل آسانسور نیز تحت نظارت قرار بگیرد‌.

بهترین نوع دوربین مداربسته در آسانسور

با توجه به محدودیتی که در فضای بسته‌ی آسانسور وجود دارد، اولین و مهم ترین نکته در خصوص دوربین‌های مورد استفاده در این فضا، زاویه‌ی دید است.

دوربین‌‌های امنیتی که زاویه دید گسترده‌تری نسبت به دوربین‌های معمولی دیگر دارند‌ انتخاب مناسب‌تری هستند. از سوی دیگر دوربین‌هایی که از تکنولوژی WDR استفاده می‌کنند باعث می‌شوند تا علاوه بر تنظیم نور مناسب، کیفیت تصاویر نهایی نیز بالا برود.

از نظر نوع بدنه نیز، از آن جایی که در فضای محدود داخل آسانسور نمی‌توان از دوربین‌های مدار بسته‌ی عادی و بزرگ استفاده کرد، بهترین مدل، مدل‌های دام و کوچک هستند که جای زیادی را اشغال نمی‌کنند و نصب آن‌ها نیز راحت‌تر است.

[vc_row content_placement="middle" mobile_bg_img_hidden="no" tablet_bg_img_hidden="no" woodmart_parallax="0" woodmart_gradient_switch="no" row_reverse_mobile="0" row_reverse_tablet="0" woodmart_disable_overflow="0"][vc_column woodmart_text_align="center" mobile_bg_img_hidden="no" tablet_bg_img_hidden="no" woodmart_parallax="0" woodmart_sticky_column="false" parallax_scroll="no" mobile_reset_margin="no" tablet_reset_margin="no"]

[/vc_column][/vc_row]

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از دوربین‌های مدار بسته‌ی بی‌سیم برای آسانسورها مناسب‌تر است. چرا که استفاده از سیم و کابل‌های مختلف در مسیر آسانسور، خطر پارگی و درگیر شدن سیم‌ها را به همراه دارد.

 

برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور به چه تجهیزاتی نیاز است؟

در صورتی که قصد استفاده از دوربین‌های تحت شبکه را دارید، اولین قدم کابل کشی صحیح آسانسور است. دوربین مداربسته آنالوگ به کابل‌های کواکسیال نیاز دارد. بهترین نوع کابل برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور تراول کابل‌ها هستند که متحرک و انعطاف پذیر هستند.

همه چیز درباره نصب دوربین مداربسته در آسانسور

سیستم‌های دوربین مدار بسته‌ی تحت شبکه نیز برای اتصال به کابل شبکه‌ی مخصوص نیاز دارند و برای جزئیات و اتصال دقیق باید به اندازه‌ی ساختمان و فضای مورد نیاز آسانسور توجه کرد تا اندازه‌ی دقیق کابل‌ها به دست بیاید.

پس از کابل کشی، باید فرستنده و گیرنده‌ی مناسب نصب شوند. وظیفه‌ی گیرنده این است که از کابل‌ها استفاده کند تا تصاویر جمع آوری شده توسط دوربین مدار بسته را به دستگاه‌های DVR و NVR انتقال دهد.

نکته‌ی بعد نیز همان طور که پیش از این به آن اشاره شد خرید دوربین مداربسته و نصب آن در جای مناسب است. البته لازم به ذکر است که در اکثر کابین‌های جدیدی که ساخته می‌شوند، از قبل و توسط شرکت سازنده جایی مخصوص نصب دوربین‌های مدار بسته و امنیتی تعریف شده است تا کار متصل کردن دوربین برای شما راحت‌تر و سریع‌تر انجام شود.

در هر صورت، در زمان نصب دوربین مداربسته در آسانسور، حتما به موضوعات دیگری از جمله زاویه دید آن نیز توجه داشته باشید تا دوربین در بهترین جای ممکن قرار بگیرد.

اهمیت جنس دوربین مدار بسته‌ی نصب شده در آسانسور

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

یکی از مشکلاتی که برای همه‌ی مدل‌های دوربین مداربسته که در آسانسورها نصب می‌شوند به وجود می‌آید این است که به راحتی ممکن است خراب شود.

دوربین‌های مدار بسته در حالت عادی در محل‌هایی قرار می‌گیرند که دور از دسترس دیگران هستند و در بسیاری از موارد از دید افراد پنهان هستند؛ به گونه‌ای که تنها از طریق تابلوی هشدار به دیگران اطلاع داده می‌شود که در مکان مورد نظر دوربین مداربسته نصب شده است.

این موضوع باعث می‌شود که دوربین مداربسته در آسانسور در معرض هر گونه ضربه و خطری قرار بگیرد و مجرمین بتوانند به راحتی به آن آسیب برسانند.

به همین دلیل انتخاب نوعی از دوربین که علاوه بر داشتن جنس مناسب و ضد ضربه بودن، قابلیت بک آپ گرفتن و ارسال اطلاعات به اکانت شما را داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *