دوربین مدار بسته

آشنایی با نرم افزار xmeye و طریقه‌ نصب آن

نرم افزار xmeye

یکی از مزایای فراوان پیشرفت حوزه‌ی دوربین‌های مدار بسته این است که اکنون قابلیت برقراری ارتباط با این دوربین‌ها از هر فاصله‌ای امکان پذیر شده است. با چند قدم ساده می‌توان از مسافتی طولانی، منزل یا محل کار خود را مورد نظر قرار داد. نرم افزار xmeye برنامه‌ای است که چنین کاری را برای همگان راحت‌تر کرده است. برای این که بیشتر با این اپلیکیشن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

اپلیکیشن xmeye چیست؟

شرکت XM برای دسترسی راحت‌تر به محتوای موجود در دوربین‌های مدار بسته اقدام به طراحی این برنامه کرده است. این برنامه، یک اپلیکیشن رایگان است که به افراد اجازه می‌دهد تا تلفن همراه خود را به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های DVR وصل کنند و از راه دور، تمام آن چیزی که دوربین مدار بسته می‌بیند و ضبط می‌کند را ببینند.

مزایای استفاده از نرم افزار xmeye

برنامه‌ی xmeye از فضای cloud استفاده می‌کند. این موضوع به اپلیکیشن این اجازه را می‌دهد که علاوه بر ذخیره‌ی تمامی ویدیوها و تصاویر، به صورت مداوم از آن‌ها بک آپ و پشتیبان تهیه کند. از این روش، حتی اگر مشکلی برای فایل‌های اصلی به وجود بیاید، محتوای مورد نیاز خود را از دست نداده اید.

جدا از این موضوع که این نرم افزار برعکس بسیاری از نرم افزارهای دیگر، هم برای سیستم عامل android و هم IOS موجود است؛ با اکثر مدل‌های دوربین‌های IP نیز سازگاری دارد و می‌توان آن را برای بسیاری از دوربین‌ها استفاده کرد.

نکته‌ی مثبت دیگری که در خصوص استفاده از نرم افزار xmeye وجود دارد این است که امنیت این برنامه به شدت بالا است. هر اکانت این اپلیکیشن یک آی دی یا UID مخصوص برای هر فرد دارد که این موضوع باعث بالا رفتن امنیت فضای این برنامه شده است.

با وجود این که این دستگاه تا این حد پیشرفته است اما کار کردن با آن بسیار ساده است و فضای بسیار مناسبی را برای کاربران خود به وجود می‌‌آورد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه این است که جدا از قابلیت مشاهده کردن تصاویر و ویدیوهای دوربین‌های مدار بسته به شکل زنده، می‌توانید فیلم و تصاویر را تا هر مقدار که تمایل دارید جلو و عقب ببرید و دقیقه‌های مشخصی از آن را تماشا کنید.

آشنایی با نرم افزار xmeye

این نرم افزار تا حد ممکن سعی کرده است کاربران خود را محدود نکند و به همین علت است که در کنار مدل‌های مختلف دوربین‌های مدار بسته‌ای که از سوی این برنامه پشتیبانی می‌شوند، قابلیت اتصال انواع دستگاه‌های NVR و DVR نیز به آن وجود دارد.

پشتیبانی از این برنامه از سوی شرکت سازنده نیز محبوبیت این نرم افزار را بالا برده است. در سال‌های اخیر سرورهای این نرم افزار به دلیل استقبال کاربران افزایش یافته است تا قطعی سرورهای نرم افزار xmeye دیگر باعث اذیت شدن کاربران این اپلیکیشن نشود.

 

شیوه‌ی نصب برنامه‌ی xmeye بر روی تلفن همراه

اکنون که با کاربرد و مزایای این نرم افزار آشنا شده اید، زمان آن رسیده است تا روش نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه را نیز برای شما توضیح دهیم.

روش اول

اولین قدم دانلود نرم افزار xmeye است. شما می‌توانید به راحتی این نرم افزار را از منابع قابل اعتمادی دانلود و نصب کنید. زمانی که دانلود نرم افزار به پایان رسید و آن را نصب کردید، نوبت به اتصال آن می‌رسد.

زمانی که وارد فضای برنامه می‌شوید، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که از شما نام کاربری و کلمه‌ی عبورتان را درخواست می‌کند. در این قسمت دو راه دارید؛ در صورتی که تمایل به ثبت نام در این سامانه دارید می‌توانید از گزینه‌ی register استفاده کنید و مراحل نام نویسی را انجام دهید. در این مرحله، شما برای خود نام کاربری و رمز عبور تعریف خواهید کرد.

در صورتی که تمایل به ثبت نام در این نرم افزار را ندارید، می‌توانید از گزینه‌ی local login کنید. در این روش، نیازی به ثبت نام اولیه و تعیین نام کاربری یا پسورد نیست و به همین دلیل روشی به مراتب سریع‌تر از روش قبلی است.

نرم افزار xmeye

البته استفاده از این گزینه یک شرط دارد، دوربین‌های مداربسته، دستگاه DVR یا NVR و تلفن همراه شما همگی باید به یک شبکه‌ی اینترنت و به یک روتر متصل شده باشند.

روش دوم نصب نرم افزار xmeye

روش دیگری که برای متصل کردن دوربین مداربسته به تلفن همراه و دیدن تصویر دوربین مداربسته با موبایل شما از طریق نرم افزار xmeye وجود دارد این است که تلفن همراه خود را به Wifi SSID دوربین مداربسته‌ی مورد نظر وصل کنید.

نکته‎‌ی مثبت این راه این است که به شما اجازه می‌دهد تا حتی در شرایطی که دوربین امنیتی و تلفن همراه به یک روتر وصل نیستند نیز برنامه را راه اندازی کنید و از آن استفاده کنید.

پس از این که وارد فضای برنامه شدید، باید دستگاه و دوربین مداربسته‌ مورد نظر خود را به اپلیکیشن معرفی کنید. در این جهت، علامت مثبت (+) که در بالای صفحه قرار دارد را انتخاب می‌کنید تا یک کادر جدید باز شود. صفحه‌ی جدید از شما نام دستگاه، شماره سریال آن و پورت را درخواست خواهد کرد.

نام دستگاه را به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید و سریال آن را در محل مربوطه بنویسید. نیازی نیست در قسمت پورت اطلاعاتی وارد کنید پس این بخش را خالی بگذارید.

در پایان، زمانی که تمام اطلاعات خواسته شده را وارد و تایید کردید، بر روی گزینه‌ی start preview و یا start live view بزنید تا نرم افزار کار خود را آغاز کند. حالا تمامی مراحل نصب برنامه‌ی xmeye و راه اندازی آن با موفقیت انجام شده است.

در صورت تمایل، می‌توانید گزینه‌ی notification از بخش تنظیمات و قسمت push alarm را فعال کنید تا در صورت رخ دادن هر اتفاقی، هشداری از سمت دوربین مدار بسته برای شما ارسال شود.

کار با نرم افزار xmeye

تا به امروز، نرم افزار xmeye بهترین گزینه‌ی موجود برای اتصال انواع دوربین‌های حفاظتی به تلفن‌های همراه بوده است؛ بنابراین، اگر به دنبال یک اپلیکیشن مناسب با قابلیت‌های متنوع و متعدد هستید، xmeye راه حل شما است. از همراهی شما عزیزان متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *