دوربین مدار بسته, مقالات آموزشی

معایب دوربین لامپی چیست؟

دوربین مداربسته لامپی

دوربین های مداربسته، عضوی جدا نشدنی از سیستم های امنیتی و دزدگیر اماکن هستند. اگر نگاهی به سایت های مختلف و موجودی فروشگاه های گوناگون بیندازید، مشاهده خواهید کرد که مدل های مختلفی از این دوربین های مداربسته وجود دارد. این تنوع در زمانی به کار شما خواهد آمد که قصد دارید یک یا چند دوربین مدار بسته برای منزل و یا محل کار خود خریداری کنید و نیاز دارید که بر اساس بودجه و وسعت فضای مورد نظر خود یک مدل مناسب را انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم شما را با ۴ مورد از معایب یکی از پرطرفدارترین مدل های این محصول یعنی معایب دوربین مداربسته لامپی آشنا کنیم. پس، با صفاتک همراه باشید.

دوربین مداربسته لامپی چیست؟

دوربین مداربسته لامپی که به اختصار به آن دوربین لامپی نیز گفته می‌شود، مدلی از دوربین مدار بسته و امنیتی است که به شکل لامپ های عادی طراحی شده است و به همین دلیل نصب آن نسبت به بقیه مدل های دوربین های حفاظتی و امنیتی موجود در بازار بسیار راحت تر است. این موضوع باعث شده است که دوربین های مدار بسته لامپی به مدلی پرطرفدار در میان فروشندگان و خریداران تبدیل شوند. از سوی دیگر، به دلیل این که نصب این دوربین ها آسان است و نیاز به سیم کشی ها و نصابی های پیچیده ندارد و علاوه بر این، قیمت آن نیز به صرفه و منطقی است، محبوبیت این دوربین ها حتی بیشتر هم شده است.

 

معایب دوربین مداربسته لامپی

 

دوربین مداربسته لامپی چه معایبی دارد؟

با وجود این که این مدل از دوربین های حفاظتی محبوبیت و طرفداران زیادی در بازار دارد، نباید به هنگام خرید هیچ کالایی چشم خود را بر روی معایب آن ببندیم. این مدل نیز مانند همه مدل های دیگر عیب و ایراد هایی دارد. در ادامه، لیستی از۴ مورد از معایب دوربین مداربسته لامپی را به همراه توضیح کامل آن ها مشاهده خواهید کرد.

میزان ویدیویی که ضبط می کند محدود می‌باشد

پیش از هر نکته ای، لازم است این موضوع را بدانید که این عیب تنها محدود به برخی از مدل های دوربین مداربسته لامپی می باشد. برخی از دوربین های لامپی، ویدیوها و تصاویر پر حجم خود را با استفاده از اینترنت و وای فای در حساب کلود (Cloud) آپلود می کنند و دیگر آن را در کارت حافظه خود ذخیره نمی کنند.

 

این دوربین های مداربسته به اینترنت وابستگی زیادی دارند

از سوی دیگر، این دوربین های مدار بسته ممکن است بخش زیادی از اینترنت را به خود اختصاص دهند و سرعت اینترنت را برای سایر مصرف کنندگان آن پایین بیاورند. با توجه به این که در برخی از شرایط شما دوست دارید که از یک محل دیگر و از طریق تلفن همراه خود، به صورت آنلاین و زنده وضعیت منزل و یا محل کار خود را بررسی کنید، این دوربین ها به اینترنتی پرسرعت و باکیفیت نیاز دارند تا بتوانند بهترین تصویر ممکن را به شما ارائه دهند.

از کارت حافظه استفاده می کند و به NVR یا DVR متصل نمی شود

دستگاه DVR و NVR به نوعی از دستگاه هایی گفته می شود که فیلم ها و تصاویری که توسط دوربین های مداربسته ضبط می شوند را دریافت می کنند و به فرمتی تبدیل می کنند که قابلیت نگهداری در کارت های حافظه و CD ها و DVD ها داشته باشند. معمولا اکثر مدل های دوربین های مداربسته این قابلیت را دارند که به دستگاه های DVR و NVR متصل شوند، با این وجود یکی از معایب دوربین مداربسته لامپی دقیقا همین مورد است.

 

دوربین مداربسته لامپی چه معایبی دارد

 

این دوربین ها قابلیت متصل شدن به دستگاه DVR و یا NVR  را ندارند. دوربین هایی که می توانند به این سیستم ها وصل شوند معمولا از خود حافظه جدایی ندارند و وابسته به این دستگاه ها هستند. در حالی که دوربین های مداربسته لامپی چنین امکانی را ندارند. این دوربین ها خود از یک کارت حافظه جدا استفاده می کنند. مشکل این است که کارت حافظه فضای محدودی دارد و شما باید مدام از بازار کارت حافظه های جدید خریداری کنید. بنابراین این مدل برای استفاده های ساختمان های تجاری و فروشگاه ها که نیاز به محافظت شبانه روزی و بیست و چهار ساعتی دارند مناسب نمی باشد.

تصاویر این دوربین پانوراما هستند

پیش از آن که به توضیح دادن کامل این عیب بپردازیم، لازم است توضیح دهیم که تصاویر پانوراما چگونه تصاویری هستند و اصلا چه کاربردی دارند؟ عکاسی پانوراما به تکنیکی در فن عکاسی گفته می شود که عکاس از این فن زمانی استفاده می کند که منظره یا سوژه مورد نظرش به حدی گسترده باشد که در قاب عادی دوربین جا نشود. بنابراین تصاویر پانوراما به تصاویر گسترده ای گفته می شود که قاب و زاویه بیشتر و بزرگ تری نسبت به تصاویر عادی دارد.

 

معایب دوربین امنیتی لامپی

 

یکی از معایب دوربین مداربسته لامپی این است که تمامی تصاویر را به صورت پانوراما ضبط می کند و می گیرد. با وجود آن که این نکته از این نظر مهم است که این دوربین ها تمامی زوایا را به صورت ۳۶۰ درجه پوشش می دهند اما این موضوع می تواند منجر به این شود که کیفیت تصاویر پانورامای این دوربین ها تا حدودی پایین بیاید و جزئیات آن به خوبی آشکار نشود. بنابراین زمانی که تصمیم به خرید دوربین های امنیتی می گیرید، به این معایب دوربین لامپی نیز دقت کنید.

 

این متن در خصوص معایب دوربین مداربسته لامپی در این قسمت به پایان می رسد. تلاش کرده ایم تا تمامی مطالب مفیدی که در خصوص معایب دوربین لامپی وجود دارد را در یک متن به صورت مختصر برای شما جمع آوری کنیم. اگر تجربه استفاده کردن از این مدل دوربین های امنیتی و مدار بسته را دارید می توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. از توجه شما عزیزان متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *