انتخاب دزدگیر اماکن

مزایا و معایب دزدگیر بی سیم چیست؟

دزدگیر بی‌سیم

طبیعتا امنیت یکی از مهم ترین نیاز های زندگی بشر است. دزدگیرها می‌توانند یکی از عوامل کمک کننده در حفظ امنیت و بشر باشد. این وسیله انواع متعددی دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: دزدگیر بی سیم و سیمی. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب دزدگیر بی سیم پرداخته و شما را راهنمایی کنیم.

پیش از آنکه بخواهیم در زمینه مزایا و معایب دزدگیر بی سیم صحبت کنیم بهتر است به شرح پیش مقدمه ای بپردازیم .

حفظ امنیت، یکی از مسائلی است که همواره ذهن انسان را به خود مشغول کرده است. با وجود افزایش روز افزون تعداد سرقت‌ها، بسیاری از افراد نگران امنیت محل زندگی و محل کار خود هستند. به همین خاطر متخصصین از گذشته‌های بسیار دور با ایجاد اولین قفل‌ها، به دنبال رفع این مشکل هستند. با وجود دزدگیرهای بی‌سیمی که به لطف رشد تکنولوژی و افزایش ارتباطات، در قرن بیست و یک به وجود آمده‌اند، می‌توانیم بگوییم انسان امروزی در امن‌ترین دوره تاریخ زندگی می‌کند.

 

دزدگیر بیسیم

 

اگر شما هم به فکر خرید دزد گیر هستید، به احتمال زیاد اسم دزدگیر بی‌سیم و سیمی را زیاد شنیده‌اید. به عقیده بسیاری از کارشناسان به زودی دزد گیرهای سیمی از بازار حذف می‌شوند اما باید دقت کنید که هنوز وقت آن نرسیده است؛ چرا که در یک سری از کاربردهای خاص، دزد گیرهای سیمی همچنان بهترین گزینه موجود هستند.

با توجه به اینکه با یک انتخاب نادرست، نه تنها ممکن است امنیت منزل یا محل کارتان را از بین ببرید، بلکه حتی ممکن است توجه سارقان را بیشتر جلب کنید؛ باید حواستان را به شدت جمع کنید. پس اگر می‌خواهید انتخاب دزدگیر اماکن را به درستی انجام دهید، حتما این مقاله که درباره مزایا و معایب دزدگیر بی سیم است را مطالعه کنید.

 

تفاوت دزدگیر بی‌سیم و سیمی چیست؟

هر دوی این دزدگیرها اگر در جای درستی گذاشته شوند، به خوبی می‌توانند از ساختمان مورد نظرتان محافظت کنند. اما برای اینکه به درستی انتخاب کنید، باید به خوبی با تفاوت‌های دزدگیرهای بی‌سیم و سیمی آشنا شوید. دزدگیرهای سیمی برای محافظت از ساختمان به سیم کشی نیاز دارند. هر چند که این دزدگیرها ارزان‌تر هستند اما هزینه کابل کشی و… را هم باید در نظر بگیرید.

درست است که با استفاده از آن‌ها دیگر نیاز نیست نگران محدودیت‌های سیگنالی باشید، اما نمی‌توانید با جا به جایی آن‌ها را منتقل کنید. به طور کلی دزدگیر بی‌سیم دزدگیری است که در آن سنسورهای دزدگیر بدون وجود هیچ سیمی با آن در ارتباط هستند. دزدگیرهای بی‌سیم برای ایجاد ارتباط بین سنسورها و کنترل پنل، تنها از فرکانس‌های رادیویی استفاده می‌کنند. در ادامه بیشتر با دزدگیرهای بی‌سیم و تفاوت آن با دزدگیرهای سیمی آشنا خواهیم شد.

 

 

مزایای دزدگیر بی سیم چیست؟

تفاوت دزدگیر بی سیم و سیمی تنها در دارا بودن و یا نبودن کابل و سیم نیست. البته اصلی ترین تفاوت این دو در همین است که باعث میشود هر کدام دارای مزیت های مختص خود باشند. به طور مثال از مزایای دزدگیر بی سیم میتوان نصب و حذف آسان اشاره کرد. در ادامه به طور مختصر مزایا دزدگیر بی سیم میپردازیم.

 

نصب آسان

اولین فایده دزدگیرهای بی‌سیم این است که نیاز به سیم کشی ندارند. در نتیجه برای نصب دزدگیر منزل نیازی به کابل کشی، ترانک، پنهان کردن کابل‌ها و… نخواهید داشت و زمانی که برای نصب آن می‌کنید، حدود دو ساعت خواهد بود. این در حالی است که نصب دزد گیر های سیمی حداقل یک روز زمان می‌برد.

 

خطای بسیار پایین و امنیت بسیار بالا

دومین ویژگی مثبت این دزدگیرها خطای بسیار پایین آن‌ها است. دزدگیر بی‌سیم از فرکانس 433 بسیار پایداری استفاده می‌کنند که باعث می‌شود درصد خطای آن‌ها کاهش یابد؛ تا آن جا که در دزدگیرهای بی‌سیم آیملز این درصد خطا به 0 می‌رسد.

به جز مسدود کردن سیگنال (که آن هم تنها از عهده افراد بسیار خبره بر می‌آید) هیچ چیز نمی‌تواند امنیت این دزد گیرها را کم کند. اما در صورت استفاده از دزدگیرهای سیمی باید نگران عواملی مثل موش خوردگی، قطعی سیم‌ها و… باشید.

 

دزدگیر بی سیم

 

کنترل از راه دور

یکی دیگر از مزیت‌های این دزدگیرها این است که برای کنترل آن نیازی ندارید حتما در خانه یا محل کارتان باشید. در هر جای جهان که باشید، فقط کافی است با داشتن یک سیم کارت به اینترنت وصل شوید. سپس با تلفن همراه یا رایانه خود، می‌توانید تصاویر ثبت شده را مشاهده کنید و رفت و آمدهایی که می‌شود را کنترل نمایید.

 

قابلیت شخصی سازی

علاوه‌بر این‌ها می‌توانید دزدگیر را بر اساس نیازهای خودتان بخرید. برای مثال می‌توانید از دزدگیرهایی استفاده کنید که تنها از ساختمان مورد نظرتان محافظت می‌کنند. اگر هدفتان محافظت از شی بسیار با ارزشی است، می‌توانید از دزدگیرهایی استفاده نمایید که به درها شوک الکتریکی وارد می‌کنند. به این صورت که وقتی فرد مشکوک را شناسایی کردند، درهای خروجی و ورودی را به برق وصل می‌کنند تا فرد مشکوک نتواند از ساختمان خارج شود.

اگر هم احتمال آتش سوزی ساختمان مورد نظرتان زیاد است، قادر هستید دزدگیرهایی بخرید که به سیستم هشدار دهنده آتش متصل باشند. ضمن این که این دزدگیرها هم با تلفن، هم با ایمیل و هم با پیام می‌توانند هشدارهای مورد نیاز را برای شما ارسال کنند. همان طور که می‌بینید، این دزدگیرها به راحتی با شرایط شما کنار می‌آیند.

ظاهر زیبا

فایده دیگر دزدگیر بی‌سیم این است که نمای بسیار زیبایی دارند. دزدگیرهای سیمی در مقایسه با دزدگیرهای بی‌سیم به سیم کشی نیاز دارند و نیز این سیم کشی‌ها میبایست داخل داکت و ترانک قرار داده شود و سپس دور درها و پنجره‌ها چرخانده شود و در نتیجه نمای زیبایی ندارید. در حالیکه دزدگیر بی‌سیم کوچک و شیک هستند.

 

مزایا و معایب دزدگیر بیسیم

 

جا به جایی راحت

نه تنها موقع تعویض دکوراسیون نیازی ندارید دزدگیر بی‌سیم را جا به جا کنید، بلکه موقع تغییر منزل یا محل کارتان هم به راحتی می‌توانید آن را از دیوار جدا کنید و در منزل جدیدتان نصب کنید. علاوه بر این هر وقت تصمیم گرفتید دزدگیرهای امنیتی ساختمان را گسترش دهید، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای اضافه کردن یک سنسور جدید، فقط می‌بایست ابتدا محل نصب آن را مشخص کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید سنسور به پنل وصل شده است، می‌توانید آن را نصب کنید.

 

شناسایی تردد حیوانات

اگر در منزلتان از حیوانی نگهداری می‌کنید و همین امر باعث شده برای خرید دزدگیر بی‌سیم به شک بیفتید، باید بگوییم جای نگرانی نیست. این دزدگیرها می‌توانند حرکت حیوانات را از فاصله 20 متری تشخیص دهند.

شما می توانید برای درافت مقالات بیشتر به سایت صفاتک مراجعه نمائید.

 

معایب دزدگیر بی سیم چیست؟

 

  • از معایب دزدگیر وای فای میتوان به هزینه آن اشاره کرد. هزینه خرید دزدگیرهای بی‌سیم در ابتدا بیشتر از دزدگیرهای سیمی است. همین امر ممکن است یک سری از افراد را مردد کند اما اگر در طولانی مدت هزینه ها را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی و هزینه‌های نگهداری دزدگیرهای سیمی، خرید دزدیگر بی‌سیم ارزان‌تر خواهد بود.
  • دزدگیر بی‌سیم برای مکان‌های شلوغ مناسب نیست. وقتی تعداد چشم‌ها زیاد می‌شود، مصرف باتری این دزدگیرها هم افزایش می‌یابد. در نتیجه علاوه بر اینکه دقت دزدگیر کم می‌شود، طول باتری نیز کاهش خواهد یافت. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود در مکان‌های پر تردد از دزدگیر های سیمی استفاده کنید.
  • اگر احتمال خراب شدن بخش رادیویی و یا احتمال ایجاد اختلالات فرکانسی یا محیطی وجود دارد، و یا ممکن است اینترنت محل قطع شود یا سرعت آن کاهش یابد، بی‌شک این دزدگیرها کافی نبوده و بهتر است یک دزدگیر سیمی هم نصب شود.
  • نصب چشمی بی‌سیم کمی دشوار است. هنگام نصب آن باید حواستان باشد که حتما آن را در کنج نصب کنید. ضمن اینکه این چشمی‌ها نباید کنار وسایل گرمایشی و یا مقابل نور خورشید قرار بگیرند.

 

دزدگیر بیسیم

 

با توجه به مزایا و معایب دزدگیر بیسیم  پس بالاخره بخریم یا نه؟

اگر چند سال قبل این سوال را می‌پرسیدید، می‌توانستیم با اطمینان به آن پاسخ دهیم اما در حال حاضر نمی‌توان پاسخ کاملا مشخصی برای آن در نظر گرفت. همان طور که گفته شد، دزد گیر های بی‌سیم خطای پایین، نصب آسان و قابلیت‌های بسیار متنوعی دارند اما برای مکان‌هایی که اینترنت ثابتی ندارند و پر تردد هستند، مناسب نیستند. در نتیجه بسته به شرایط، نیاز و موقعیت ساختمانی که می‌خواهید برای آن دزدگیر بخرید، خودتان می‌بایست به این سوال پاسخ دهید. در هر صورت بهترین دزدگیر بی‌سیم دزدگیری است که هم بتواند از سنسور بی‌سیم و هم از سنسور سیمی پشتیبانی کند. چون گاهی ممکن است به یک چشم سیمی نیاز پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *