انتخاب دزدگیر اماکن

علت آژیر کاذب دزدگیر اماکن چیست؟ رفع مشکل False Alarm

آژیر خطر کاذب

بسیاری از افرادی که از پنل‌ها و چشمی‌های دزدگیر برای امنیت مکان استفاده می‌کنند، از آژیر کاذب دزدگیر شکایت دارند. آژیر کاذب به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد که می‌تواند اشکال در تجهیزات، آشنا نبودن کافی مالکان به طرزکار دزدگیر، دشارژ شدن باطری یا قطع منبع انرژی، ایراد در قفل و چفت در‌ها و دریچه‌ها، نصب غیرتخصصی و نیز وجود حیوانات خانگی یا موذی باشد.

در ادامه به جرئیات هریک از این موارد بیشتر خواهیم پرداخت. برای رفع این علل، راهکارهای گوناگونی نیز وجود دارد که یک‌به‌یک آن‌ها را توضیح خواهیم داد. پس با صفاتک همراه باشید.

 

دلایل آژیر کاذب دزدگیر

برای آن‌که بتوانید از آژیر کاذب خلاص شوید، باید نخست علت وقوع آن را بیابید. مواردی که در ادامه می‌آیند، رایج‌ترین دلایل آژیر بی‌مورد هستند.

 

1. عدم مرغوبیت تجهیزات

استاندارد نبودن و کیفیت پایین دستگاه‌ها، قطعات و سنسورها به‌واقع اصلی‌ترین دلیل اعلام خطر‌های بی‌مورد و آژیر کاذب است. اگر برایتان آسودگی مهم است باید تجهیزاتی استاندارد و مرغوب را به کار ببرید تا از عملکرد آن راضی باشید و هزینه‌ای که می‌کنید، ارزشش را داشته باشد.

 

آژیر خطر کاذب دزدگیر

 

گاهی تنها برای اختلاف قیمتی ناچیز دست به تهیه‌ و استفاده از تجهیزاتی می‌زنیم که بی‌کیفیت‌اند و تشخیص و حساسیت مناسب را ندارند. این قطعات به‌هیچ عنوان امنیت مکان شما را تأمین نخواهند کرد پس از خریدشان صرف‌نظر کنید. گاهی نیز مجموعه‌ی تجهیزات مرغوب است اما مرغوب نبودن قطعه‌ای در میان آن‌ها سبب اختلال عملکرد تمام سیستم می‌شود. انتخاب تجهیزات را به کارشناسان بادقت بسپارید.

 

 

2. عدم آشنایی کاربران با نحوه‌ی کارکرد سیستم

استفاده از پنل‌های دزدگیر اماکن معمولا ماجرای پیچیده‌ای نیست اما تکیه‌ی بیش از حد بر این سادگی ممکن است مسبب خطاهایی شود. هرقدر هم که وسیله‌ای ساده و کاربردی است، باید جزئیات کارکرد آن را بدانید، نگاهی به راهنمای آن بیندازید یا از مشورت کارشناسان بهره بگیرید. نصب یک سنسور یا آپشن تازه قطعا آموزش‌هایی را ایجاب می‌کند.

 

3. قطع منبع تغذیه

یک دلیل آلارم کاذب دزدگیر منزل می‌تواند کاهش یا تخلیه‌ی کامل شارژ باطری (در پنل‌های بی‌سیم) یا اختلالی در سیستم برق‌رسانی و ناسازگاری با منبع برق (در پنل‌های دزدگیر سیمی) باشد. پنل‌های دزدگیر جدید معمولا مجهز به سیستم هشدار کاهش شارژ باطری هستند که پیش از اتمام کامل باطری، هشدار برای تعویض یا شارژ خواهد داد. گاهی شارژ پایین باعث رخ‌دادن آژیر کاذب دزدگیر می‌شود.

 

4. وجود مشکل در قفل درها و دریچه‌ها

در برخی سیستم‌ها که از مگنت‌های در و پنجره استفاده می‌شود، امکان برخاستن آژیر کاذب وجود دارد. این مگنت‌ها و سنسورها در هر جا که دو قسمت قابل جداشدن از هم وجود دارد (مثل درها، پنجره‌ها، دریچه کولر و هواکش و …) نصب می‌شود. با باز شدن در و جدا شدن دو بخش از هم، اعلام خطر را فعال می‌کنند و آژیر به صدا درمی‌آید. طبیعی است که اگر این بخش‌ها قفل و چفت مناسبی نداشته باشند و مثلا با وزیدن باد باز شوند، آژیر کاذب دزدگیر را در پی دارد.

 

آژیر کاذب دزدگیر

 

 

5. نصب غیراصولی

لطفا کار را همیشه به کاردان بسپارید! حتی اگر نصب پنل و تجهیزات دزدگیر به‌ظاهر راحت و ساده می‌آید، لطفا به کارشناسان بیشتر از خودتان اعتماد کنید. بررسی محل، تخمین تعداد تجهیزات مورد نیاز، بهترین محل نصب قطعات و تجهیرات و هماهنگ کردن اجزای دزدگیر با یکدیگر چیزی قطعا اگر به دست کارشناس آن انجام شود، نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت.

 

6. حیوانات خانگی و موذی

اگر در منزل حیوان خانگی دارید و در ساعاتی تنهایش می‌گذارید، قطعا مشکل آژیر کاذب دزدگیر را خواهید داشت، مگر این‌که از سنسورهایی بهره بگیرید که قابلیت تنظیمات خاصی داشته باشد و دقت سیستم دزدگیر را افزایش بدهد. اگر حیوان خانگی ندارید، وجود حیوانات موذی ازجمله جوندگان و حشرات را حتما بررسی کنید.

 

آژیر دزدگیر کاذب و راهکارهای خلاصی

اگر اشتباهات را یک‌به‌یک برشمردیم، قصد نداریم شما را با آن‌ها تنها بگذاریم. در ادامه توصیه‌هایی خواهیم داشت که به شما کمک می‌کند امنیت مکان خود را تأمین کنید بی‌آن‌که با مشکل آژیر کاذب روبرو باشید.

 

آژیر خطر دزدگیر اماکن

 

 

1. انتخاب سیستم دزدگیر مناسب

اگر خاطرتان باشد، گفتیم نخستین دلیل برای این مشکل، استفاده از تجهیزات و قطعات نامناسب است. شما باید بسته به شرایط منزل خود از سیستم مناسب بهره بگیرید. هر مکان با هر اندازه و ویژگی، مجموعه‌ی تجهیزات دزدگیر خاص خود را می‌طلبد تا امنیت آن تأمین شود. حضور حیوانات خانگی، دسترسی کودکان به تجهیزات امنیتی، بزرگی منزل و طراحی آن باید در انتخاب سیستم دزدگیر مورد توجه باشد.

 

2. آشنایی صحیح و کامل همه‌ی کاربران با نحوه‌ی کار دزدگیر

برای آن‌که از هر وسیله‌ای نهایت بهره‌وری را داشته باشیم، باید با نحوه‌ی کارکرد کل سیستم و قطعات آن آشنا باشیم. کاربری اشتباه باعث بروز اختلال در دستگاه می‌شود. اگر پنل دارای راهنماست، می‌توانیم از آن کمک بگیریم. از کارشناسان نصب این پنل‌ها نیز می‌توان جهت آشنایی با سیستم، بایدها و نبایدهای آن کمک گرفت.

 

3. بررسی علت وقوع آژیر کاذب دزدگیر در اسرع وقت

وقتی عملکرد ناصحیحی از دستگاه‌ها می‌بینید، سعی کنید در اسرع وقت آن را بررسی و علت را کشف کنید. اگر برای خودتان علت روشن نبود، می‌توانید از اطلاعات یک کارشناس و یا پشتیبانی‌های شرکتی که پنل دزدگیر را به شما ارائه داده بهره بگیرید. به‌هرحال از مسئله ساده نگذرید زیرا شاید آغاز اختلالت اساسی‌تری باشد.

 

آژیر دزدگیر اماکن

 

 

4. نصب اصولی

این‌که چه تعداد تجهیزات برای منزل شما کافی است و این تجهیزات مثلا دوربین‌های مداربسته، چشمی‌ها و سنسورها در کجا باید نصب شوند، نیازمند مهارت یک فرد یا تیم خبره و مجهز است. این اصل را هرگز فراموش نکنید.

 

5. نگهداری صحیح سیستم

بسیاری از اختلالاتی که در کارکرد دستگاه‌ها رخ می‌دهد، می‌تواند با برخی کارهای جزئی در نگاهداشت و استفاده‌ی بهینه، پیشگیری شود. بررسی قطعات پنل دزدگیر شامل سنسورها، چشمی‌ها، بخش‌های مربوط به اعلام خطر و سایر تجهیزات به شما کمک می‌کند در اولین فرصت از بروز اختلالات باخبر شوید و در جهت رفعشان برآیید.

 

آژیر کاذب دزدگیر می‌تواند افراد را از استفاده‌ی به‌جا از تجهیزات امنیتی منصرف کند اما با به‌کاربستن این راهکارها، استفاده از تجهیزات مرغوب و نصب اصولی می‌توان به‌راحتی این مشکل را از میان برداشت.

از آنجا که امنیت مکان حائز اهمیت فراوانی است و حفظ جان و سرمایه‌ها را به‌دنبال دارد، باید در برقراری آن کوشید. انواع دستگاه‌های پیشرفته و مرغوب برای تأمین امنیت شما طراحی و تولید می‌شوند و افرادی به عنوان کارشناس برای خدمت‌رسانی در راستای امنیت آموزش می‌بینند.

اگر شما هم مشتاق هستید که درباره این موضوع اطلاعات تکمیلی را کسب کنید، پیشنهاد می کنیم که مقاله نصب دزدگیر اماکن را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *