دوربین مدار بسته

تشخیص ضبط صدا در دوربین مداربسته

تشخیص صدای دوربین مداربسته

تا به امروز بیشترین استفاده دوربین های مداربسته برای ثبت تصاویر و ویدیو از یک محوطه مشخص و مخصوص بوده است. با این وجود، برای بسیاری این سوال پیش می آید که آیا قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته وجود دارد؟ ما تصمیم گرفتیم تا در مطلب امروز، این موضوع را به صورت کامل برای شما عزیزان توضیح دهیم.  پس تا انتهای مقاله تشخیص ضبط صدا در دوربین مداربسته با صفاتک همراه باشید.

انواع میکروفون های قابل استفاده برای ضبط صدا در دوربین های مداربسته

در حالت عادی، دو نوع میکروفون برای ضبط صداهای محیط در یک دوربین مداربسته وجود دارد که استفاده از هر یک از این مدل ها، به نوع دوربین مداربسته شما بستگی خواهد داشت. این دو مدل به صورت زیر می باشند:

 

میکروفون های داخلی

برخی از دوربین های مداربسته، نیازی ندارند که به صورت جدا به میکروفون وصل شوند. در چنین حالتی، بر روی بدنه دوربین سوراخ ها و منافذی مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده این موضوع خواهند بود که قابلیت ضبط صدا در دوربین مداربسته شما وجود دارد. چه دوربین های IP و چه دوربین های مداربسته آنالوگ HD می توانند از قابلیت میکروفون داخلی بهره مند باشند.

 

تشخیص صدای دوربین مداربسته

 

 

میکروفون های خارجی

برعکس میکروفون های داخلی، این میکروفون ها را باید به صورت جدا خریداری کنید و با فاصله مناسب از دوربین مداربسته خود در محوطه مشخص شده نصب کنید. میکروفون های خارجی به سه دسته تقسیم می شوند که آن ها را برای شما در ادامه به صورت یک لیست درآورده ایم.

 

میکروفون باکس

بدنه این میکروفون های خارجی به شکل یک مکعب مستطیل کوچک می باشد و بر روی آن یک پیچ برای تنظیم و کم و زیاد کردن صدا قرار داده شده است.

 

میکروفون گلفی

میکروفون یا همان برد صدا گلفی، همان طور که از اسمش مشخص است به شکل یک توپ گلف کوچک هستند و وزن کمی دارند.

 

میکروفون سوزنی

این میکروفون ها ساختار بسیار ظریف و باریکی دارند به همین علت به آن ها میکروفون های سوزنی نیز گفته می شود.

 

تشخیص ضبط صدا

 

 

نحوه تشخیص ضبط صدا در دوربین مداربسته

برای این که بتوانید تشخیص بدهید که آیا دوربین مداربسته علاوه بر تصویر برداری و ضبط فیلم، قادر به ضبط صدای اطراف خود نیز می باشد یا خیر، چندین راه وجود دارد که در ادامه همه آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد. در ادامه، لیستی از راه های تشخیص ضبط صدا در دوربین مداربسته را مشاهده خواهید کرد:

 

حفره های ضبط صدا بر روی بدنه دوربین مداربسته وجود دارد

همان طور که در بخش های قبلی توضیح داده شد، برخی از دوربین های مداربسته علاوه بر ثبت تصویر و ویدیو، به صورت پیش فرض از قابلیت ضبط صدای اطراف نیز برخوردار هستند. بنابراین، اولین و ساده ترین راهی که شما می توانید انجام دهید تا متوجه شوید که دوربین مورد نظر می تواند صداهای اطراف را نیز ضبط کند یا نه، این است که به ظاهر آن با دقت نگاه کنید.

 

دفترچه راهنمای دوربین مداربسته خود را بررسی کنید

در صورتی که نتوانسته اید با نگاه کردن به بدنه دوربین، متوجه این موضوع شوید، می توانید از دفترچه راهنمای دوربین کمک بگیرید. مطمئنا در صورتی که دوربین از توانایی ضبط و ثبت صدا برخوردار باشد، در دفترچه راهنمای آن توضیحاتی را در این خصوص پیدا خواهید کرد.

 

تشخیص صدا دوربین مداربسته

 

 

به اطراف دوربین به دنبال میکروفون های مخصوص بگردید

در قسمت های قبلی گفته شد که برخی از دوربین ها برای ثبت صدا از میکروفون های خارجی استفاده می کنند. بنابراین اگر حفره میکروفون را روی بدنه دوربین پیدا نکردید و دفترچه راهنمای آن نیز در دسترس شما قرار ندارد، می توانید به راحتی به اطراف دوربین نگاهی بیندازید و ببینید آیا میکروفونی به آن متصل شده است یا نه. در برخی از موارد ممکن است که میکروفون با فاصله نسبت به خود دوربین مداربسته نصب شده باشد اما با توجه به این که نمی توان میکروفون را خیلی دورتر از دوربین نصب کرد می توانید در مدت زمان کوتاهی میکروفون خارجی را پیدا کنید.

 

نام و مدل دوربین مداربسته را در اینترنت جست و جو کنید

یکی از آسان ترین روش ها، جست و جوی اینترنتی می باشد. اگر نام یا مدل دوربین را می دانید، می توانید به سریع ترین شکل ممکن آن را سرچ کنید و از سایت های مختلف احتمال ضبط صدا در دوربین مداربسته خود را بررسی کنید. همچنین در صورتی که از مدل و اسم دوربین مطمئن نیستید می توانید از آن عکس بگیرید و آن را در گوگل جستجو کنید تا نام و مدل آن را نیز پیدا کنید.

 

نرم افزار دوربین مداربسته را بررسی کنید

اکثر دوربین های مداربسته قابلیت اتصال به تلفن همراه شما را دارند تا بتوانید از هر جایی که هستید تصاویری که توسط دوربین ثبت شده اند را مشاهده کنید. بنابراین با یک نگاه سریع به برنامه دوربین مداربسته خود می توانید به پاسخ سوال خود دست پیدا کنید.

 

تشخیص ضبط صدا در دوربین مداربسته

 

نکته مهم: حتما پیش از استفاده از دوربین مداربسته، چه از قابلیت ضبط صدای محیط برخوردار باشد و چه فقط برای ثبت تصاویر باشد، دقت داشته باشید که استفاده از دوربین های مداربسته در اماکن شخصی و خصوصی جرم محسوب می شود. لازم است که دوربین مداربسته خود را در مکانی نصب کنید که جزو ملک خصوصی دیگران نباشد. همچنین حتما توجه داشته باشید که باید با استفاده از یک تابلو یا اعلان، به روشنی اعلام کنید که در این مکان دوربین مداربسته نصب کرده اید.

مقاله تشخیص ضبط صدا در دوربین مداربسته در همین قسمت به پایان می رسد. امیدواریم توانسته باشید پاسخ تمام سوال های خود را در خصوص ضبط صدا در دوربین مداربسته، در این متن پیدا کنید. از همراهی شما عزیزان تا این لحظه سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *