انتخاب دزدگیر اماکن

انتخاب سیستم امنیتی مغازه؛ بهترین سیستم برای مغازه شما چیست؟

سیستم امنیتی مغازه

سرقت از مغازه‌ها این روزها موضوعی است که شاید به گوشمان می‌خورد. با کمی جست و جو در اینترنت متوجه خواهیم شد، افراد زیادی سالانه قربانی این اتفاق می‌شوند! اکنون شما که در حال خواندن این مطلب هستید، ممکن است چنین تجربه ای را از سر گذرانده باشید و یا ممکن است شاهد چنین سرقت‌هایی نبوده باشید.

در هر صورت آن چیزی که اهمیت دارد آن است که اگر صاحب کسب و کاری هستید، بدون شک یکی از مهمترین کارهایی که برای بالا بردن امنیت مغازه‌تان باید انجام دهید، انتخاب دزدگیر اماکن ایده آل جهت سرمایه‌گذاری بر روی سیستم امنیتی مغازه است.

این موضوع هر چقدر هم برایتان هزینه دربرداشته باشد، از آن با عنوان هزینه و پولی از دست رفته یاد نمی‌شود، بلکه این کار شما نوعی سرمایه‌گذاری و حفاظت از مالتان است!

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم موضوع امنیت را دست کم نگیرید و تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ چرا که قرار است با انواع سیستم امنیتی مغازه آشنا شویم:

 

سیستم امنیتی مغازه

 

برای بالا بردن امنیت مغازه چه باید کرد؟

برای بالا بردن امنیت مغازه، راهکارهای زیادی پیش رویتان قرار دارد. برخی از آنها ساده هستند و به حفظ امنیت کمک بیشتری می‌کنند و برخی دیگر هم نیازمند صرف هزینه هستند. پیش از آنکه بخواهیم به این راهکارها اشاره‌ای داشته باشیم، بهتر است بدانید یکی از مهمترین کارهایی که برای تأمین امنیت مغازه‌تان می‌توانید انجام دهید، در اولین قدم و هنگام انتخاب مغازه است! می‌پرسید چرا؟

به عنوان مثال انتخاب مغازه در محیط‌هایی خلوت، بدون رفت و آمد زیاد، انتخاب ساختمان‌هایی بدون نگهبانی و… همه می‌توانند عواملی باشند که امنیت مغازه‌تان را مورد تهدید قرار دهند. ما در این مطلب فرض را بر این گرفته‌ایم که چنین مشکلاتی در مراحل اولیه انتخاب محیط مغازه وجود ندارد و شما با وجود انتخاب درست، باز هم به فکر تأمین امنیت هستید!

در ادامه با تعدادی از راهکارهای ساده ای آشنا می‌شوید که به احتمال زیاد تا کنون به ذهن خودتان هم رسیده‌است. این موارد به نوعی وظیفه سیستم امنیتی مغازه را بر عهده دارند و برخی از آنها در عین سادگی، تأثیرات مهمی را بر جای می‌گذارند.

و در انتها پیش از معرفی، لازم است بدانید پیاده‌سازی این موارد تا حدود زیادی به شغل شما، سیاست‌های کاری‌تان، نوع محصولی که می‌فروشید یا خدماتی که ارائه می‌کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال اگر طلافروشی دارید، شاید پیاده‌سازی تمامی این موارد هم باز هم برایتان کم باشد! در مقابل احتمال دارد کارتان به گونه ای باشد که نیاز به همه این موارد نداشته باشید.

 

دزدگیر اماکن

 

بیش از این منتظرتان نمی‌گذاریم، برویم تا با این سیستم‌های امنیتی بیشتر آشنا شویم:

یکی از بهترین کارهایی که برای تأمین سیستم امنیتی مغازه می‌توانید انجام دهید، انتخاب محیط‌هایی است که به درب‌های شیشه ای میرال و ضد گلوله مجهز شده‌اند. ملک‌های بسیاری هستند که خود به خود دارای این ویژگی هستند.

اما باز هم بهتر است از این بابت اطمینان حاصل کنید! اگر محصولاتی با ارزش و گران‌قیمت می‌فروشید، به احتمال زیاد علاوه بر درب‌های میرال و ضد گلوله، به فکر حفاظ کشی درب‌ها هم باشید؛ حتی اگر به قیمت کم شدن دید ویترینتان تمام شود!

 

  • جالب است بدانید از راهکارهای سرقت مغازه‌ها، ورود به مغازه از طریق حفاری تونل از کف است. بدین منظور سعی کنید تمامی ساختارهایی که در ساخت مغازه تان به کار رفته شده‌است، میلگرد کشی شده باشند. در این زمینه به یاد داشته باشید، یکی دیگر از راه‌های ورود سارقین به مغازه‌ها، از طریق کانال کولر است. از این رو علاوه بر ساختمان، به فکر میلگرد کشی کانال کولر یا هواکش‌ها هم باشید.

 

  • یکی دیگر از بهترین کارها برای ارتقای سیستم امنیتی مغازه، استفاده از قفل‌های برقی برای درب مغازه است. با استفاده از این قفل‌ها می‌تواند ورود افراد به مغازه تان را کنترل کنید و اجازه شلوغ شدن آن را ندهید. به احتمال زیاد در طلا فروشی‌ها با این قفل‌ها مواجه شده‌اید!

دوربین مداربسته

  • نصب آژیر یکی دیگر از مهمترین راهکارهایی است که برای سیستم امنیتی مغازه می‌توانید به کار ببرید. آژیرها به شما کمک می‌کنند تا در صورت بروز هر گونه سرقتی، به سرعت دیگران را از آن با خبر کنید تا به شما کمک برسانند.

 

  • در نهایت ضروری‌ترین کاری که باید برای بالا بردن امنیت مغازه تان انجام دهید، استفاده از وسایل حفاظتی و امنیتی است. به عنوان مثال می‌توانید از دزدگیر مغازه، دوربین‌های مدار بسته، دستگاه مه ساز و … استفاده کنید. وسایل امنیتی دارای تنوع بسیار بالایی هستند؛ از این رو دستتان برای انتخاب باز است. در این بین، استفاده از دزدگیر مغازه از محبوب‌ترین شیوه‌های ارتقای سیستم امنیتی مغازه هستند که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شوید.

مقاله پیشنهادی: 3 مدل سنسور ورود به مغازه

 

دزدگیر مغازه و مزایایی که برایتان رقم می‌زند!

استفاده از دزدگیر مغازه یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای تأمین امنیت مغازه تان از آن استفاده کنید. خرید دزدگیر اماکن این روزها بسیار پرطرفدار شده‌است! به همین سبب است که سارقین معمولاً مغازه‌ها و کسب و کارهایی را انتخاب می‌کنند که عاری از هر گونه سیستم حفاظتی و امنیتی باشد.

اما استفاده از دزدگیر مغازه چه مزایای را برتان دربردارد؟ در ادامه با مهکترین آنها آشنا می‌شوید:

 

  • آرامش خاطر:

از مهمترین کارهایی که سیستم امنیتی مغازه یا همان دزدگیرها برایتان رقم می‌زند، آرامش ذهن است؛ چرا که شما مطمئن هستید هر گونه ورود غیرمجاز از طریق چشمی‌های دزدگیر مشخص و به پلیس و یا خودتان اطلاع داده می‌شود و این تنها از کمترین کارهایی است که یک دزدگیر مغازه برایتان انجام می‌دهد.

 

  • امکانات خوب:

یکی دیگر از بهترین فواید استفاده از سیستم امنیتی مغازه، امکانات فوق‌العاده ای است که در اختیارتان می‌گذارد. از جمله این امکانات می‌توان به کنترل و نظارت محیط‌تان از راه دور اشاره کرد. این موضوع به خصوص در زمان‌هایی که در مغازه حضور ندارید، بسیار می‌تواند مفید واقع شود.

 

  • آژیر یا تماس؟

دزدگیرها دارای انواع مختلفی هستند که از مهمترین آنها، با تلفن خط ثابت و یا آژیر کار می‌کند. از این رو علاوه بر این که احتمال سرقت را تا حدود زیادی کاهش می‌دهید، آژیر هم برای اطلاع‌رسانی به افراد دیگر دارید.

و در نهایت …
و در نهایت به عنوان جمع‌بندی کوتاهی از این مطلب، باید بدانید بدون شک راهکارهای بالا بردن امنیت مغازه تنها به این موارد ختم نمی‌شود و شاید در آینده ای بسیار نزدیک، شاهد ایده‌ها و محصولاتی خلاقانه در این زمینه باشیم. اگر شما هم تجربه استفاده از سیستم امنیتی مغازه را دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *