انتخاب دزدگیر اماکن, دوربین مدار بسته

همه چیز درباره سیستم امنیتی برای سالمندان

سیستم امنیتی برای سالمندان
پیشرفت تکنولوژی در عرصه‌ی سیستم‌های امنیتی و حفاظتی و همچنین دوربین‌های مداربسته باعث شده است ‌که استفاده از این تجهیزات دیگر محدود به محافظت از اشیا و اماکن نخواهد شد. در چندین سال اخیر، شاهد افزایش کاربرد سیستم امنیتی برای سالمندان بوده ایم؛ بنابراین، قصد داریم تا تمام نکات مهم در این خصوص را برای شما عزیزان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

بهترین سیستم امنیتی خانگی برای افراد سالمند

با توجه به حساسیت و اهمیتی که این موضوع دارد، ممکن است انتخاب بهترین سیستم امنیتی خانگی و حفاظتی برای سالمندان که علاوه بر به صرفه بودن، عملکرد مناسبی نیز داشته باشد ممکن است دشوار باشد. در ادامه، برخی از مفیدترین تجهیزات را در این خصوص به شما معرفی خواهیم کرد.

– دوربین‌های امنیتی و مداربسته

 مسلما نخستین چیزی که به ذهن هرکس می‌رسد دوربین‌های مدار بسته خواهد بود. این دوربین‌های امنیتی با تنوع و کاربردهای فراوانی که دارند کار را برای همه راحت خواهند کرد. چه برای زمانی که فرد سالمند در خانه تنها است، و چه برای مدتی که یک پرستار یا همراه در خانه همراه او باشد، این دوربین‌ها می‌توانند به راحتی به افراد نزدیک به سالمند اجازه‌ی نظارت و مراقبت از او را بدهند.
خرید دوربین مداربسته به شما این اجازه را نیز می‌دهد که دوربین‌های مدار بسته‌ی موجود در مکان مورد نظر خود را به تلفن همراه خود متصل کنید و به صورت لحظه به لحظه و از دور مراقب سالمند باشید.

سیستم امنیتی برای سالمندان

– مکان یاب یا GPS

یکی از بهترین گزینه‌های سیستم امنیتی برای سالمندان، مکان یاب یا همان GPS خودمان است. این مورد خصوصا در مورد افراد سالمندی که مشکل آلزایمر یا زوال عقل دارند مفید عمل خواهد کرد. به گونه‌ای که در صورتی که به صورت تصادفی از منزل خارج شوند، مشکلی برای پیدا کردن آنان به وجود نخواهد آمد و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

– دزدگیرهای اماکن

 شاید به ذهن شما برسد که GPS نمی‌تواند عملکردی مناسب و به اندازه‌ی کافی قوی داشته باشد. چرا که بهترین راه این است که از همان ابتدا از خروج بدون اطلاع سالمندانی که مشکل حافظه یا آلزایمر دارند جلوگیری شود. در این بخش است که خرید دزدگیر اماکن مناسب به داد شما خواهد رسید و شما را از این مشکل نجات خواهد داد.
دزدگیرهای اماکن می‌توانند در بخش‌های مختلف بسیار عالی عمل کنند که نمونه‌هایی از آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.
مهم ترین نکته در خصوص استفاده از دزدگیرهای اماکنی که به شکل درست و متناسب با نیاز شما انتخاب شده اند این است که شما می‌توانید حتی زمانی که از منزل خارج می‌شوید، باز هم مدیریت کاملی بر روی اوضاع آن داشته باشید.
هر گونه ورود و خروج و ترددی توسط پیام به شما گزارش داده می‌شود و تلفن همراه شما به چشمی‌ها و سنسورهایی که در جاهای مختلفی نصب کرده اید وصل خواهد شد.
نکته‌ی مهم دیگر در خصوص این نوع سیستم امنیتی برای سالمندان این است که در صورتی که پرستاری برای نگهداری از فرد سالمند استخدام کرده باشید، نظارت همیشگی و داشتن تجهیزاتی مانند سنسور و دوربین مدار بسته‌ی متصل به دزدگیر اماکن علاوه بر این که باعث می‌شود شما به راحتی توانایی نظارت بر کیفیت کار پرستار را داشته باشید، به بهتر شدن کیفیت خدماتی که پرستار به سالمند شما ارائه می‌دهد نیز ختم خواهد شد.

امکانات سیستم امنیتی برای سالمندان

 

– دستگاه‌های هشدار پزشکی برای مواقع اضطراری

همان طور که GPS می‌تواند بهترین دستگاه برای سالمندانی باشد که آلزایمر یا مشکل زوال عقل دارند، دستگاه‌های هشدار پزشکی نیز برای سالمندان و بیماران دارای شرایط خاص یک وسیله‌ی بسیار واجب است. اکثر این سیستم‌ها به این شکل کار می‌کنند که در صورت احساس درد یا هر گونه مشکلی، فرد سالمند می‌تواند تنها با فشار دادن یک دکمه این موضوع را به فرزندان یا سایر افراد نزدیک اطلاع دهد.
برخی از این سیستم‌ها حتی به صورت خودکار با اورژانس تماس برقرار می‌کنند و این موضوع را به آن‌ها اطلاع می‌دهند. این دستگاه‌ها در اکثر مواقع برای افراد سالمندی با مشکلات قلبی، فشار خون و دیابت بسیار مناسب است. یکی دیگر از مدل‌های این دستگاه‌ها به شکل یک دستبند است که به دست سالمند متصل می‌شود و از طریق نبض و دمای بدن وضعیت او را تحت نظارت خود قرار می‌دهد.

– در و قفل در ضد سرقت

جدا از در نظر گرفتن پیشرفته ترین مدل‌های سیستم امنیتی برای سالمندان، ساده‌ترین کاری که برای افزایش امنیت و حفاظت از یک فرد سالمند می‌توان انجام داد این است که مطمئن شویم درهای خانه به راحتی قابل باز شدن یا شکسته شدن نیستند. این مورد خصوصا در مواردی که قرار است یک سالمند را برای مدتی طولانی در خانه تنها بگذاریم اهمیت پیدا می‌کند. یک قفل در قوی و پیچیده به راحتی می‌تواند امنیت خانه را چند برابر افزایش دهد و خیال شما را نیز راحت کند.
در زمان انتخاب و خرید هرگونه دزدگیر اماکن یا دوربین‌های مدار بسته می‌توانید در خصوص انتخاب بهترین اجزای سیستم امنیتی برای سالمندان با فرد فروشنده مشورت کنید تا از نظرات یک فرد متخصص نیز بهره مند شوید. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *