انواع چشمی دزدگیر

3 مدل سنسور ورود به مغازه

سنسور ورود به مغازه

امنیت مغازه و به طورکلی محل‌های کسب و کار که عموم مردم مراجع آن‌ها هستند و به صورت پیش‌بینی نشده به مکان رفت و آمد دارند، اهمیت بسیاری برای صاحبان مغازه، فروشندگان و پاسخ گویان دارد. اگر محل کار شما نیز یک مغازه یا فروشگاه است. حتما موافقید که ممکن است تمام مدت نتوانید پشت پیشخوان باشید و در ساعات یا دقایقی ناچارید محل پاسخ گویی به مشتریان و مراجعان را ترک کنید.

در چنین شرایطی سنسور ورود به مغازه به کمکتان خواهد آمد. این سنسور تنها وسیله‌ای نیست که مخصوص پیشگیری از خطرات باشد بلکه سبب می‌شود با آگاهی از ورود مراجعان، از تمام فرصت‌های کسب و کارتان به خوبی استفاده کنید.

سنسور ورود به مغازه انواع گوناگونی دارد؛ از جمله سیمی و بی‌سیم، نوری و حرکتی. شما می‌توانید این دستگاه را در محل مناسبی از فروشگاه نصب کنید و با تشخیص ورود افراد توسط چشمی، با زنگ یا ریتم مخصوص آن از ورود افراد آگاه شوید.

 

سنسور ورود به مغازه با دزدگیر که اعلام خطر می‌کند و آژیر می‌کشد تفاوت دارند. قطعا عملکرد این دستگاه که مخصوص اعلام ورود است، نباید به صورت اعلام خطر باشد. زیرا نیاز شما تنها اعلام حضور مشتریان و مراجعان است تا به موقع نزد ایشان حاضر شوید. به ویژه که عملکرد مشابه دزدگیر اصلا خوشایند آنان نخواهد بود.

 

اما برخی از انواع سنسور اعلام ورود، به دلیل آن که مبتنی بر مادون قرمز هستند، حتی بدون نور و در تاریکی مطلق نیز نیز کار می‌کنند بنابراین علاوه بر کارایی اصلی‌شان می‌توانند اعلام خطر و کمک به دزدگیر نیز داشته باشند. با توجه به نیاز مغازه و حساسیت ورود و خروج در محل کسبتان می‌توانید نوعی مناسب را انتخاب کنید.

نصب سنسور

 

اهمیت سنسور ورود به مغازه

فرض کنید در مغازه‌ی خود ساعت‌ها پشت پیشخوان و منتظر مشتری و مراجع نشسته اید در حالی که ذهنتان دائم درگیر کارهای عقب افتاده در انبار است؛ چندساعت از روزهای خود را که می‌توانست اوقات مفید کاری‌تان باشد این گونه از دست داده‌اید؟ آیا سنسور ورود به مغازه کمک نمیکند که به سراغ کارهای عقب افتاده بروید و هرگاه مشتری رسید باخبر شوید و خود را پشت پیشخوان برسانید؟

فرض کنید مغازه‌ی بزرگی دارید و به یاد می‌آورید که قفسه‌های انتهای مغازه نیاز به بررسی و نظم و ترتیب دارند. همکار یا دستیاری هم ندارید که او را به سراغ آن کار بفرستید یا پشت پیشخوان بودن را به او محول کنید. به محض ترک پیشخوان مشتری از راه می‌رسد و شما باخبر نمی‌شوید، مشتری نهایتا یک دقیقه منتظر می‌ماند و بی‌حوصله می‌رود.

یا فردی با سوء نیت وارد می‌شود و از غیبت شما برای دست برد استفاده می‌کند. در روز چند مشتری را این گونه از دست می‌دهید؟ یا چندبار موجودی مغازه‌تان مورد دستبرد واقع شده است؟ آیا یک سنسور ورود به مغازه نمی‌تواند مشکلاتی این‌چنین را برطرف کند؟

سنسور ورود به مغازه

 

 

زنگ اعلام ورود به مغازه

این دستگاه سیستم چندان پیچیده‌ای ندارد. معمولا مجهز به یک چشمی است که حساس به نور یا حرکت است و ورود افراد را اعلام می‌کند. معمولا می‌توان چشمی آن را در محلی که روبروی ورودی مغازه است نصب کرد. البته زاویه دید دستگاه نیز محدود نیست و معمولا بیش از 100 درجه وسعت دید دارد. برخی از انواع آن‌ها اعلام خروج نیز دارد اما برای مغازه اعلام ورود مهم‌تر و ضروری‌تر است.

برخی از انواع این دستگاه‌ها قالب‌ها و پوشش‌های خاصی دارند مثلا در فرم یک عروسک هستند و به نظر مراجعان نیز تنها به‌عنوان وسیله‌ای تزیینی دیده می‌شوند.

این ایده نیز جذاب است؛ هم پوشش و هم امنیت بیشتر را فراهم می‌کند و در ضمن سبب می‌شود نه مشتری از احساس وجود چنین وسیله‌ای آزرده شود و نه کسانی که نیت سوء دارند، به فکر از کار انداختن آن بیفتند.

 

سنسور اعلام ورود مادون قرمز

این همان سنسوری است که می‌تواند در تاریکی مطلق نیز تا حدی نقش هشدار ورود افراد باشد. کارایی این سیستم با کمک اشعه‌ی مادون قرمز فراهم می شود در نتیجه نیازمند نور برای تشخیص ورود افراد نیست و در شرایط تاریکی نیز کار می‌کند. بنابراین دستگاهی دوکاره محسوب می‌شود.

این سنسور ورود به مغازه دارای دو نوع زنگ است. یکی به صورت زنگ کوتاه و دیگری به صورت آلارم عمل می‌کند و می‌توان دستگاه را روی هردوی آن‌ها تنظیم کرد. عملکرد این دستگاه نوری است اما به دلیل وجود چشم مادون قرمز، نیازمند نور خارجی نیست. منبع تغذیه‌ی آن باطری کتابی است و هم قابل نصب بر روی دیوار و هم قابل استفاده روی میز و پیشخوان است.

 

 

هشدار اعلام ورود نوری

این دستگاه سنسور ورود به مغازه، کارکردی شبیه به مورد قبل دارد. سیستم تشخیص آن نوری است و مجهز به چشمی مخصوص است که ورود افراد را تشخیص و اعلام می‌کند اما مجهز به چشم مادون قرمز نیست، بنابراین در تاریکی مطلق نمی‌توان از آن استفاده کرد.

زنگ این سنسورها نیز دو نوع است. یکی زنگ ساده و دیگری زنگ همراه با اعلام خوشامدگویی یا سلام به مراجع است.

 

سنسور ورود به مغازه

 

سنسور ورود به مغازه حساس به حرکت

چشمی‌های دزدگیر، چنان که می دانیم انواع حساس به نور، حساس به وزن و حساس به حرکت دارند. سنسورهای ورود به مغازه نیز علاوه بر مدل‌های نوری ذکر شده، می‌توانند از نوع حرکتی باشند. این سنسورها نیز دقت خوبی دارند و بدون نیاز به نور تنها با تشخیص حرکت افراد می‌توانند شما را از ورود مراجع باخبر کنند.

 

نکاتی درباره خرید سنسور ورود به مغازه

برای خرید زنگ اعلام ورود به مغازه، با توجه به نوع مغازه و حساسیت آن، باید نوع مناسبی را انتخاب کنید. زنگ‌هایی که همراه با سلام و اعلام خوشامدگویی هستند حس خوبی در مشتری و مراجع ایجاد می‌کنند و نقش جذب نیز دارند. برای مکان‌هایی که امنیت آن‌ها حساسیت بیشتری دارد، بهتر است سنسور حساس به حرکت یا مجهز به چشمی مادون قرمز استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در خصوص خرید و نصب سنسور ورود به مغازه می‌توانید از مشاوره‌ی کارشناسان صفاتک بهرهمند شوید. ما ضمن معرفی انواع مناسب این سنسورها، شما را با بهترین برندهای موجود در بازار نیز آشنا کرده و به این ترتیب، شما را در خریدی مطمئن و مفید یاری خواهیم داد.

به خاطر داشته باشید کیفیت و مرغوبیت کالاها در حفظ امنیت تاثیری مهم دارد. بنابراین از خرید اجناس بی‌کیفیت تنها به خاطر قیمت ارزان آن‌ها خودداری کنید.

 

به عنوان کلام آخر باید بگوییم که، همانطور که می دانید، چشمی و سنسور دزدگیر اماکن دارای گونه های مختلفی هستند که هر کدام برای یه نوع فعالیت مورد استفاده قرار می گیرند؛ از همین رو شما می توانید جهت اطلاع بیشتر از این گونه ها روی کلمه انواع چشمی و سنسور دزدگیر اماکن کلیک کنید.

7 دیدگاه در “3 مدل سنسور ورود به مغازه

  1. محمد گفت:

    سلام سیستم میخوام که کسی به مغازه وارد شد بهم اطلاع رسانی کنه با لامپ یا بوق و یا پیامک
    ۰۹۱۵۷۴۳۵۲۰۰

    1. مصطفی منصوری گفت:

      سلام در خدمتتون هستیم

  2. احسان ذوالقرنین گفت:

    سلام
    برای اطلاع از ورود مشتری به مغازه سیستم می‌خوام که در حد اطلاع رسانی باشه
    ۰۹۱۵۳۱۴۰۸۴۴

    1. مصطفی منصوری گفت:

      سلام و ارادت این نوید رو بهتون میدیم بزودی سنسور اعلام ورود به محل کار در همین سایت موجود میشه و میتونین خرید خودتون رو انجام بدین.

    2. مصطفی منصوری گفت:

      سلام در خدمتتون هستیم

  3. Akbari گفت:

    سلام من از این سنسور ها دارم کیفیت خوبی دارن

    1. مصطفی منصوری گفت:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *