دوربین مدار بسته

رمزگشایی سریال نامبر یا پارت نامبر دوربین مداربسته در 6 قدم

پارت نامبر دوربین مداربسته

هر محصولی به وسیله‌ی کدها و ارقام متفاوتی شناخته می‌شود که دانستن این اعداد و حروف می‌توانند به افراد کمک کنند تا اطلاعات زیادی در خصوص محصول مورد نظر به دست بیاورند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم تا تمام اطلاعات موجود در خصوص پارت نامبر دوربین مداربسته را برای شما توضیح دهیم.

 

سریال نامبر دوربین مداربسته چیست؟

به طور کلی، به رقم و کد مخصوصی که بر روی جعبه یا بدنه‌ی دوربین مدار بسته دیده می‌شود، سریال نامبر یا پارت نامبر (part number) گفته می‌شود.

نکته‌ی به خصوصی که در مورد سریال نامبر وجود دارد این است که هیچ محدودیتی در نوع کالایی که پارت نامبر دارد وجود ندارد، تمامی محصولات الکترونیکی و دیجیتالی از نوع خاصی از پارت نامبر برخوردار هستند که این کد مختص به همان محصول است.

کاربرد پارت نامبر دوربین مداربسته

داشتن پارت نامبر در تمامی محصولات این اجازه را به فروشندگان و مصرف کنندگان می‌دهد تا افراد بتوانند به راحتی از اصل بودن جنس مورد نظر و همچنین کیفیت آن برخوردار شوند.

کاربرد دیگر سریال نامبر این است که به شما اطلاعات بیشتری در خصوص دوربین مدار بسته می‌دهد تا به راحتی بتوانید از جنس و کارکرد آن اطمینان خاطر کسب کنید.

نحوه‌ی رمزگشایی پارت نامبر دوربین مداربسته

هر کدام از اعداد و رقم‌های موجود در پارت نامبری که روی جعبه یا بدنه‌ی دوربین مدار بسته ثبت شده است نشان دهنده‌ی نوع یا میزان یک قابلیت جنس است.

سریال نامبر دوربین مداربسته چیستدانستن هر کدام از این ارقام و عبارات به راحتی امکان پذیر است. در ادامه نحوه‌ی رمزگشایی و خوانش شماره سریال دوربین‌های مدار بسته را برای شما عزیزان ذکر کرده ایم.

از سمت چپ به راست، بخش‌های گوناگون سریال نامبر دوربین مداربسته به شکل زیر خوانده می‌شوند:

۱- برند دوربین مدار بسته

در ابتدای شماره سریال هر دوربین مداربسته ای، شرکت سازنده به کمک برخی حروف اختصاری ذکر می‌کند که کالای مورد نظر توسط این کمپانی ساخته شده است که این عبارت در تمامی مدل‌ها و پارت نامبرها یکسان است.

به طور مثال، در ابتدای سریال نامبر تمام دوربین‌های ساخت شرکت هایک ویژن، عبارت DS به چشم می‌خورد، یا این که شرکت داهوا در ابتدای نام و مدل هرکدام از محصولات خود عبارت DH را درج می‌کند.

۲- نوع و مدل دوربین مدار بسته و طرز کار آن

پس از عبارت اختصاری که نام برند و شرکت سازنده‌ی دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد، حروف بعدی مدل و نوع خاص هر دوربین مدار بسته ای را نشان خواهد داد.

دانستن نوع و مدل کالا در زمان نصب دوربین مداربسته یک امر ضروری است؛ چرا که برای پیدا کردن مناسب ترین مکان به آن نیاز پیدا خواهید کرد. به طور مثال، شرکت داهوا انواع دوربین‌های خود را به شکل زیر مشخص می‌کند.

  • HUM به دوربین‌های مداربسته‌ی مینیاتوری اشاره دارد.
  • HFW به دوربین‌های مداربسته‌ی دام و اسپید دام مربوط است.
  • HDW به این معنا است که مدل دوربین از نوع بالت است.

سریال نامبر دوربین مداربستهدر حالی که کمپانی داهوا از حروف انگلیسی بهره برده است، شرکت هایک ویژن از اعداد و ارقام استفاده می‌کند:

  • عدد 1 به معنای باکس بودن دوربین است.
  • عدد 5 به دام بودن دوربین مدار بسته اشاره دارد.

۳- شماره‌‌ی نسل دوربین مدار بسته

در دوربین‌های ساخت شرکت داهوا، عددی که در این بخش قرار می‌گیرد نشان می‌دهد که دوربین مورد نظر نسل چندم است. تفاوت دوربین نسل اول با دوربین نسل دوم در این است که دوربین‌های نسل دوم داهوا کیفیت بسیار بالایی در خصوص دید در شب دارند و حتی می‌توانند بدون استفاده از اشعه‌ی مادون قرمز تصاویر خود را ثبت کنند که این باعث خواهد شد تا تصاویر حتی در شب نیز رنگی باشند.

نکته‌ی مهمی که در این مورد وجود دارد این است که عدد 0، نسل یک بودن دوربین را نشان می‌دهد و اعداد 1 و 2 به ترتیب نسل دوم و سوم بودن آن را ذکر می‌کنند.

۴- میزان دقت و کیفیت لنز دوربین مدار بسته

پس از شماره‌ای که نسل دوربین امنیتی را مشخص می‌کند، شماره ای قرار گرفته است که کیفیت و دقت لنز دوربین را نشان خواهد داد. به اندازه‌ی همان عدد درج شده، کیفیت لنز دوربین تعیین شده است. به طور مثال، عدد 5، نشان دهنده‌ی کیفیت 5 مگاپیکسلی لنز دوربین است.

۵- نوع کیس و شکل بدنه‌ی دوربین مدار بسته

این بخش از سریال نامبر دوربین مداربسته حروف انگلیسی A تا Z را پوشش می‌دهد؛ به طوری که هر حرف نوع و شکل بدنه‌ی دوربین مداربسته را بیان می‌کند.

۶- قابلیت‌های خاص موجود در هر دوربین مدار بسته

این بخش نکات و قابلیت‌های قابل توجهی که در هر مدل وجود دارد را برای شما بیان خواهد کرد. به طور مثال حرف A در این بخش به این معنا است که دوربین مدار بسته مجهز به میکروفون‌های داخلی است، یا حروف VF نشان دهنده‌ی توانایی زوم اپتیکال دستی هستند.

اکنون که از اهمیت و کاربرد پارت نامبر دوربین مداربسته مطلع شده اید، اطمینان خاطر کسب کنید که پیش از اقدام به خرید دوربین مداربسته، تمامی اطلاعات آن را از شیوه ای که در بخش‌های قبل ذکر شد بررسی کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

2 دیدگاه در “رمزگشایی سریال نامبر یا پارت نامبر دوربین مداربسته در 6 قدم

  1. کاکتوس گفت:

    چطوری میتونیم از آخرینمطالبتون باخبر بشیم

    Ⅿy website … کاکتوس

    1. مصطفی منصوری گفت:

      سلام و ارادت
      خیلی خوبه که پیج صفاتِک به آدرسس safatech_net رو دنبال کنید در سلسله استوری ها مطالب جالب و خوبی گفته میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *