دوربین مدار بسته

راه های تشخیص دوربین مداربسته مخفی

تشخیص دوربین مداربسته مخفی

بسیاری از دوربین‌های مداربسته در اماکنی نصب می‌شوند که به راحتی برای دیگران قابل شناسایی باشند، با این وجود، ممکن است این موضوع به ذهن شما برسد که چگونه دوربین مداربسته مخفی را پیدا کنیم. در مقاله‌ی امروز قصد داریم تا تمام راه‌هایی را که می‌توانید از طریق آن‌ها به تشخیص دوربین مداربسته مخفی برسید برای شما توضیح دهیم. با صفاتک همراه باشید.

 

تشخیص دوربین مداربسته مخفی در فضای خارجی

پیش از به سراغ پاسخ این سوال برویم که چگونه دوربین مداربسته مخفی را پیدا کنیم، لازم است به این نکته توجه کنید که نصب دوربین‌های مداربسته، در جایی که به حریم خصوصی مردم احاطه داشته باشد یک جرم محسوب می‌شود. همچنین، نصب دوربین بدون در نظر گرفتن یک تابلو یا هشدار نیز غیرقانونی است. بنابراین، در صورتی که هر کدام از این موارد را پیدا کرده اید، لازم است تا به مراجع قضایی مربوطه اطلاع رسانی کنید تا این موضوع از طریق آن‌ها پیگیری شود.

 

دوربین مداربسته مخفی

 

با توجه به این که محیط خارج از منزل یا محل کار شما بسیار گسترده تر است، محدودیت‌هایی برای نصب دوربین مداربسته‌ی مخفی به وجود خواهد آمد و طبیعتا، پیدا کردن آن‌ها یا تشخیص ضبط صدا در دوربین مداربسته نیز به مراتب سخت تر خواهد شد. با این وجود، جای نگرانی وجود ندارد. در لیست زیر، بخش‌ها و قسمت‌هایی را مشاهده می‌کنید که مناسب ترین مکان‌ها برای مخفی کردن یک دوربین مداربسته به شمار می‌روند. بنابراین، اگر قصد دارید به تشخیص دادن یک دوربین مداربسته‌ی مخفی بپردازید، بهترین کار این است که از این بخش‌ها شروع کنید.

 

بر روی زنگ در خانه‌ها

حتما به زنگ درها و آیفون‌ها به خوبی نگاه کنید. هر گونه سوراخ و حفره‌ی مشکوک می‌تواند نشانه‌ی وجود یک دوربین مداربسته‌ی مخفی باشد.

 

لا به لای درختان و گیاهان

یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای پنهان کردن دوربین‌های مداربسته‌ی مخفی بین شاخ و برگ درختان و گیاهان است. بنابراین آن‌ها را با دقت بررسی کنید. برخی از دوربین‌ها و میکروفون‌ها با سیم کار می‌کنند اما مدل‌های بیسیم زیادی نیز از این محصولات موجود است که برای پیدا کردن آن‌ها به دقت بیشتری نیاز خواهید داشت.

 

بر روی سقف خانه‌ها و ساختمان‌ها

در صورتی که رنگ و مدل مناسبی برای دوربین مداربسته پیدا کنید، حتی روی سقف ساختمان نیز مکان مناسبی برای مخفی کردن آن‌ها خواهد بود.

 

راه پیدا کردن دوربین مداربسته مخفی

 

 

میان حفره‌های روی دیوارها

اگر سطح دیوار صاف نیست باید آن را به دقت بررسی کنید. هر سوراخ و حفره‌ی مشکوکی می‌تواند بهترین مکان برای مخفی کردن یک دوربین مدار بسته به شمار برود.

 

تشخیص دوربین مداربسته مخفی در فضای داخلی

حالا اگر بخواهیم بدانیم که در یک مکان سربسته چگونه دوربین مداربسته مخفی را پیدا کنیم، شرایط کمی متفاوت تر خواهد بود. دقت شما در یک فضای بسته بالاتر خواهد رفت و از دشواری کار نیز کاسته خواهد شد. چند راه برای این که بفهمید در اتاق شما دوربینی نصب شده است یا نه وجود دارد.

 

مکان‌ها و وسایل مشکوک و پرکاربرد را بررسی کنید

جعبه‌ی دستمال کاغذی، بین کتاب‌های کتابخانه، دتکتور آتش نشانی، لامپ‌های اتاق و … همه از وسایلی هستند که ممکن است در آن‌ها دوربین یا میکروفون قرار داده شده باشد.

 

مطمئن شوید پشت آینه دوربینی نگذاشته اند

احتمالا این روش را از قبل می‌دانید. برای این که ببینید پشت آینه دوربینی کار گذاشته شده است یا نه، لازم است انگشت خود را بر روی سطح آینه بگذارید. اگر بین انگشت شما و انعکاس آن در آینه هیچ فاصله ای قرار نگیرد، این موضوع به احتمال خیلی زیاد به این معنا خواهد بود که پشت آن آینه یک دوربین مداربسته‌ی مخفی قرار گرفته است و شما تحت نظر هستید.

 

راه تشخیص دوربین مخفی

 

 

وجود دوربین‌های دید در شب را بررسی کنید

برای این قسمت باید صبر کنید تا شب شود و هوا کاملا تاریک شود. سپس چراغ‌های داخل اتاق را کاملا خاموش کنید و پرده‌ها را بکشید تا هیچ نوری از خارج وارد اتاق نشود. در صورتی که دوربینی با قابلیت دید در شب، در این اتاق نصب شده باشد، شما نور ال ای دی‌های این دوربین‌ها را مشاهده خواهید کرد که اکثرا به رنگ سبز یا قرمز هستند.

 

از یک شناساگر مخصوص استفاده کنید

یکی از مطمئن ترین راه‌ها در جواب به این که چگونه دوربین مداربسته مخفی را پیدا کنیم استفاده از ابزارهای حرفه ای مخصوص به این سیستم است. برای این کار لازم است تا یک دتکتور یا سنسور مخصوص بخرید تا به راحتی کار تشخیص دادن دوربین‌های مداربسته‌ی مخفی را برای شما انجام دهد.

 

با فلش گوشی به دنبال دوربین مدار بسته‌ی مخفی بگردید

برای این روش نیز، باید با خاموش کردن چراغ‌ها و کشیدن پرده‌ها در شب، کاری کنید که اتاق کاملا تاریک شود و هیچ نوری وارد نشود. سپس فلش تلفن همراه خود را روشن کنید و با آن به دنبال دوربین مدار بسته‌ی مخفی بگردید. در بیشتر موارد، برخورد نور فلش گوشی شما با لنز دوربین مخفی، باعث به وجود آمدن انعکاسی می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید به محل مخفی شدن دوربین پی ببرید.

 

یک تماس تلفنی برقرار کنید

شاید در نگاه اول این مورد به نظر شما بی ربط بیاید، اما جالب است بدانید که با زنگ زدن به یک نفر، سیگنال‌های مخصوصی به وجود می‌آیند. دوربین‌های مداربسته از خود سیگنال‌هایی منعکس می‌کنند که این فرکانس‌ها می‌توانند در برخورد با سیگنال‌های تلفن همراه شما به هنگام تماس تلفنی، واکنش نشان دهند. بنابراین با یکی از نزدیکان خود تماس بگیرید و در تمام گوشه و کنارهای اتاق قدم بزنید تا ببینید سیگنال و نویز خاصی حس می‌کنید یا نه.

 

پیدا کردن دوربین مخفی

 

 

از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مخصوص استفاده کنید

امروزه و با پیشرفت علم، نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند در تشخیص این که آیا دوربین مدار بسته‌ای در محل مورد نظر شما مخفی شده است یا نه، به شما کمک بسیاری کنند. به طور مثال، نرم افزار hidden camera detector به شما کمک می‌کند تا دوربین‌های مخفی را پیدا کنید. همچنین، با استفاده از اپلیکیشن Fing می‌توانید این موضوع را بررسی کنید که آیا دوربین مداربسته‌ای در آن اطراف وجود دارد که از سیستم وای فای استفاده کند یا خیر.

 

همان طور که مشاهده کردید، این خصوص که چگونه دوربین مداربسته مخفی را پیدا کنیم، راه‌های زیادی وجود دارند. با این وجود، توجه داشته باشید که دقت به جزئیات مهم ترین اصل در این تشخیص دادن و پیدا کردن دوربین‌های مدار بسته‌ی مخفی می‌باشد. از همراهی شما عزیزان تا این لحظه سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *