دوربین مدار بسته

بهترین دوربین مداربسته مناسب برای زمستان چیست؟

دوربین مداربسته مناسب برای زمستان

دوربین مداربسته یکی از ضرورتی ترین اجزای هر سیستم امنیتی است که در هر مکان و شرایطی نقش حساسی را ایفا می کند. دوربین های مداربسته معمولا به گونه ای طراحی شده اند که در شرایط مختلف و در مکان های گوناگون، کاربرد خود را حفظ کنند و دچار مشکل نشوند. با این وجود، شاید برای شما جالب باشد که بدانید دوربین های مداربسته ای که برای آب و هوای سرد مناسب هستند، با سایر دوربین ها کمی تفاوت دارند. احتمالا حالا این سوال برای شما پیش می آید که دقیقا چه تفاوت هایی میان این دوربین های مداربسته مخصوص زمستان و دوربین های مداربسته عادی وجود دارد و یا این که انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای زمستان به چه صورت است؟

صفاتک در این متن قصد دارد تا شما را با ویژگی های یک دوربین مداربسته مناسب برای زمستان آشنا کند تا برای انتخاب و خرید آن به هیچ مشکلی برخورد نکنید. پس با ما همراه باشید.

 

دوربین مداربسته مناسب برای زمستان چه تفاوتی با سایر دوربین های مداربسته دارد؟

در محیط های سرد که بارش برف و باران نیز در آن زیاد است، احتمال صدمه دیدن به دوربین مداربسته بیشتر از حالت های دیگر است. وجود رطوبت بر روی لنز دوربین، و بخار کردن لنز دوربین در اثر تغییر دما، می تواند در دقت آن تاثیر گذار باشد. علاوه بر این، در صورتی که در آن محیط تگرگ ببارد، دوربین می تواند به سادگی آسیب ببیند و دیگر نتواند عملکرد خود را به خوبی انجام دهد.

 

دوربین مداربسته برای فصل زمستان

 

 

اقدامات اولیه پیش از انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای زمستان

پیش از این که به سراغ دیدن مدل های مختلف دوربین مدار بسته و مقایسه آن ها با یکدیگر بروید، لازم است که به چند نکته توجه کنید و چندین مورد را رعایت کنید. برای آن که انتخاب مناسبی داشته باشید که به بهترین نحو کار خود را انجام دهد، بهتر است قبل از انجام دادن هر کاری، نکته های زیر را بررسی و آن ها را رعایت کنید:

 

ویژگی خاص و بهترین و بدترین حالت دوربین ها را در نظر بگیرید

زمانی که شما به لیست ویژگی های یک دوربین مداربسته نگاه می کنید، مشاهده خواهید کرد که برای هر دوربین حداکثر تا حداقل دمایی که دوربین مداربسته بدون مشکل در آن به عملکرد خود ادامه می دهد نشان داده شده است. با این وجود بهتر است که در زمان انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای زمستان، به این موضوع توجه ویژه نشان دهید.

 

شرایط آب و هوایی منطقه خود و دمای معمول آن را به دقت بررسی کنید

این نکته، یکی از مهم ترین نکاتی است که پیش از خرید دوربین های مدار بسته مناسب زمستان، باید به آن توجه کنید. دمای محل زندگی شما یا محوطه ای که قصد دارید این دوربین های مداربسته را در آن جا متصل کنید، اهمیت بسیاری دارد. چرا که همان طور که در بخش قبل توضیح دادیم، برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب زمستان لازم است که از دمای معمول محل مورد نظر خود آگاهی داشته باشید. همچنین، این نکته که میزان بارش برف، باران و تگرگ در محل زندگی شما چقدر می باشد نیز در خرید دوربین های مداربسته مناسب زمستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

دوربین مداربسته زمستان

 

 

علاوه بر دما و آب و هوا، به سربسته یا سرباز بودن مکان مورد نظر خود توجه کنید

این موضوع، که دوربین های مداربسته را دقیقا برای چه منطقه ای از خانه یا محل کار خود می خواهید، در خرید شما تاثیر خواهد گذاشت. در صورتی که قصد دارید در داخل ساختمان از این دوربین های مداربسته استفاده کنید، با توجه به احتمال وجود وسایل گرمایشی و نبودن بارش باران و برف و … مدل دوربین مداربسته شما متفاوت خواهد بود، دقیقا همان طور که مدل دوربین مداربسته ای که قرار است در یک محوطه سرد و سرباز و در معرض بارش تگرگ، برف و باران باشد متفاوت خواهد بود.

 

محل قرارگیری کابل ها و سیم کشی منطقه را مد نظر قرار دهید

در صورتی که قصد دارید دوربین مداربسته خود را در محوطه خارجی و بیرون از ساختمان نصب کنید، باید به فکر جای سیم ها و کابل های مربوط به آن نیز باشید. مطمئنا از این موضوع باخبر هستید که سیم ها و کابل های برق نباید در معرض آب و رطوبت قرار بگیرند چرا که در این صورت دچار مشکل می شوند و حتی ممکن است خطرآفرین باشند. بنابراین به جای این سیم و کابل ها توجه کنید.

 

انتخاب دوربین مداربسته برای زمستان

 

 

ویژگی های اصلی دوربین مداربسته مناسب برای زمستان

اکنون که تمامی مواردی که لازم است پیش از انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای زمستان، به آن ها توجه کنید را می دانید، ویژگی های مهمی که برای خرید یک دوربین مداربسته مناسب لازم است بدانید را در ادامه به شکل لیست در آورده ایم. یک دوربین مداربسته مناسب برای زمستان، باید در حد قابل قبولی از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

 

هوزینگ داشته باشد

هوزینگ به پوشش یا سرپوشی گفته می شود که به جهت محافظت از دوربین ها در مقابل باران، برف و تگرگ به دور آن پوشیده می شود و از آن حفاظت می کند. لازم است که برای جلوگیری از آسیب دیدن لنز و بدنه دوربین، از این پوشش برای مراقبت کردن از آن استفاده شود.

 

هوزینگ دوربین مداربسته

 

 

از استاندارد IP مناسبی برخوردار باشد

استاندارد IP به میزان مقاومت یک دوربین مداربسته، در مقابل عوامل محیطی و طبیعی مانند باران، رطوبت، گرد و خاک و … گفته می شود. به طور مثال، در خصوص گرد و خاک، معیار IP از عدد یک تا شش است که شش به معنای بیشترین و یک به معنی کمترین مقاومت است.

 

علاوه بر سرما، در مقابل عوامل دیگر نیز مقاومت داشته باشد

همان طور که در بخش های قبل ذکر شد، تنها سرما نیست که دوربین باید در مقابل آن مقاوم باشد. در زمان خرید، حتما از فروشنده بخواهید تا دوربینی به شما معرفی کند که علاوه بر سرما، در مقابل سایر عوامل طبیعی و محیطی نیز مقاوم باشد.

 

دوربین مداربسته برای فصل سرما

 

 

در پایان، از توجه و همراهی شما عزیزان تشکر می کنیم. تلاش کردیم تمام نکات مهمی که لازم است در خصوص انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای زمستان بدانید را برای شما در این متن ذکر کنیم. با این وجود، در صورتی که در استفاده از دوربین مداربسته مناسب برای زمستان تجربه دارید یا در این خصوص سوالی دارید که در متن پاسخ آن را نیافته اید، می توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *