دوربین مدار بسته

آیا دوربین مداربسته بدون اینترنت کار میکند؟

دوربین مداربسته بدون اینترنت

درست است که وصل شدن به اینترنت یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که امروزه برای بسیاری از مدل‌های دوربین مداربسته وجود دارد، اما شاید بسیاری از افراد این موضوع را ندانند که یک دوربین مداربسته می‌تواند بدون هیچ مشکلی تمام وظایف خود را به خوبی انجام دهد. در این متن قصد داریم تا تمام نکات مهمی که در خصوص دوربین مداربسته بدون اینترنت وجود دارد را برای شما عزیزان شرح دهیم.

 

تفاوت دوربین‌های مداربسته‌ی بدون اینترنت با دوربین‌های مداربسته‌ی اینترنتی

تفاوت اول این است که دیدن تصویر دوربین مداربسته با موبایل شما تنها برای دوربین‌های مداربسته‌ای که از اینترنت استفاده می‌کنند امکان پذیر است. با کمک اینترنت، شما می‌توانید در هر کجا که باشید، از طریق دوربین‌های مدار بسته مکان مورد نظر خود را بررسی کنید.

در صورتی که از اینترنت استفاده نمی‌کنید و دوربین امنیتی خود را به آن وصل نکرده اید تنها راه برای این که محتویات دوربین را به صورت زنده ببینید این است که از مانیتور و صفحه‌ای که به شکل مستقیم به دوربین وصل شده است استفاده کنید. این موضوع احتمالا تنها عیب بزرگ دوربین مداربسته بدون اینترنت محسوب شود.

تفاوت دوم محل قرارگیری فایل‌های ضبط شده است‌. دوربین‌های امنیتی که به اینترنت متصل می‌شوند و با استفاده از آن کار می‌کنند، از یک فضای ابری بهره می‌برند و با استفاده از اینترنت فیلم‌ها و تصاویر ثبت شده را در حساب ابری شما ذخیره می‌کنند.

با این روش حجم کمتری از دستگاه شما گرفته می‌شود و دیگر نیازی نیست نگران هزینه‌ی اضافه برای خرید کارت حافظه باشید. از سوی دیگر، دوربین مداربسته بدون اینترنت، به جای این فضای ابری که در خصوص آن توضیح داده شد، از کارت حافظه یا دستگاه‌های NVR یا DVR استفاده می‌کنند.

به جز این موارد، کارکرد دوربین‌های امنیتی که از شبکه‌ی اینترنت و روتر استفاده نمی‌کنند تفاوت چندانی با مدل‌های دیگر که پرطرفدارتر نیز هستند ندارند.

این دوربین‌ها حتی می‌توانند خارج از شبکه نیز فعالیت کنند و وابستگی خاصی به یک شبکه و اینترنت خاص ندارند چرا که معمولا به جای اینترنت از سیمکارت استفاده می‌کنند.

به همین علت، سیستم اطلاع رسانی آن‌ها در موارد حساس نیز با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود و در صورت بروز هر مشکلی به راحتی با شما تماس برقرار می‌کنند یا برای شما پیام ارسال می‌کنند.

نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت

نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت در ۴ قدم

برای نصب دوربین مداربسته بدون این که از اینترنت استفاده کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا از شارژ بودن کامپیوتر یا لپ تاپ و همچنین دوربین مداربسته‌ی خود اطمینان خاطر کسب کنید، سپس با استفاده از کابل مخصوص شبکه آن‌ها را به هم متصل کنید.
  2. در ادامه، آدرس دوربین مدار بسته‌ی خود را در کامپیوتر یا لپ تاپ پیدا کنید.
  3. به بخش تنظیمات رایانه‌ی خود بروید و آدرس IP کامپیوتر یا لپ تاپ خود را پاک کنید و به جای آن پیشوند شبکه‌ای که دوربین مدار بسته به آن متصل شده است را وارد کنید.
  4. حالا کار اتصال دوربین به دستگاه به پایان رسیده است. برای تمام شدن این پروسه و دیدن تصاویر و ویدیوهای دوربین، مرورگر خود در رایانه را باز کنید و در نوار جستجو آدرس یا همان IP دوربین را بنویسید و دکمه‌ی اینتر را فشار دهید.

مزایا و معایب استفاده از دوربین مداربسته بدون اینترنت

اگر که در خصوص خرید دوربین مداربسته خصوصا مدلی که از اینترنت استفاده نمی‌کند شک دارید، این قسمت برای شما نوشته شده است. اولین و مهم ترین نکته‌ای که باید در خصوص این نوع دوربین‌های مدار بسته گفته شود، این است که احتمال محدود شدن شما توسط این نوع دوربین کمتر است.

دوربین‌های مداربسته‌ای که از اینترنت استفاده می‌کنند ممکن است با هر قطعی یا مشکل اینترنت کاملا قطع شوند و یا عملکرد آن‌ها مختل شود. همچنین، امکان نصب این دوربین‌ها در اماکنی که تحت پوشش اینترنت نیستند یا اینترنت آن محل ضعیف است بسیار دشوار و حتی در برخی موارد غیر ممکن است.

مشکلی که در خصوص دوربین مداربسته بدون اینترنت وجود دارد، محدودیت نظارت از راه دور بر روی محتویات این دوربین‌ها است. دوربین‌های مداربسته‌ای که با اینترنت کار می‌کنند می‌توانند به همراه یک تلفن همراه به یک روتر یا شبکه‌ی اینترنت متصل شوند و از این طریق در هر جایی که باشید قادر خواهید بود از طریق برنامه و نرم افزارهای مخصوص به دوربین‌های مدار بسته‌ی خود وصل شوید.

دوربین مداربسته بدون اینترنتبرعکس دوربین‌هایی که به اینترنت وصل می‌شوند، دوربین‌های مدار بسته‌ی بدون اینترنت در زمینه‌ی وصل شدن و انتقال تصاویر و ویدیوهای خود به تلفن همراه افراد محدود خواهند بود. آن‌ها تنها تا شعاع حدود صد متر را پوشش خواهند داد و پس از قابلیت انتقال خود را از دست می‌دهند.

از سوی دیگر، برعکس دوربین‌های مدار بسته‌ای که با استفاده از اینترنت و نرم افزارهای مخصوص مثل xmeye و … کار می‌کنند امنیت بالاتری دارند. مهم ترین دلیل آن هم این است که این دوربین‌ها و نرم افزارهای مورد استفاده‌ی آن‌ها از کدها و IP های مخصوص به راحتی قابل استفاده و یا هک توسط دیگران نیستند.

با وجود برخی معایب، دوربین مداربسته بدون اینترنت برای بسیاری از مکان‌ها و موقعیت‌ها مناسب است و نیازی به هزینه‌ی اضافه‌تر برای خرید دوربین مداربسته‌ای که به اینترنت وصل می‌شود وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *