دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟ تفاوت‌های آن با دوربین مداربسته دیجیتال

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین‌های مداربسته به عنوان بخش مهمی از سیستم امنیتی هر مکانی، به مدل های مختلفی تقسیم می شوند. در متن امروز قصد داریم تا شما عزیزان را با یکی از مدل های پرطرفدار و قدیمی دوربین های مدار بسته آشنا کنیم. در این متن به سوال دوربین مداربسته آنالوگ چیست و چه تفاوتی با مدل های دیگر دارد پاسخ داده می شود. بنابراین با صفاتک همراه باشید.

دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دوربین مدار بسته آنالوگ یا analog CCTV به مدلی از دوربین های مداربسته گفته می شود که شما با استفاده از آن می توانید تصاویر و ویدیوهایی که دوربین مدار بسته بر اساس تنظیمات از پیش مشخص شده‌ اش ثبت کرده است را به یک سری سیگنال های الکترونیکی مخصوص تبدیل کنید. آنالوگ دریافت شده توسط این دوربین، به یک تقویت کننده متصل شده و به خروجی ارسال می شود. این فرایند به نسبت فرایند دوربین مداربسته دیجیتال از سادگی بسیاری برخوردار است.

 

دوربین مدار بسته آنالوگ

 

در بخش بعدی، این سیگنال ها، باید به دستگاهی مانند DVR متصل شوند تا ساده سازی شوند و همچنین به فرمتی دست پیدا کنند تا قابل ذخیره شدن در CD و DVD و سایر حافظه های رایج دیگر باشند. رزولوشن و کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ با TVL مشخص می شود؛ به این صورت که هر چقدر عدد TVL بالاتر باشد، رزولوشن دوربین آنالوگ نیز بیشتر و بهتر خواهد بود.

 

تفاوت های دوربین مداربسته دیجیتال و دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

با توجه به این که دوربین مدار بسته آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال قدیمی تر است، طبیعتا تفاوت های بسیاری نیز در میان آن ها به چشم خواهد آمد. ما در ادامه سعی کردیم تا برخی از مهم ترین این تفاوت ها را برای شما به شکل یک لیست آماده کنیم.

 

کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت شده

اکنون که به پاسخ این سوال رسیده ایم که دوربین مداربسته آنالوگ چیست، زمان آن رسیده است تا با اولین تفاوت این دو دوربین آشنا شوید. کیفیت دوربین آنالوگ به اندازه دوربین دیجیتال بالا نمی باشد. بنابراین در اکثر مواقع، برای استفاده های تخصصی از این مدل استفاده نمی شود. با این وجود این دوربین ها به صورت روزانه در حال پیشرفت هستند و بسیاری در تلاشند تا کیفیت تصویر و ویدیوهای آن را بالا ببرند.

 

دوربین مدار بسته آنالوگ چیست

 

 

امنیت فرستنده و گیرنده

دوربین های مداربسته دیجیتال از رمزگذاری های مخصوص استفاده می کند و داده های خود را بدون کابل منتقل می کند. در حالی که دوربین مدار بسته آنالوگ به نسبت مدل دیجیتالی امنیت پایین تری دارد.

 

قیمت

دوربین مداربسته آنالوگ یکی از ارزان ترین محصولات موجود در بازار به حساب می آید. از سوی دیگر، مدل های مختلف دوربین های مداربسته دیجیتال از قیمت بسیار بیشتری برخوردارند و تفاوت قیمت بین آن ها زیاد است.

 

میزان و حجم سیم کشی ها

دوربین مدار بسته دیجیتال می تواند با استفاده از یک پروتکل IP کار خود را انجام دهد و نیاز به سیم کشی خاصی ندارد، اما دوربین مداربسته آنالوگ با استفاده از پورت کار می کند و علاوه بر این که به سیم کشی های مختلف نیاز دارد، ممکن است کمی شما را محدود کند.

 

دوربین مداربسته آنالوگ چیست

 

 

دقت دوربین مداربسته

همان طور که پیش از این گفته شد، کیفیت دوربین مدار بسته آنالوگ به نسبت دوربین های دیجیتال پایین تر است. بنابراین دقت و کیفیت جزئیات تصاویری که توسط این دوربین ها ثبت می شود نیز چندان رضایت بخش نخواهد بود. البته لازم است بدانید که این دوربین گزینه بسیار مناسبی برای استفاده های غیرتخصصی می باشد.

 

نقاط قوت دوربین مدار بسته آنالوگ چیست؟

با وجود این موضوع که این مدل از دوربین های مداربسته، به نسبت سایر مدل ها قدیمی به شمار می آیند، اما همچنان نمی توان بسیاری از زوایای مثبت آن ها را انکار کرد. در ادامه لیستی از نکات مثبتی که در خصوص دوربین های مداربسته آنالوگ وجود دارند را مشاهده خواهید کرد:

 

داشتن طراحی ساده و قابل فهم

با این که سال ها از تولید دوربین های مدار بسته آنالوگ برای اولین بار می گذرد اما طراحی این محصولات همچنان به ساده ترین شکل ممکن است و نصب آن نیز به راحتی صورت می گیرد و نیاز به هیچ نگرانی خاصی وجود ندارد.

 

دوربین مداربسته

 

 

داشتن قیمت مناسب و مقرون به صرفه

اگر قرار بر این باشد که بگوییم بهترین نقطه قوت دوربین مداربسته آنالوگ چیست، احتمالا باید به قیمت آن اشاره کنیم. در صورتی که شما قصد ندارید تا در زمینه های بسیار تخصصی از دوربین مدار بسته خود استفاده کنید، دوربین مدار بسته آنالوگ بهترین انتخاب شما خواهد بود.

 

استفاده مناسب و راحت

این مدل از دوربین مدار بسته بسیار برای استفاده راحت است چرا ساختار ساده ای دارد و استفاده کردن از آن به هیچ وجه پیچیده و یا گیج کننده نمی باشد. از طرف دیگر دوربین مداربسته آنالوگ از دستگاه DVR برای تغییر فرمت محتوای ثبت شده خود استفاده می کند که استفاده از این دستگاه نیز دشواری خاصی ندارد.

 

داشتن تنوع بالا

تا زمانی که کیفیت عادی دوربین مدار بسته آنالوگ برای شما کافی باشد، دست شما در استفاده کردن از این دوربین در موقعیت های مختلف باز است. چرا که این دوربین کاربردهای متنوعی دارد و می توان از آن در موقعیت های مختلف استفاده کرد.

 

متن ما در همین قسمت به پایان می رسد. امیدواریم توانسته باشید به پاسخ این سوال که دوربین مداربسته آنالوگ چیست رسیده باشید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در خصوص استفاده از این مدل دوربین ها در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. از توجه و همراهی شما عزیزان تشکر می کنیم.

1 دیدگاه در “دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟ تفاوت‌های آن با دوربین مداربسته دیجیتال

  1. Excellent items from you, man. I’ve be mindful your stuff previous
    to and you are just too great. I really like what you’ve acquired here, really like what you are saying and the way through which you are saying it.
    You’re making it entertaining and you continue to take care of to keep it smart.
    I cant wait to learn far more from you. This
    is actually a great web site.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *