جلوگیری از سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

معرفی انواع درب ضد سرقت و اجزای آن

در گذشته، اکثر افراد از راه حل‌هایی مانند دوربین‌های مدار بسته و قفل‌های گوناگون استفاده می‌کردند تا امنیت یک مکان را افزایش دهند. با این حال، در چند دهه‌ی اخیر، استفاده از درب ضد سرقت افزایش یافته است که کمک زیادی به جلوگیری از دزدی کرده است.

 

چه تفاوتی میان درب ضد سرقت و درهای معمولی وجود دارد؟

در کنار خرید دزدگیر اماکن که شایع‌ترین راه برای افزایش امنیت هر مکانی است، برخی به فکر راه‌های دیگر، مانند خرید دوربین مداربسته نیز هستند. با این وجود، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حفاظت از منزل یا محل کار، توجه به نوع در ورودی است.

تفاوت‌های زیادی میان درهای ضد سرقت و سایر مدل‌های عادی در وجود دارد. ساختار این درها پیچیده تر هستند و اجزا و جزئیات بیشتری دارند. در بسیاری از موارد، حتی جنس قسمت‌های داخلی این درها نیز نسبت به درهای عادی دیگر متفاوت است.

درهایی که ضد سرقت محسوب می‌شوند از لایه‌های متفاوتی ساخته شده اند. در این لایه‌ها از ورقه‌های فلزی و همچنین ورقه‌هایی از جنس ام دی اف استفاده می‌شود. تمامی این اجزا، علاوه بر بالا بردن امنیت در و مقاوم سازی آن در زمان سرقت، به ضد ضربه شدن و عایق صدا بودن آن نیز کمک می‌کنند.

اجزا و قسمت‌های گوناگون درب ضد سرقت

درهای ضد سرقت معمولا از چهار بخش اصلی تشکیل شده اند که به شرح زیر می‌باشند:

ساختار اصلی

ساختار حالت قالب اصلی در را دارد که تمامی اجزای دیگر بر روی آن قرار می‌گیرند و فرم نهایی در را تشکیل می‌دهند. هر چقدر که این ساختار قوی تر و اصولی تر ساخته شود، نتیجه‌ی نهایی محکم تر و بالا بردن امنیت آپارتمان نیز راحت تر خواهد بود.

چهارچوب در

برای ساخت چهارچوب درهایی که ضد سرقت هستند از ورقه‌های فلزی ساخته می‌شود که ضخامتی بیشتر از حالت عادی دارند. در اکثر مواقع، این چهارچوب‌ها رنگ زده می‌شوند و حرارت داده می‌شوند تا ضد خش باشند و مقاومت بالاتری پیدا کنند.

پنل اصلی در

پنل در، در واقع همان رویه‌ی اصلی است که به در جلوه و زیبایی می‌دهد. طرح‌های متنوعی برای زیباتر کردن درهای ضد سرقت وجود دارد و روکش‌های آن به سه نوع صاف، نیمه برجسته و کاملا برجسته تقسیم می‌شوند.

این روکش‌ها در ضخامتی بین هشت تا دوازده میلی متر ساخته می‌شوند و در صورتی که در ساخت آن‌ها به جای ورقه‌های فلزی و ام دی اف از چوب واقعی استفاده شود، قیمت درها بالاتر خواهد بود.

یراق آلات

در پایان این بخش به بررسی سایر اجزای در ضد سرقت می‌پردازیم. انواع قفل درب ضد سرقت و دستگیره‌های آن بخشی از این دسته هستند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان درهای این چنینی و درهای معمولی دیگر در تعداد زبانه‌های قفل در است که تعداد بیشتری دارند و باعث افزایش امنیت در نیز خواهند شد.

لازم به ذکر است که اکثر قفل درهایی که مخصوص این نوع درها ساخته می‌شوند اصالتا ترکی هستند و کیفیت بالایی دارند، به طوری که در برای خط و خش، زنگ زدگی و ضربه مقاوم هستند.

مدل‌های مختلف دستگیره‌های در نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کنند و دیگر فقط به جنس‌های چوبی و فلزی محدود نیستند. در بیشتر مواقع، نوع دستگیره‌های در محدود به نوع قفل در می‌شود تا هم امنیت در بالاتر برود و هم استفاده از آن راحت‌تر باشد.

اجزای درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت

معمولا درهای ضد سرقت را بر اساس کشور سازنده‌ی آن‌ها تقسیم بندی می‌کنند. در حال حاضر اکثر درهای موجود در بازار، ساخت ایران، چین، ترکیه و ایتالیا هستند.

درهای ضد سرقت ساخت ایران

بیشتر شرکت‌های ایرانی مونتاژکار درهای ترکی هستند‌‌، یعنی اجزای درهای ضد سرقت ترکی را خریداری می‌‌کنند و در کارگاه‌ها و کارخانه‌های خود سر هم می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

با این حال، شرکت‌هایی هم هستند که با استفاده از چوب راش یا بلوط اقدام به ساخت درهای مقاوم و ضد سرقت می‌کنند. قفل این درها معمولا هشت زبانه است و تعداد لولاهای بیشتری نسبت به درهای معمولی دارند.

درهای ضد سرقت ساخت چین

درهایی که توسط کشور چین ساخته می‌شوند قیمت مناسب‌تری نسبت به درهای ساخت ایران دارند. با این حال، در ساختار این مدل درها هیچ ورقه‌ی فلزی پشتیبانی به کار نرفته است.

همچنین، برخی از مدل‌های ساخت این کشور ممکن است چشمی نداشته باشند و باید به درخواست مشتری، بر روی آن‌ها چشمی مناسبی نصب گردد.انواع درب ضد سرقت

درهای ضد سرقت ساخت ترکیه

این مدل را می‌توان پرطرفدارترین مدل درهای امنیتی دانست که مشتریان زیادی برای خود دارد. این درها ضد زنگ هستند و همچنین عایق ضربه و رطوبت نیز به شمار می‌روند. جنس روکش‌های مورد استفاده در آن‌ها از تنوع بالایی برخوردار است و قفل آن‌ها از هشت زبانه‌ی متحرک برخوردار است.

درهای ضد سرقت ساخت ایتالیا

گران‌ترین گزینه‌ی این لیست درهایی هستند که توسط ایتالیا ساخته می‌شوند. کیفیت، ظاهر و طراحی درهای ساخت این کشور از هر نظر در سطح بالاتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارند‌. قسمت داخلی این درها یک یا چند ورقه فلزی پشتیبان دارند و لولاهای آن کاملا مخفی هستند و تعداد آن‌ها قابل تغییر است.

 

با وجود تمامی این مزایا و نکات مثبت، فراموش نکنید که مناسب‌ترین سیستم برای برقراری امنیت مجتمع های مسکونی و سایر اماکن، سیستمی است که از تمامی این امکانات مانند درب ضد سرقت، دزدگیر اماکن، دوربین‌های مدار بسته و … بهره برده باشد. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *