دوربین مدار بسته

تنظیمات دید در شب دوربین مدابسته

دید در شب دوربین مداربسته

بسیاری از دوربین‌های مداربسته، از قابلیت دید در شب برخوردار هستند. البته در برخی از شرایط لازم است تا تنظیمات مربوطه برای فعال سازی این مورد فعال شود یا اقدامات خاص دیگری صورت گیرد. در این مقاله قصد داریم تا همه‌ی نکات مهم در خصوص فعال سازی تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته را برای شما شرح دهیم؛ بنابراین، با صفاتک همراه باشید.

فعال کردن امکان دید در شب دوربین مداربسته

برای استفاده از این قابلیت، چند قدم وجود دارد که با دنبال کردن آن‌ها می‌توانید به فعال کردن قابلیت دید در شب در دوربین مدار بسته بپردازید.

 

 

– قدم اول؛ وارد شدن به بخش مدیریت دوربین مدار بسته

برای این که وارد قسمت مدیریت دوربین مدار بسته‌ی خود بشوید، باید مرورگر internet explorer را باز کنید. سپس در بخش نوار URl، آدرس دوربین مدار بسته‌ی خود را تایپ کنید و دکمه‌ی enter را فشار دهید. در صفحه‌ای که باز می‌شود نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و بر روی گزینه‌ی login کلیک کنید تا وارد تنظیمات مدیریتی دوربین مدار بسته‌ی مربوطه شوید.

 

 

– قدم دوم؛ مراجعه کردن به قسمت setup دستگاه

پس از کلیک بر روی گزینه‌ی login و وارد شدن به سیستم، به دنبال گزینه‌ی setup و یا setting بگردید. زمانی که به بخش تنظیمات رفتید، بر روی پنجره‌ی system کلیک کنید. در این پنجره گزینه‌ای به نام general مشاهده خواهید کرد که باید آن را انتخاب کنید. پس از وارد شدن به پنجره‌ی general، به دنبال گزینه‌ی date and time بگردید و آن را انتخاب کنید. در قدم‌های بعد، شما از این گزینه استفاده خواهید کرد تا بتوانید زمان دقیقی برای استفاده از دوربین مدار بسته‌ی خود در این حالت تعیین کنید.

 

تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته

 

– قدم سوم؛ مشخص کردن time zone و ساعات مورد نظردر این قسمت باید موقعیت زمانی خود را نسبت به کشوری که در آن زندگی می‌کنید مشخص کنید. در حالت عادی معمولا گزینه‌ی GMT+ 4:30 مناسب است. پس از انتخاب کردن time zone مورد نظر خود، زمان طلوع و غروب خورشید را وارد بخش‌های مربوطه کنید. قبل از ذخیره کردن این تغییرات، گزینه‌ی sync pc را انتخاب کنید و سپس بر روی save کلیک کنید.

 

 

قدم چهارم؛ انجام دادن تنظیمات مربوط به روز و شب

پس از ذخیره کردن تغییرات لازم، گزینه‌ی camera را انتخاب کنید و وارد قسمت conditions شوید. حالت profile باید بر روی گزینه‌ی normal قرار بگیرد تا هیچ ارور و مشکلی پیش نیاید. پس از آن بر روی گزینه‌ی default کلیک کنید و به پنجره‌ی profile management مراجعه کنید. وارد بخش schedule شوید، ساعت طلوع خورشید را مشخص کنید و برای بار دیگر گزینه‌ی save کلید کنید.

بعد از این مرحله، بار دیگر به گزینه‌ی conditions بروید و از بخش profile گزینه‌ی normal را بردارید و به جای آن گزینه‌ی night را انتخاب کنید. سپس به بخش day and night رفته و بر روی black and white کلیک کنید. با انتخاب این گزینه، تصویر دوربین در سمت چپ صفحه به سیاه و سفید تغییر رنگ خواهد داد.

 

 

– قدم پنجم؛ مراجعه کردن به منوی profile

در قدم بعدی، باز باید به سراغ پنجره‌ی profile بروید و گزینه‌ی day را انتخاب کنید. بعد از آن دوباره در قسمت day and night گزینه‌ی color را انتخاب کنید. با این کار تصویر بار دیگر به حالت عادی و رنگی برخواهد گشت.

 

 

– قدم ششم؛ ذخیره کردن تغییرات و خروج

پس از انجام تمامی این قدم‌ها، بار دیگر بر روی گزینه‌ی save کلیک کنید. حالا تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته به صورت کامل فعال شده است. برای این که از درست کار کردن این قابلیت مطمئن شوید، می‌توانید بار دیگر به بخش profile management بروید و گزینه‌ی night mode را انتخاب کنید و تغییرات را save کنید. در نوار بالای صفحه، گزینه‌ی live را انتخاب کنید. در صورتی که تصویر سمت چپ سیاه و سفید باشد به این معنا خواهد بود که تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته به درستی انجام شده است.

 

تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته

 

بهبود کیفیت برای دید در شب دوربین مداربسته

در ادامه لیستی از اقداماتی را مشاهده می‌کنید که با رعایت آن‌ها می‌توانید از کاهش کیفیت قابلیت دید در شب در دوربین‌های مدار بسته جلوگیری کنید.

 

– دوربین مدار بسته را پشت پنجره قرار ندهید

این مورد دلیل بسیار ساده ای دارد. در صورتی که دوربین مدار بسته را پشت پنجره نصب کنید، کیفیت تصاویر به خوبی حفظ نمی‌شوند. چرا که دوربین در زمان تاریکی چراغ‌های مادون قرمز خود را روشن می‌کند. به دلیل شیشه‌ی پنجره‌ای که میان فضای مورد نظر و دوربین قرار دارد، نور مادون قرمز در لنز دوربین منعکس می‌شود و کیفیت تصاویر نهایی را کاهش خواهد داد.

 

– اجازه ندهید نور آفتاب به صورت مستقیم به لنز دوربین بخورد

به این موضوع دقت کنید که در صورتی که نور خورشید به صورت مستقیم به لنز دوربین مدار بسته برخورد کند، این موضوع باعث تار شدن تصاویر نهایی و کاهش شفافیت آن‌ها خواهد شد.

 

همچنین راه ها و اقدامات دیگری نیز به طور کل وجود دارد که شما می‌توانید برای بالا بردن کیفیت، مقاله 8 روش بالا بردن کیفیت در دوربین مداربسته را نیز مطالعه کنید.

 

– شیشه‌ی لنز دوربین را همیشه تمیز نگه دارید

با توجه به این که اکثر دوربین‌های مدار بسته در فضای خارجی و در معرض عوامل مختلف قرار می‌گیرند، تمیز نگه داشتن لنز دوربین از گرد و غبار و سایر موارد یکی از نکات مهمی است که می‌توان با رعایت آن عمر مفید و در عین حال کیفیت دوربین را بالا نگه داشت.

 

 

– از دوربینی استفاده کنید که فیلتر IR-CUT داشته باشد

با توجه به این که به نقش نور مادون قرمز پی بردید، لازم است این مورد را نیز بدانید که فیلتر IR-CUT از رسیدن این نور به لنز جلوگیری می‌کند تا تصاویر خراب نشوند. دوربینی که از این قابلیت برخوردار نباشد، در شب به خوبی کار نخواهد کرد و از نظر رنگ، نور و شفافیت تصاویر مناسبی را ثبت نخواهد کرد.

 

دید در شب دوربین مداربسته

 

با استفاده از این اطلاعات می‌توانید خودتان به راحتی تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته را کنترل کنید و آن را تغییر دهید. استفاده از نکاتی که در خصوص حفظ کیفیت دوربین و توانایی دید در شب آن گفته شد می‌تواند عمر مفید دوربین مدار بسته‌ی شما را تا مدتی طولانی بالا ببرد. از همراهی شما عزیزان متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *