انواع چشمی دزدگیر

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر؛ راهنمای نصب سنسورها

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر

چشمی دزدگیر، مکمل سیستم‌های دزدگیر اماکن و از بهترین تجهیزات حفاطتی و امنیتی مکان است که در مکان‌های گوناگون تجاری و مسکونی، موزه‌ها و سایر مکان‌هایی که حفاظت از مکان یا اشیاء موجود مهم است، کارایی دارد. چشمی دزدگیر انواع گوناگونی دارد اما باید دانست از هر نوعی که باشند صرفا وجود آن‌ها برای امنیت مکان کافی نیست.

از مهم‌ترین مواردی که در استفاده از چشمی دزدگیر مطرح است انتخاب محل صحیح نصب آن است. اما اصولی برای انتخاب بهترین محل نصب چشمی دزدگیر وجود دارد که معمولا درمورد همه‌ی انواع آن صدق می‌کند. از رایج‌ترین توصیه‌ها درباره چشمی دزدگیر، نصب آن در کنج‌ها و گوشه‌هاست یعنی جایی که پوشش چشمی به صورت 90 درجه باشد.

همچنین چشمی بهتر است مستقیما مقابل درب‌ها و پنجره‌ها یا در معرض تابش نور خورشید نصب نشود. همچنین بهتر است در مکانی دور از حرارت و رطوبت نصب شود. هدف از انتخاب بهترین محل نصب چشمی دزدگیر تنها پوشش چشمی نیست بلکه می‌تواند از آژیر خطا و اعلام خطرهای کاذب که از مهم‌ترین مشکلات کاربران است، پیش‌گیری به عمل آورد. در ادامه مطلب مفصلا به بهترین محل نصب سنسور حرکتی دزدگیر خواهیم پرداخت.

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر

همانطور که می دانید، چشمی و سنسور دزدگیر اماکن دارای گونه های مختلفی هستند که هر کدام برای یه نوع فعالیت مورد استفاده قرار می گیرند؛ از همین رو شما می توانید جهت اطلاع بیشتر از این گونه ها روی کلمه انواع چشمی دزدگیر اماکن کلیک کنید.

 

نکات عمومی درباره مکان مناسب نصب چشمی دزدگیر

اولین شرط مناسب بودن مکان برای نصب چشمی دزدگیر این است که فضایی گرم و مرطوب نباشد. بنابراین دقت داشته باشید که چشمی را در کجا نصب می‌کنید. قرار گرفتن در معرض حرارت بالا یا رطوبت و بخار می‌تواند حتی چشمی را از کار بیندازد.

مکان کابل کشی در نصب چشمی دزدگیر باید تعیین شود و شرایط برای کابل‌کشی از محل پنل مرکزی تا محل مورد نظر برای نصب چشمی فراهم باشد. اگر سیستم دزدگیر بی سیم است و اتصال چشمی با پنل مرکزی به واسطه‌ی سیگنال‌ها ممکن می‌شود، استاندارد در میزان فاصله و حجم سیگنال‌ها باید در نظر گرفته شود.

نه چشمی و نه کابل‌ها نباید به راحتی در دسترس باشند و امکان قطع اتصالات آن‌ها نباید آسان فراهم شود. محل نصب چشمی دزدگیر باید ثابت و بدون نوسان باشد و چشمی به خوبی بر آن محکم شود.

حرکت هرگونه شیء متحرک مثل پنکه، پاندول ساعت، اشیای تزئینی متحرک و مانند این‌ها می‌تواند سنسور حرکتی را تحریک کند و آژیر خطا را به صدا درآورد. همچنین باز و بسته شدن درها و پنجره‌ها قطعا چشمی را تحریک خواهد کرد بنابراین بهترین محل نصب چشمی دزدگیر، نقطه‌ای است که چنین حرکاتی در زاویه پوشش چشمی قرار نگیرند.

 

پیشنهادهایی برای بهترین محل نصب چشمی دزدگیر

تصور عمومی بر این است که اگر اصلی ترین موارد پرهیز در محل نصب چشمی دزدگیر رعایت شود، مشکل دیگری باقی نخواهد ماند. بر این اساس، همین که مثلا چشمی را در محلی که نور مستقیم خورشید نباشد یا در معرض حرارت و رطوبت قرار نگیرد کافی است تا مکان برای نصب چشمی دزدگیر مناسب شود.

اما نظر کارشناسان خبره کاملا متفاوت است. آنان بر این باورند که مکان‌هایی می‌تواند سبب شود بازدهی چشمی دزدگیر افزایش و یا اعلام خطر کاذب تا حد امکان کاهش یابد و بنابراین، چنین مکان‌هایی می‌توانند بهترین محل نصب چشمی دزدگیر برای حفاظت و امنیت بیشتر باشند. به چند نمونه از این مکان ها توجه کنید.

 

محل نصب چشمی دزدگیر

 

  • گوشه‌ها و کنج‌ها، بهترین محل نصب چشمی دزدگیر:

از بهترین و مؤثرترین قسمت‌های مکان برای نصب چشمی دزدگیر، زوایایی است که پوشش نود درجه را تأمین کند. با این اوصاف باید چشمی دزدگیر را در کنج ها یعنی نقطه تلاقی دو دیوار نصب کنید تا بیشترین زاویه پوشش را داشته باشد.

قرار دادن چشمی دزدگیر در چنین نقاطی چند حسن دارد. نخست این که بیشترین پوشش با کمترین احتمال انسداد فراهم خواهد شد و دیگر این که سارق و دیگر افراد غیرمجازی که قصد نقض حفاظت را دارند، به ندرت ممکن است متوجه آن شوند.

 

  • سقف، بهترین محل برای نصب چشمی‌های جدید:

چشمی‌هایی که اخیرا وارد بازار می‌شوند معمولا در هر زاویه ای کارایی دارند. این ویژگی در آن‌ها کمک می‌کند بتوانید در هر جایی حتی روی سقف نصبشان کنید. مزیت نصب روی سقف نیز همانندن کنج‌ها، پوشش خوب در عین پنهان ماندن بیشتر از چشم سارقان و افراد غیر مجاز است. انتظار عموم بر مشاهده‌ی تجهیزات سیستم دزدگیر روی دیوارهاست اما چنانچه از سقف به عنوان محل نصب چشمی دزدگیر استفاده کنید، آنان را غافلگیر خواهید کرد.

 

 

  • پاسیو به شرط رعایت موارد خاص:

همه‌ی مکان‌ها پاسیو ندارند اما منازلی که دارای پاسیو هستند این امکان را فراهم می کنند که نصب چشمی دزدگیر در مکانی به دور از چشم سارقان نصب شود. البته این کار مستلزم رعایت شرایطی است. از جمله این که باید چشمی با سلفون کاور شود تا از رطوبت پاسیو در امان باشد. همچنین اگر نور مستقیم خورشید به داخل پاسیو می تابد چشمی باید در زاویه‌ای قرار گیرد که در معرض آن نباشد.

 

 

مکان های نامناسب برای نصب چشمی دزدگیر

شاید تا اینجا و از کلیت مطلب، دستتان آمده باشد که بهترین محل نصب چشمی دزدگیر کجاست و برعکس چشمی را در کدام نقاط نباید نصب کرد. با این حال بر مکان‌های نامناسب که نصب چشمی دزدگیر در آن‌ها مشکل‌ساز یا کم‌بازده خواهد بود، مروری می‌کنیم.

 

روبه‌روی پنجره‌ها و درها:

قرار گرفتن چشمی در نقطه‌ی روبه‌روی درها سبب می‌شود با هربار باز و بسته شدن در، آلارم خطر به صدا درآید که قطعا مطلوب هیچ کاربری نخواهد بود. همچنین است نقطه‌ی روبه‌روی پنجره‌ها، مضاف بر این که نور خورشید نیز سبب اختلال در کار چشمی دزدگیر خواهد شد. برای مثال اگر تابش آفتاب شدید باشد، با بالعکس هوا ابری باشد، این اختلال ایجاد خواهد شد.

 

در معرض حرارت یا رطوبت:

این کار علاوه بر خرابی زودهنگام تجهیزات و قطعات داخلی چشمی دزدگیر سبب اختلال عملکرد خواهد شد. برای مثال برای چشمی دزدگیر مادون قرمز که به حرارت حساس است، تشخیص خطر ناممکن خواهد شد یا بازهم با آژیر خطای کاذب مواجه خواهیم شد.

با این توضیحات قطعا بهترین محل نصب سنسور حرکتی دزدگیر برای شما قابل حدس است و باید آن را متناسب با مکانی که دارید پیدا کنید. یکی از مزایایی که استفاده از مهارت و دانش کارشناسان برای ما دارد، همین است که آنان با تجربه‌ی فراوان و شناخت کاملی که از دستگاه‌ها و تجهیزات دارند، خواهند توانست بهترین محل نصب چشمی دزدگیر را در مکان مورد نظر شما تشخیص داده و اقدام به نصب صحیح سیستم و تجهیرات نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *