جلوگیری از سرقت, مقالات آموزشی

معرفی انواع آیفون تصویری

آیفون تصویری

آیفون یکی از قسمت‌های مهم هر خانه محسوب می‌شود. در چند سال اخیر، اکثر ساختمان‌ها برای بالا بردن امنیت آپارتمان آیفون‌های صوتی خود را با آیفون تصویری جایگزین کرده‌اند. در این مطلب، در خصوص انواع آیفون‌های تصویری و مزایا و معایب آن‌ها برای شما توضیحات لازم را بیان خواهیم کرد.

 

انواع آیفون‌های تصویری بر اساس عملکرد

مدل‌های گوناگونی وجود دارند که ممکن است کار خرید و نصب آیفون را برای افراد دشوار کنند. بنابراین آشنا بودن با انواع آن می‌تواند کمک کننده باشد. برای شناسایی مناسب ترین سیستم برای برقراری امنیت مجتمع های مسکونی لازم است تا این اطلاعات را نیز بدانید.

در ادامه، مدل‌های مختلف آیفون و ویژگی‌های هریک را معرفی خواهیم کرد. آیفون‌های تصویری بر اساس نوع عملکردی که از خود نشان می‌دهند به دو دسته‌ی آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند.

 

آیفون‌های تصویری آنالوگ

نمونه‌ی کلاسیک و قدیمی آیفون‌هایی که تقریبا همه با آن آشنا هستند، آنالوگ نامیده می‌شوند. این آیفون‌ها با سیستم نامبرینگ کار می‌کنند. سیستم نامبرینگ به این شکل است که بر روی زنگ، به تعداد هر واحد کلیدی وجود دارد که با فشار دادن آن کلید زنگ زده می‌شود.

در بسیاری از اوقات تصاویر را سیاه و سفید نشان می‌دهند. بیشترین کاربرد این مدل برای ساختمان‌ها و آپارتمان‌هایی است که واحدهای زیادی ندارند و کم جمعیت هستند.

انواع آیفون تصویریدلیل این که از این آیفون‌های آنالوگ و کلاسیک برای مجتمع‌های شلوغ استفاده نمی‌شود هم این است که آیفون‌های مدل آنالوگ برای این تعداد بالا محدودیت ایجاد خواهند کرد.

به طور مثال، تصاویر آیفون یا صداهای آن‌ها با هم تداخل پیدا خواهند کرد و ممکن است زنگ برخی واحدها به درستی به صدا درنیاید. از سوی دیگر، آیفون آنالوگ برای این حجم از فشار مناسب نیست و پس از مدتی عمر مفید آن کاهش پیدا خواهد کرد.

 

آیفون تصویری دیجیتال

آیفون‌های تصویری که دیجیتال هستند مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری نسبت به نمونه‌های آنالوگ به شمار می‌روند. این آیفون‌ها برعکس آیفون آنالوگ که با استفاده از سیستم نامبرینگ و شماره گذاری کار می‌کند، از سیستم کدینگ بهره برده اند.

نحوه‌ی کار آیفون‌های تصویری دیجیتال به این صورت است که یک پنل به جای زنگ معمولی در کنار در خارجی ساختمان قرار گرفته است. در این بخش به جای این که برای هر واحد یک دکمه‌ی جدا تعریف شده باشد، یک صفحه‌ی نمایش و صفحه‌ی کلید قرار داده شده است. افراد شماره‌ی واحد مورد نظر خود را وارد می‌کنند و از این روش زنگ در به صدا درمی‌آید.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که خرید مدل‌های دیجیتال آیفون تصویری را به صرفه می‌کند، دسترسی بالایی است که با استفاده از این دستگاه در اختیار تمامی ساکنان ساختمان قرار داده می‌شود.

قابلیت برقراری ارتباط با ساکنان دیگر از طریق آیفون، تماس گرفتن با بخش نگهبانی، باز کردن در پارکینگ یا حیاط با استفاده از آیفون و … از مزایای استفاده از این مدل است.

معرفی انواع آیفون تصویری

از سوی دیگر، برعکس مدل‌های آنالوگ، مدل دیجیتال آیفون‌های تصویری از کارت حافظه استفاده می‌کند که به این دستگاه اجازه می‌دهد تا فیلم و تصاویر افرادی که زنگ در را به صدا درمی‌آورند و همچنین افرادی که به آن‌ها اجازه‌ی ورود به خانه داده می‌شود را ثبت کنند.

حتی برخی از مدل‌های خاص، به شما این اجازه را می‌دهند تا از طریق آیفون خود به دوربین‌های مدار بسته‌ی موجود در ساختمان وصل شوید و تصاویر و ویدیوهای آن را بررسی کنید. این موردی است که در زمان خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید.

در این بخش به تمامی مزایا و معایب مهمی که این دو نوع آیفون تصویری داشتند اشاره شد. نکته‌ی مهم این است که هرچقدر هم کیفیت آیفون‌های تصویری بالا باشند، به تنهایی نمی‌توانند در ایمن سازی ویلا یا منزل شما مفید باشند.

برای پیدا کردن بهترین سیستم امنیتی منزل یا محل کار لازم است تا به گزینه‌های بیشتری مانند خرید دزدگیر اماکن و یا دوربین‌های مدار بسته نیز فکر کنید.

 

آیفون‌های تصویری خارجی بهتر هستند یا آیفون‌های ایرانی؟

تا چند سال پیش، آیفون‌هایی که ساخت شرکت‌های داخلی بودند از کیفیت بالایی برخوردار نبودند و این موضوع همه را به سمت تولیدات خارجی سوق می‌داد.

با این وجود، در چند سال اخیر کیفیت محصولات تولید داخل افزایش یافت و هم اکنون بسیاری از آیفون‌های آنالوگ و دیجیتال باکیفیت، توسط شرکت‌های داخلی ایرانی ساخته می شوند که بازار و مشتری خودش را هم دارد.

مهم‌ترین نکته در انتخاب نوع آیفون‌ تصویری، توجه به نیازهای ساختمان و شرایط آن است، چرا که یک انتخاب مناسب در این زمینه می‌تواند کار شما را در امن کردن محل زندگی خود تا حد زیادی راحت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *