دوربین مدار بسته, مقالات آموزشی

ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته

ارتفاع نصب دوربین مداربسته

یکی از مهم ترین مراحل نصب دوربین های مداربسته که بسیاری از افراد با آن مشکل دارند و نمی توانند آن را به راحتی پیش ببرند، پیدا کردن مناسب ترین ارتفاع نصب دوربین مداربسته است.

نصب صحیح دوربین های مداربسته در برخی از شرایط ممکن است که برای شما دشوار و یا حتی چالش برانگیز به نظر برسد. حتی بهترین دوربین مداربسته نیز نمی تواند در محل و ارتفاع مناسب کار خود را به خوبی انجام دهد. در همین موقعیت است که بسیاری از افراد ریسک نمی کنند و برای نصب دوریین مداربسته خود از کارشناسان و متخصصان این حوزه استفاده می‌کنند.

با توجه به نقش مهمی که دوربین های مداربسته در سیستم های دزدگیر و امنیتی ایفا می کنند، این مورد چیزی نیست که بتوان از آن سرسری و یا به راحتی گذر کرد. بنابراین، امروز برای شما عزیزان متنی آماده کردیم تا شما را با ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته آشنا کنیم. با صفاتک همراه باشید.

اهمیت ارتفاع نصب دوربین مداربسته

در نظر داشته باشید عدم رعایت اصول نصب در تعیین ارتفاع نصب دوربین مداربسته موجب می شود دوربین مداربسته ناکارآمد به نظر برسد. ارتفاع دوربین مداربسته اگر بیش از اندازه باشد در واقع فاصله دوربین از سوژه ها بیشتر شده است. گر بخواهید با زوم و بزرگنمایی سوژه ها را بهتر ببینید باز هم کیفیت به اندازه ای که باید نیست و تصویر ممکن است حتی کشیده شود.

همچنین برد دید در شب IR در دوربین های مداربسته محدود است. درصورتی که دوربین در ارتفاعی بالاتر از حد استاندارد نصب شده باشد دوربین به علت فاصله، برد کمتری را پوشش می دهد. علت آن این است که نور مادون قرمز تا نزدیکی سوژه را روشن می کند و به خود سوژه نمی رسد نهایتاً تصویر خوبی از آن ثبت نخواهد شد.

ارتفاعی که برای نصب دوربین در نظر گرفته می شود، هم نباید بیشتر و هم نباید کمتر از حد استاندارد تعیین شود. هرکدام از این دو حالت معایب خود را به همراه دارد.

به طور مثال در دوربین های چشم ماهی (fish eye) ارتفاع مناسب حداقل سه متر است. اگر نیاز به نصب دوربین در ارتفاع کمتری از سه متر دارید دوربین دیگری را انتخاب کنید چرا که دوربین چشم ماهی در ارتفاع کم، کارآیی لازم را نخواهد داشت.

علاوه بر تاثیرگذاری ارتفاع دوربین مداربسته در کیفیت تصاویر ضبط شده گاهی دوربین را در معرض عواملی چون باد و طوفان، نور بیش از حد و حتی دسترسی های غیر مجاز قرار می دهد.

 

ارتفاع نصب دوربین مداربسته

 

برای مشخص کردن ارتفاع نصب دوربین مداربسته باید به چه مواردی توجه کنیم؟

برای مشخص کردن مناسب ترین و بهترین ارتفاع نصب این نوع دوربین، عواملی وجود دارد که در صورتی که به هر کدام از آن ها دقت کنید، می توانید به راحتی مشخص کنید که چه ارتفاعی برای نصب کردن دوربین های مداربسته شما مناسب‌تر خواهد بود. در ادامه لیستی از این عوامل به همراه توضیحی از آن ها را مشاهده خواهید کرد:

 

فضایی که قرار است دوربین مدار بسته در آن جا قرار بگیرد

مسلما ارتفاع نصب دوربین های مداربسته، بر اساس این که قرار است در یک محیط سر باز و یا سرپوشیده قرار بگیرد متفاوت خواهد بود. زمانی که شما قصد دارید در یک محیط سرپوشیده، مانند خانه، دفتر کار، ورزشگاه و … دوربین مداربسته خود را نصب کنید، بهترین ارتفاع نصب دوربین مداربسته به اندازه ارتفاع دیواری است که قرار است دوربین امنیتی بر روی آن قرار بگیرد.

دلیل آن هم بسیار ساده است. با این کار کسی نمی تواند به راحتی به دوربین دسترسی داشته باشد و تنظیمات آن را مختل کند. همچنین دوربین در بالاترین سطح مکان مورد نظر شما قرار خواهد گرفت و همه جزئیات را ثبت خواهد کرد، به طوری که هیچ چیز از چشم او دور نخواهد ماند.

 

ارتفاع دوربین مداربسته

 

حریم خصوصی افراد باید رعایت شود

در حالت عادی به این صورت است که برای نصب دوربین های مدار بسته خود باید به این موضوع گوشه چشمی داشته باشید که اگر دوربین شما در ارتفاع و مکانی قرار بگیرد که حریم خصوصی و شخصی دیگران در زاویه دید آن دیده شود، می تواند کاری غیر قانونی در نظر گرفته شود.

بنابراین بهتر است برای دوربین مداربسته خود مکانی را در نظر بگیرید که در هر ارتفاعی قابل نصب باشد و با توجه به حریم خصوصی همسایه ها و دیگر افراد محدود نشود.

 

دوریسن مداربسته

 

کیفیت و دقت دوربین مداربسته خود را در نظر بگیرید

برای این که بتوانید مناسب ترین ارتفاع نصب دوربین مداربسته اماکن را پیدا کنید، باید به توانایی دوربین مورد نظر خود نیز دقت کنید. برخی از دوربین ها کیفیت خوبی دارند و با کمی بالا و پایین کردن ارتفاع استاندارد به مشکل برنخواهند خورد و در هر صورت تصاویر و ویدیوهای باکیفیتی را به شما تحویل خواهند داد، در حالی که اگر دوربینی خود از قدرت و کیفیت کافی برخوردار نباشد در هر ارتفاعی نمی تواند کار خود را به بهترین نحو انجام دهد.

 

نصب دوربین مداربسته

 

مناسب ترین و بهترین ارتفاع نصب دوربین مداربسته چه میزانی است؟

زمانی که قصد دارید دوربین مداربسته خود را در محیطی نصب کنید که سقف دارد و سرپوشیده است، آن را نزدیک به سقف متصل کنید. در حالت عادی و به صورت معمول ارتفاع نصب دوربین های مداربسته در چنین شرایطی با توجه به ارتفاع استاندارد دیوار باید در حدود دو و نیم تا سه متر باشد.

با این وجود، در صورتی که مکان مورد نظر شما سقف بلندتری دارد، این ارتفاع برای این که دوربین در گوشه دیوار قرار بگیرد کافی نمی باشد. توجه داشته باشید که اگر ارتفاع نصب دوربین مداربسته شما از سه متر بیشتر باشد، ممکن است تصاویر و ویدیوهای نهایی از کیفیت خوبی برخوردار نباشند.

در خصوص مکان هایی که سقف ندارند و به اصطلاح سرباز هستند، باید به کیفیت و قدرت لنز دوربین مداربسته دقت کنید. برخی از دوربین های مداربسته از لنز ثابت و معمولی استفاده می کنند.

در چنین شرایطی لازم است بدانید که بهترین ارتفاع نصب در حد سه تا چهار متر می باشد و نباید دوربین امنیتی خود را از این ارتفاع بالاتر ببرید چرا که نتیجه کار، خوب و باکیفیت نخواهد بود.

در عین حال، در صورتی که اگر لنز دوربین های شما اپتیکال باشد یا اگر توانایی زوم اپتیکال داشته باشد، حتی در ارتفاع بالای سه یا چهار متر نیز قابلیت این را دارد که تصاویر باکیفیت و رضایت بخشی را ثبت کند.

 

بهترین ارتفاع دوربین مداربسته

 

متن ما در این بخش به پایان می رسد؛ با این وجود در صورتی که همچنان در خصوص ارتفاع نصب دوربین سوالی دارید که در این مطلب به پاسخ آن پرداخته نشده است، می توانید آن را در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود. از این که تا اینجای کار با ما همراه بوده اید از شما سپاسگزاریم.

2 دیدگاه در “ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته

  1. ستاره گفت:

    سلام در مورد ارتفاع دوربین یه سوال داشتم.
    میخواستم بدونم اگر دوربین رو در ارتفاع بالا نصب کنیم دیدمون کمتر میشه؟

    1. مصطفی منصوری گفت:

      سلام و ارادت دید شما کم نمیشه و در اصل شما به جای چهره از سر عابرین دارید فیلم برداری میکنید.
      بهترین راه حل برای بهترین جای نصب اینه که چشم خود را در آن موقعیت تصور کنید ببینید که آیا خوب هست یانه.
      بر خلاف تصورات همه به علت سرقت خود دوربین اون رو بالا کار میکنند در حالی که دارن تصویر خودشون رو خراب میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *