جلوگیری از سرقت, مقالات آموزشی

آیا دزدگیر اماکن قابل هک شدن است؟

هک کردن دزدگیر اماکن

هک کردن دزدگیر اماکن، یکی از حرفه هایی است که امروزه سارقان به آن دسترسی پیدا کرده اند.دزدگیر اماکن سیستمی است که با هدف و به منظور شناسایی ورود افراد غیر مجاز به یک ساختمان یا یک مکان استفاده می شود.

دزدگیر اماکن به هنگام گذر کردن از یک حریک خصوصی یا شکستن قفل مکانی با اعلام آلارم خود این عمل غیر قانونی را اعلان می کند. دزدگیر اماکن را می توان در ساختمان های مسکونی، تجاری، صنعتی و همچنین نظامی نصب کرد و بسیاری از اعمال غیر قانونی جلوگیری کرد.کاربرد دزدگیر اماکن که سیستم امنیتی است محافظت از جان و مال ساکنان در مقابل سارقان و خرابکاران است. از همین رو صفاتک قصد دارد در این مقاله جواب این سوال را به شما بدهد که آیا دزدگیر ها نیز هک می شوند؟

 

هک دزدگیر اماکن

هک کردن دزدگیر اماکن، اخیرا محققان متوجه شده اند این امکان توسط سارقان وجود دارد. به این صورت است که سارقان می توانند به سیگنان آن دزدگیر ها دسترسی داشته باشندو آن را هک کنند و همچنین رمز گذاری آن را نیز بشکنند. سارقان می توانند سیگنال های ارسالی از تجهیزات و ایرلس را مسدود و محدود کنندتا وارد دزدگیر منزل نشود و از فعال شدن آلارم یا آژیر دزدگیر جلوگیری کنند.

 

هک شدن دزدگیر اماکن

 

هک کردن دزدگیر اماکن به همین راحتی و آسانی هم نیست و نیاز به تجهیزات و امکانات خاص خود دارد که همین امکانات و تجهیزات خاص خود هزینه های گزاف و بالایی دارد. در واقع سرقت یک خانه معمولی با تجهیزات و امکانات هک دزدگیر برای سارقانی که سیستم هک را نیاز دارند کاری بیهوده و بدون نتیجه و عملی است، زیرا هزینه های تامین خرید دستگاه هک از قیمت اجناس وسایل داخل آن خانه معمولی بالاتر است.

محققان و دانشمندان توانسته اند با استفاده از دستگاهی به نام RTL _ SDR بر روی سیگنال دزدگیر اماکن نظارت داشته باشند. این دستگاه حرفه ای سیگنال ها را انتقال نمی دهد بنابراین سارقان یا یک مهاجم قادر به غیر فعال کردن سیستم زنگ هشدار یا آلارم دزدگیر نخواهند بود و به محض دزدی آلارم دزدگیر به صدا در می آید.

دانشمندان در تحقیق ها و بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که دستگاه های دزدگیر که به عنوان دزدگیر های صنعتی تولید شده اند از امنیت بالاتری و همچنین بهتری نسبت به سیستم های منازل دارند پس بهتر است که در استفاده از دزدگیر اماکن از دزدگیر های صنعتی استفاده شود.

 

هک شدن دزدگیر منزل

هک شدن دزدگیر اماکن و منزل بسیار راحت تر از دزدگیر های صنعتی است. تمام دزدگیر های منازل که به صورت وایرلس با چشمی حرکتی، مگنت، سنسور لرزشی و مواردی دیگر هستند در ارتباط هستند.برای ارسال کردن سیگنال بین سنسور ها و دزدگیر اماکن یا دزدگیر منازل از فرکانس رادیویی استفاده می کنند.

اگر دزدگیر های منازل را در زمان خروج از خانه فعال شوند،اگر کسی قصد ورود به حریم خصوصی را داشته باشد به محض ورود به منزل چشمی از طریق امواج رادیویی سیگنالی را ارسال می کند و دزدگیر خانگی به محض دریافت کردن این سیگنال آژیر و بلند گو را فعال کرده و صدای آلارم یا آژیر دزدگیر تمام محیط را فرا می گیرد و اطرافیان را از وقوع ماجرا با خبر می کنند.

 

هک کردن دزدگیر

 

محققان به این امر پی برده اند که در صورتی که سارقان برخی از دستگاه های رادیویی را در دسترس خود داشته باشند امکان دسترسی به سیگنال ها و هک کردن دزدگیر اماکن وهمچنین منازل را دارند.

به این صورت که می توانند با ارسال امواج مزاحم و اختلال برانگیز رادیویی در عملکرد دزدگیر و سنسور آن دزدگیر مربوطه اختلال ایجاد کنند و با مسدود کردن سیگنال مانع از رسیدن سیگنال به دزدگیر مربوطه شوند این مشکل از جمله مواردی است که باعث می شود دزدگیر اماکن یا دزدگیر خانه ها نیز هک شوند و غیر فعال شوند.

محققان نیز اثبات کرده اند که در دزدگیر هایی که از ریموت کنترل برای فعال یا غیر فعال کردن دزدگیر مورد استفاده قرار می گیرند سارقان می توانند ریموت ها را نیز هک کنند و به راحتی دزدگیر را هک و همچنین غیر فعال کنند.

در زمینه هک ریموت دزدگیر ها پیشنهاد می شود که استفاده از دزدگیر هایی که دارای ریموت رولینگ کد یا هاپینگ کد هستند مورد استفاده قرار گیرند.در صورت استفاده از ریموت رولینگ یا هاپینگ کد با هر بار فشردن دکمه مربوطه یک کد جدید رمز گذاری شده برای دزدگیر ارسال می شود و کد تکراری وجود نخواهد داشت و از بین می رود در نتیجه امکان هک دزدگیر اماکن و همچنین منازل بسیار کم خواهد بود.

برخی از افراد هستن که برای اینکه از ریموت استفاده نکنند تا امکان هک دزدگیر را پایین بیاورند دزدگیر را در مکانی نزدیک درب ورودی نصب می کنند و به محض داخل شدن به منزل زمانی کوتاه را در اختیار دارند تا رمز دستگاه دزدگیر را قبل از فعال شدن آلارم وارد کنند.

این کار شاید از نظر حذف کردن ریموت گزینه ای مناسب باشد ولی در بسیاری از سرقت هایی که در مکان هایی با دزدگیر اماکن صورت گرفته است سارقان به محض ورود به منزل و دیدن دزدگیر قبل از فعال شدن آژیر و آلارم دزدگیر به سرعت دستگاه را از کار انداخته و با خیال راحت منزل را به سرقت می برند. پس راه حل بهتر این است که در هنگام نصب دزدگیر اماکن گزینه فعال سازی از طریق صفحه کلید را غیر فعال کرده و دستگاه را دور از دسترس و دید افراد قرار دهید.

 

هک شدن دزدگیر منزل

 

 

سخن پایانی

در هنگام خرید دزدگیر اماکن مناسب لازم است که با مشاوران و متخصصان مشغول در این حرفه مشورت هایی شود تا دزدگیر مناسبی برای مکان مورد نظر انتخاب و خریداری شود.دزدگیر منزل راهی موثر برای محافظت از خانه شما است اما قبل از خرید آن از کیفیت و و ایمنی قفل درب و پنجره خود اطمینان حاصل کنید.

هنگام خرید دزدگیر حتما از شرکت های معتبر خریداری کنید تا هم از کیفیت کار و هم خدمات مناسب برخوردار باشید و شما می توانید همزمان با خرید دزدگیر منزل خود را بیمه سرقت کنید تا در صورت بروز حادثه ایمن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *