دوربین مدار بسته

آموزش و مراحل نصب میکروفن دوربین مداربسته

نصب میکروفن دوربین مداربسته

پس از نصب سایر اجزای یک سیستم امنیتی، نوبت به نصب میکروفن دوربین مداربسته می‌رسد. نصب میکروفن‌ها در این موقعیت کار بسیار راحتی است. در این مقاله سعی کرده ایم تا به ساده ترین شکل ممکن، مراحل نصب میکروفن دوربین مداربسته را برای شما عزیزان شرح دهیم. بنابراین با صفاتک تا آخر این مقاله همراه باشید.

 

دوربین‌های مداربسته میکروفن دار

لازم است پیش از شروع کار به این نکته اشاره شود که برخی از مدل‌های خاص دوربین‌های مداربسته، خود دارای میکروفن هستند و نیازی نیست که میکروفن خارجی خریداری و نصب شود.

با این حال، داشتن میکروفن خارجی به شما این اجازه را می‌دهد که آن را در هر بخش یا اتاقی که دوست دارید نصب کنید و تنها محدود به اطراف دوربین مداربسته نخواهید بود.

از سوی دیگر، برخی از دوربین‌های مدار بسته میکروفن‌های با کیفیتی ندارند و چه از نظر مالی و چه از نظر فنی به صرفه تر است که یک میکروفن جدا خریداری شود و با استفاده از کابل و فیش‌های مخصوص آن را به دوربین مداربسته و دستگاه دی وی آر وصل کنید.

 

آموزش نصب میکروفن دوربین مداربسته

 

نکاتی که پیش از شروع کار باید بدانید

قبل از آن که کار خود را آغاز کنید و به نصب میکروفن دوربین مداربسته بپردازید، باید به دو مورد توجه کنید تا کار نصب به خوبی پیش برود و نتیجه ای رضایت بخش به دست بیاید. این دو مورد به شرح زیر هستند:

به نوع فیش‌هایی که بر روی دستگاه DVR شما وجود دارد توجه نشان دهید. بعضی از DVR ها از فیش‌های AV استفاده می‌کنند و سایر DVR ها فیش‌های BNC دارند.

برای وصل کردن میکروفن به دوربین مداربسته خود لازم است به نوع این فیش‌ها و سایر جزئیات دستگاه DVR خود توجه کنید تا برای خرید سایر جزئیات دچار هیچ مشکلی نشوید. البته لازم به ذکر است که در این مرحله می‌توانید از فروشنده نیز کمک بگیرید.

مورد دیگری که پیش از شروع آموزش نصب میکروفن دوربین مداربسته لازم است به آن اشاره شود این است که تعداد کانال‌های صدای دستگاه DVR باید دقیقا به اندازه تعداد میکروفن‌های شما باشد و هرگز نباید کمتر باشد.

 

آموزش نصب میکروفن دوربین مداربسته

نصب میکروفن برای دوربین‌های مدار بسته برای سیستم‌های آنالوگ و آنالوگ اچ دی (HD) روش یکسانی دارد. در این سیستم‌ها، تنها لازم است تا میکروفن‌ها را از طریق کابل به دستگاه DVR وصل کنیم و آن‌ها را در هر بخش و اتاقی که دوست داریم قرار دهیم.

از سوی دیگر، برای وصل کردن میکروفن به دوربین‌های وابسته به سیستم‌های IP، باید هر میکروفن را به ورودی میکروفن خود دوربین مداربسته IP وصل کنیم. این روش باعث می‌شود تا در مصرف کابل صرفه جویی زیادی شود. برای نصب دقیق میکروفن دوربین‌های مداربسته خود قدم‌های زیر را دنبال کنید:

1_ برای منبع تغذیه میکروفن، به برق دوازده ولتی نیاز است. بهتر است دوربین مداربسته و میکروفن را از طریق یک اداپتور متصل کنید.

 

مراحل نصب میکروفن دوربین مداربسته

 

2_ در این مرحله فیش AV را درست مانند وصل کردن فیش BNC به سر کابل متصل کنید؛ یعنی مغزی را به مغزی شیلد وصل کنید و شیلد را به بدنه بزنید.

3_ کابل صدا را به دستگاه DVR وصل کنید. در صورتی که فاصله زیاد است بهتر است از کابل کواکسیال استفاده شود تا کیفیت صدا بالا برود و مقدار نویز پایین بیاید.

در این مرحله، اگر تمایل دارید که کابل‌ها را به شکل BNC وصل کنید، باید از رابط BNC به AV استفاده کنید تا بتوانید فیش‌های BNC را به ورودی‌های AV که بر روی بدنه دستگاه DVR شما موجود هستند وصل کنید.

4_ پیش از آن که میکروفن را به دستگاه DVR خود نصب کنید باید با استفاده از یک کابل و فیش AV، از صدای دستگاه خروجی بگیرید تا آن را به یک بلندگو یا هدفون وصل کنید.

5_ پس از آن بلندگو و میکروفن را به دستگاه وصل کنید و تنظیمات مخصوص اتصال دوربین را در دستگاه بررسی کنید. در این مرحله دیگر خواهید توانست که صدای اطراف را از طریق میکروفن‌ها بشنوید.

نکته: در صورتی که صدای صوت از بلندگوها و میکروفن به گوش می‌رسد، باید صدای میکروفن‌ها را کمتر کنید. سعی کنید همیشه صدای ولوم میکروفن‌ها را در حد وسط نگه دارید تا از به وجود آمدن هر گونه مشکلی جلوگیری کنید.

 

جلوگیری از نویز صدا در نصب میکروفن دوربین مداربسته

برای این که از ایجاد نویز در صدای میکروفن‌های دوربین مداربسته جلوگیری شود، می‌توان از کابل‌های مخصوصی استفاده کرد. به طور مثال، استفاده از کابل‌های کواکسیال مانند مدل RG59 باعث می‌شود میزان نویز در صداهای میکروفن دوربین مداربسته کاهش پیدا کند.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان از آن در کاهش نویز در صدای میکروفن استفاده کرد این است که برای نصب میکروفن‌های دوربین مداربسته کابل‌های شیلد دار به کار برده شوند و همچنین باید توجه کرد که کابل‌های میکروفن در کنار منبع برقی که فشار قوی دارد یا سایر منابع نویز دار قرار داده نشوند.

 

نصب میکروفن دوربین مداربسته

 

 

انواع میکروفن برای دوربین‌های مداربسته

اکنون که با نحوه نصب میکروفن دوربین مداربسته آشنا شدید، بهتر است تا با مدل‌های مختلفی که از میکروفن‌های مخصوص دوربین مداربسته وجود دارد نیز آشنایی پیدا کنید. معمولا برای دوربین‌های مدار بسته از دو نوع دوربین استفاده می‌شود که به شکل زیر هستند:

 

میکروفن کپسولی

اندازه این میکروفن کوچک است و به همین دلیل در مکان‌های مختلفی قابل نصب خواهد بود. همچنین این مدل قیمت کمتری نسبت به مدل دیگر دارد اما با این حال قدرت صدای آن به پای مدل دیگر نخواهد رسید.

 

محصول پیشنهادی: خرید برد صدا گلفی

 

میکروفن باکسی

این مدل صدای بلندتر و قوی تری در مقایسه با میکروفن کپسولی دارد. همچنین بر روی بدنه این میکروفن یک پیچ برای تنظیم میزان صدا وجود دارد. به دلیل این تفاوت‌ها قیمت میکروفن باکسی از میکروفن کپسولی بالاتر محسوب می‌شود.

علاوه بر این دو مدل، میکروفن‌ها را می‌توان بر اساس جهت گیری نیز به دو نوع ۳۶۰ درجه یا همه درجه و جهت دار تقسیم بندی کرد؛ که نوع همه جهته یا همان سیصد و شصت درجه آن اکثرا در سیستم‌های نظارت تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

میکروفن دوربین مداربسته

 

نصب میکروفن دوربین مداربسته با تمرین می‌تواند کار بسیار آسانی به نظر برسد. با این وجود، شما عزیزان می‌توانید از مشورت و راهنمایی یک فرد متخصص کمک بگیرید تا فرایند نصب میکروفن‌ها به بهترین شکل ممکن پیش برود. از همراهی شما تا این لحظه سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *