دوربین مدار بسته

۶ مورد از مزایای دوربین اتاق کودک

دوربین اتاق کودک

یکی از نگرانی‌های شایع والدین که برای کودک خود اتاق جدایی فراهم می‌کنند این است که نمی‌دانند چطور باید در تمامی ساعات شبانه روز مراقب فرزند خود باشند. این نکته به خصوص زمانی اهمیت پیدا می‌کند که فرزند شما هنوز از سن کمی برخوردار است. در چنین زمانی است که مزایای دوربین اتاق کودک خود را نشان خواهد داد. در این مقاله تلاش شده است تا به شرح تمامی موارد مربوط به این موضوع پرداخته شود. با صفاتک همراه شوید.

 

دوربین مدار بسته اتاق کودک چیست؟

نام دیگر دوربین مداربسته اتاق کودک babycam است که در واقع از دو کلمه baby و camera تشکیل شده است. این مدل به نوعی از دوربین‌های مدار بسته اطلاق می‌شود که مخصوص نصب در اتاق کودک جهت بررسی وضعیت او در تمام ساعت‌های شبانه روز است. همچنین، این دوربین قابلیت انتقال صدا را از جانب هر دو طرف دارد. این موارد و سایر ویژگی‌های این دوربین باعث خواهند شد که دوربین مداربسته کودک با سایر مدل‌های رایج دوربین مدار بسته کاملا متفاوت باشد.

 

مزایای دوربین مداربسته اتاق کودک

 

به دلیل این که افراد با استفاده از این دوربین‌ها هم می‌توانند صدای کودک خود را بشنوند و هم با وصل کردن میکروفون دستگاه با او صحبت کنند، در برخی موارد از دوربین مداربسته کودک با نام پیجر (pager) نیز یاد می‌شود. یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از والدین از دوربین‌های مداربسته مخصوص اتاق کودک استفاده می‌کنند این است که بتواند از نحوه عملکرد و شیوه برخورد پرستار کودک خود اطمینان خاطر کامل کسب کنند.

 

 مزایا دوربین مداربسته اتاق کودک

در چند پاراگراف بعدی، تمام نکات مثبت و مزایای دوربین اتاق کودک به شکل کامل بررسی شده اند. با بررسی این نکات می‌توانید به این موضوع که آیا دوربین مداربسته کودک انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود یا نه پی ببرید.

 

1_ امکان اتصال دوربین مدار بسته به تلفن همراه و…

برای استفاده راحت تر، شما می‌توانید از دوربین‌های مدار بسته سیم کارتی استفاده کنید. در این صورت، اگر دوربین شما از قابلیت لازم برخوردار باشد می‌تواند به محض بروز هر گونه مشکل یا خطر با شما در هر جایی که هستید ارتباط برقرار کند. همچنین اتصال دوربین مداربسته‌ای که در اتاق کودکتان نصب کرده‌اید به تلفن همراه شما می‌تواند کار نظارت را برای شما آسان کند. از این روش می‌توانید در شرایط و مکان های مختلف به نظارت خود ادامه دهید.

 

مزایای دوربین اتاق کودک

 

 

2_ آرامش خاطر والدین از سلامت کودک

طبیعتا با استفاده از این مدل دوربین‌ها یکی از مهم ترین نگرانی‌های هر خانواده ای رفع می‌شود. همچنین پدر و مادر می‌توانند با آگاهی از این که دوربین مدار بسته اوضاع را تحت کنترل دارد به سایر کارها و دل مشغولی‌های خود رسیدگی کنند.

 

3_ اندازه‌ مناسب و نصب راحت

به دلیل اندازه کوچک و اتصال راحت آن، دوربین مداربسته اتاق کودک به سرعت مورد استقبال پدر و مادرانی قرار گرفت که دوست داشتند در عین فضا دادن به فرزند خود، از فاصله به دقت مراقب او باشند. یکی دیگر از فواید دوربین مداربسته اتاق کودک این است که قابلیت نصب راحت و سریعی دارد. همچنین ظاهر کوچک و مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون آن باعث می‌شود که به راحتی با فضا و رنگ‌های اتاق کودک شما سازگار شود.

 

مزایای دوربین اتاق کودک

 

 

4_ ضبط تصاویر و صدای محیط در اتاق کودک

جدا از این که والدین با استفاده از این دوربین مراقب رفتار و واکنش‌های کودک خردسال خود هستند، ضبط تصاویر توسط دوربین مداربسته می‌تواند یک روش بسیار جذاب برای ثبت خاطرات شیرین کودک و پدر و مادرش باشد. ممکن است در حالت عادی بسیاری از حرکات و رفتارهای کودک مانند ایستادن یا غلت خوردن برای اولین بار از چشم پدر یا مادر دور بماند اما با کمک دوربین مداربسته این موضوع دیگر مشکل نخواهد بود. لازم به ذکر است که بسیاری از مدل‌های این مدل‌ها درست مانند دوربین‌های مداربسته عادی قابلیت استفاده از کارت حافظه را دارند بنابراین جای نگرانی در خصوص پر شدن حافظه دوربین و یا مختل شدن عملکرد آن وجود ندارد.

 

5_ قابلیت چرخش و زوم کردن

یکی از دلایلی که دوربین مداربسته کودک در اکثر مواقع بر روی سقف نصب می‌شود این است که این وسیله قابلیت چرخش 360 درجه دارد. بنابراین می‌تواند به راحتی به دور خود بچرخد و با زاویه بازی که دارد تمام محیط را تحت کنترل داشته باشد. علاوه بر آن، برخی از مدل‌های این نوع دوربین‌ها از قابلیت زوم و بزرگ نمایی کردن نیز برخوردار هستند.

 

دوربین مداربسته اتاق کودک

 

 

6_ داشتن امکان دید در شب برای مراقبت شبانه روز

برای این که جای هیچ گونه نگرانی برای پدر و مادر کودک باقی نماند، این دوربین‌ها از نور IR که اکثرا تحت عنوان نور مادون قرمز شناخته می‌شوند استفاده می‌کنند. این قابلیت به دوربین اجازه می‌دهد تا حتی در شب بتواند تصاویر را به صورت سیاه و سفید برای والدین ثبت و ضبط کند. به دلیل وجود این نور، نیازی نیست که برق اتاق برای ضبط تصاویر روشن بماند و اختلالی در خواب نوزاد ایجاد شود.

 

انواع دوربین و پیجرهای اتاق کودکان

لازم به ذکر است که در صورتی که تمایلی ندارید به شکل تصویری شرایط فرزند خود را در اتاقش بررسی کنید می‌توانید از پیجرهای صوتی کمک بگیرید. این پیجرها به دلیل این که از تصویر و ویدیو پشتیبانی نمی‌کنند قیمت پایین تری نیز دارند و از قابلیت‌های دیگری نیز برخوردار هستند؛ به طور مثال، در زمانی که کودک خواب باشد به صورت خودکار خاموش می‌شود و به محض شنیدن صدای گریه فرزند شما دوباره روشن می‌شود و به شما اطلاع رسانی می‌کند.

 

مزایای دوربین اتاق

 

از نظر محل قرار گرفتن نیز روش‌های مختلفی برای نصب دوربین وجود دارد که این نیز یکی از مزایای دوربین اتاق کودک محسوب می‌شود. با این حال، یکی از رایج‌ترین مکان‌ها برای اتصال دوربین مدار بسته نوزاد سقف یا روی میز و کنار تخت او به شمار می‌رود. با نصب دوربین به سقف اتاق، دوربین می‌تواند در بررسی نقاط گوناگون اتاق آزادی کامل داشته باشد و تسلط شما بر اتاق و وضعیت فرزندتان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با در نظر گرفتن تمامی این مزایای دوربین اتاق کودک، حالا می‌توانید به راحتی در خصوص خرید این وسیله تصمیم بگیرید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

 

مقاله مرتبط: نصب میکروفن دوربین مداربسته 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *