انتخاب دزدگیر اماکن

عیب یابی دزدگیر اماکن + راهکارهای رفع آن

عیب یابی دزدگیر اماکن

عیب یابی و تعمیر صحیح دزدگیر اماکن یکی از مهم ترین نکاتی است که در صورت رعایت آن باعث افزایش عمر مفید دستگاه خواهد شد و به آن کمک خواهد کرد تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. بنابراین، در این متن به مهم ترین نکاتی که در خصوص عیب یابی دزدگیر اماکن وجود دارد خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

 

اشکالات رایج دزدگیر اماکن و دلیل آن‌ها

پیش از هر اقدامی برای تعمیر دزدگیر اماکن، لازم است تا در خصوص اشکال و ایراد اصلی آن اطلاعات کافی به دست بیاورید. برای این که بیشتر با این مرحله آشنا شوید، در لیست پایین بخشی از رایج ترین ایرادات دزدگیرهای اماکن را به همراه دلیل و راه حل آن برای شما آورده‌ایم‌.

 

– ریموت کنترل دزدگیر اماکن کار نمی‌کند

ریموت یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده‌ی هر سیستم امنیتی و حفاظتی است و خرابی این قسمت یکی از اشکالات رایج دزدگیر اماکن محسوب می‌شود.

به همین علت هر گونه مشکلی که برای این قطعه به وجود بیاید باعث خواهد شد که دیگر به خوبی نتوانید قسمت‌های گوناگون سیستم امنیتی منزل یا محل کار خود را مدیریت کنید. بنابراین از سالم بودن ریموت و باتری‌های آن اطمینان خاطر کسب کنید و در صورت مشاهده‌ی ایراد یا اختلال با یک متخصص مشورت کنید.

 

اشکالات رایج دزدگیر اماکن

infrared motion sensor

 

– برخی از عوامل مشکوک یا خطرناک به خوبی شناسایی نمی‌شوند

نکته‌ی مهمی که در زمان عیب یابی دزدگیر اماکن باید نسبت به آن آگاه باشید این است که مناسب ترین فاصله بین سنسورها و چشمی‌ها و سیستم پنل مرکزی دزدگیر را پیدا کنید. تمامی این سنسورها و چشمی‌ها تا فاصله‌ی مشخصی می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

بنابراین اگر فضای مورد نظر شما که تحت پوشش دزدگیر اماکن قرار گرفته است وسعت زیادی دارد این احتمال وجود دارد که مشکل از درست کار نکردن چشمی‌ها و سنسورها باشد.

 

– سیستم امنیتی از کار افتاده است یا ضعیف کار می‌کند

در زمان خرید دزدگیر اماکن، باید به نیازمندی‌های آن توجه شود. هر سیستم، بر اساس تجهیزات مورد استفاده‌ی خود نیاز به میزان مشخصی از برق و انرژی دارد. این که منبع تغذیه به خوبی انتخاب شود و به سیستم مرکزی وصل شود در خوب کار کردن دزدگیرهای اماکن تاثیر زیادی خواهد داشت. جدا از این موضوع، بهتر است که کابل‌ها و سیم کشی‌های مربوط به سیستم را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ قطعی به وجود نیامده است.

 

– چشمی‌ها به خوبی اطلاع رسانی نمی‌کنند

در صورتی که آژیر خطر به موقع به صدا در نمی‌آید یا چشمی‌ها به خوبی عوامل مشکوک را تشخیص نمی‌دهند و گزارش نمی‌کنند بهتر است نگاهی به سنسورها و چشمی‌های متصل به دستگاه انداخته شود. نصب دزدگیر اماکن از این نظر اهمیت دارد که باید به نوع سنسور و چشمی‌ها توجه شود و سپس برای محل نصب آن تصمیمی گرفته شود؛ چرا که نوع این تجهیزات مستقیما با محل مناسب برای نصب آن‌ها در ارتباط است.

 

 

– عملکرد پنل مرکزی به مشکل برخورده است

بسیاری از مشکلات و ایراداتی که به تازگی برای دزدگیر اماکن به وجود آمده‌اند ممکن است به دلیل بی دقتی افراد یا تغییر برخی شرایط باشد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان عیب یابی دزدگیر اماکن باید به آن توجه شود تنظیمات اصلی دستگاه است.

در چنین موقعیت‌هایی می‌توان ریست کردن دستگاه یا بررسی کردن کابل‌ها و سیم کشی مربوط به دزدگیر را امتحان کرد. در صورتی که مشکل همچنان برقرار بود، می‌توانید از دفترچه‌ی راهنمای مربوط به دستگاه خود استفاده کنید.

در هر صورت، این مشکلات ممکن است حتی برای بهترین دزدگیر منزل نیز پیش بیاید، بنابراین بهتر است عیب یابی دزدگیر اماکن خود را به یک فرد متخصص و قابل اعتماد بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *