انتخاب دزدگیر اماکن

کاربرد و نحوه عملکرد کنترل پنل دزدگیر اماکن

کنترل پنل دزدگیر منزل

دزدگیرهای اماکن از اجزای متفاوتی مانند چشمی‌ها و سنسورها، پدال اضطراری، چراغ چشمک زن، بلندگو و … تشکیل شده اند. با این وجود، یکی از این قسمت‌ها یعنی قطعه‌ی کنترل پنل دزدگیر اماکن نسبت به سایر اجزا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این بخش مسئولیت‌های بسیاری را بر عهده دارد و نحوه‌ی عملکرد آن نیز از قسمت‌های دیگر دزدگیرهای اماکن متفاوت است. ما در این متن قصد داریم تا همه‌ی آن چیزی که نیاز است در خصوص کنترل پنل دزدگیر منزل و نحوه‌ی کار کردن آن را بدانید برای شما توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

کنترل پنل دزدگیر اماکن یا مغز سیستم هشدار دهنده چیست؟

به اختصار، به کنترل پنل دزدگیرهای منازل، PCU یا ACP نیز گفته می‌شود. این قطعه، مهم ترین بخش کل سیستم حفاظتی دزدگیر اماکن به شمار می‌رود.

دلیل آن نیز کاملا مشخص است؛ پنل مرکزی بخشی است که تمامی سیگنال‌ها و هشدارها را از سنسورها و چشمی‌های مختلف سیستم دریافت می‌کند و با تجزیه و تحلیل این سیگنال‌های مورد نظر تصمیم می‌گیرد که چه دستوری به چراغ‌های هشدار دهنده یا بلندگوهای دزدگیر بدهد.

همچنین، وظیفه‌ی دیگر این پنل مرکزی دزدگیر اماکن در بسیاری از مدل‌های دزدگیر این است که در صورت رویت یا احساس هر گونه خطر یا اتفاق و ورود مشکوک، از طریق تماس یا پیامک به صاحب آن مکان خبر بدهد و گزارش این واقعه را برای او ارسال کند.

نکته‌ی مهم دیگری که در خصوص کنترل پنل دزدگیر منزل یا اماکن وجود دارد این است که درون محفظه‌ی هر کنترل پنل مربوط به سیستم‌های امنیتی، یک باتری وجود دارد.

کاربرد این باتری برای زمانی است که برق قطع می‌شود. با قطع شدن برق، این باتری به کار می‌افتد و باعث می‌شود که برای امنیت منزل یا محل کار شما مشکلی پیش نیاید و کار دزدگیر اماکن مختل نشود.

فعال کردن بخش‌های مختلف سیستم امنیتی خانه، از طریق کنترل پنل انجام می‌شود که این موضوع نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شود:

 

– با استفاده از ریموت کنترل

بسیاری از مدل‌های سیستم‌های دزدگیر از قابلیت ریموت کنترل یا کنترل از راه دور پشتیبانی می‌کنند. از این طریق شما می‌توانید با استفاده از این ریموت در هر جای خانه، دستورات متفاوتی را از سنسورها و کنترل پنل دریافت کنید و دستورات خود را منتقل کنید.

بسیاری از مدل‌ها این قابلیت را دارند تا بیش از یک ریموت را در اختیار شما قرار دهند. به این ترتیب شما می‌توانید ریموت‌های مربوط به کنترل پنل دزدگیر اماکن خود را در اختیار سایر افراد خانواده‌ی خود نیز قرار دهید.

کنترل پنل دزدگیر اماکن

 

– با استفاده از صفحه کلید

در مدل‌های دیگر نیز می‌توانید با استفاده از کدهای مختلف و شماره‌های مشخص، آلارم‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. البته صفحه کلید این دستگاه‌ها به راحتی قابل دسترس نیستند و در یک قسمت خاص کنترل پنل جاسازی شده اند تا سارقین نتوانند به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

 

نحوه‌ی عملکرد کنترل پنل دزدگیر منزل به چه صورت است؟

در ظاهر عملکرد کنترل پنل‌های دزدگیرها بسیار ساده به نظر می‌رسد. هر کنترل پنل، قابلیت پشتیبانی کردن از چند زون مشخص را دارد. زون به منطقه‌ای گفته می‌شود که تحت پوشش و حفاظت سنسورها و چشمی‌ها قرار گرفته است.

زمانی که سنسورها یا چشمی‌ها حرکت مشکوکی را احساس می‌کنند، آن را به کنترل پنل سیستم اطلاع می‌دهند. کنترل پنل با توجه به تنظیماتی که از قبل برایش تعریف شده است تشخیص می‌دهد که آیا این حرکت خطرناک محسوب می‌شود یا نه. سپس بر اساس آن آلارم و هشدارهای گوناگون را فعال می‌کند.

 

اهمیت نصب دزدگیر منزل به شیوه‌ی درست و خرید مدل مناسب

درست است که قیمت دزدگیر اماکن از اهمیت بالایی برخوردار است، اما نباید این موضوع مهم را فراموش کنید که این سیستم قرار است از منزل یا محل کار شما محافظت کند. بنابراین، کیفیت آن در درجه‌ای حتی بالاتر از قیمت قرار می‌گیرد.

همچنین بسیاری از افراد متخصص پیشنهاد می‌کنند که در صورتی که تمایل ندارید یک کنترل پنل باکیفیت برای دزدگیر منزل خود خریداری کنید، بهتر است که از خرید این سیستم منصرف شوید و به خرید یک پنل مرکزی و سیستم محافظتی بدکیفیت و ارزان قیمت راضی نشوید.

دلیل آن هم مشخص است؛ جدا از این که احتمال قطع شدن‌های پی در پی سیستم وجود دارد و ریموت‌ها نیز ممکن است به خوبی کار نکنند، این احتمال وجود دارد که چشمی‌ها و سنسورها به خوبی عمل نکنند و در بسیاری از مواقع آلارم و هشدار اشتباه (false alarm) را فعال کنند. این موضوع علاوه بر این که شما را درگیر تعمیرات و تنظیمات مجدد پی در پی می‌کند، ممکن است آسایش اطرافیان و همسایگان را نیز مختل کند.

 

پک دزدگیر اماکن

 

تمام نکاتی که در متن گفته شد در کنار هم باعث می‌شوند که کنترل پنل دزدگیر اماکن یا همان پنل مرکزی دزدگیر به قلب سیستم حفاظتی و مهم ترین بخش آن تبدیل شود.

حتما به نکاتی که در این متن گفته شدند توجه کنید تا در کنار خرید مناسب ترین مدل دزدگیر اماکن، بتوانید به بهترین شکل آن را تا سال‌های طولانی نگه دارید. از همراهی شما عزیزان متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *