مقالات آموزشی

طریقه نصب دوربین لامپی

نصب دوربین لامپی
یکی از پرطرفدارترین مدل‌های دوربین‌های مداربسته، دوربین‌های لامپی هستند که علاوه بر این که به عنوان لامپ کارایی دارند و فضا را روشن می‌کنند، یک دوربین امنیتی مناسب نیز برای فضاهای داخلی به شمار میروند. در متن امروز، قصد داریم تا آموزش نحوه نصب دوربین لامپی را به صورت قدم به قدم برای شما عزیزان توضیح دهیم. بنابراین، با ما همراه باشید.

دوربین لامپی چیست؟

    بهتر است پیش از این که به آموزش نصب دوربین لامپی بپردازیم، اطلاعات مختصری را در خصوص آن بدانید. دوربین مداربسته لامپی، به نوعی از دوربین های امنیتی و حفاظتی گفته می‌شود که درون یک لامپ جاسازی شده‌اند. این کار، دلایل و همچنین فواید زیادی را به همراه دارد.
نکته اول این است که با این ترکیب، کارایی این دوربین‌های مدار بسته افزایش پیدا می‌کند. بنابراین این لامپ ها هم کار روشنایی بخشیدن به فضا را انجام می‌دهند و هم در همان لحظه به ثبت تصاویر از نقاط مختلف اتاق می پردازند. از سوی دیگر، بسیاری از افراد به وجود این دوربین‌ها شک نخواهند کرد و متوجه حضور آن نخواهند شد.
    در نصب دوربین لامپی باید به این موضوع توجه کنید که محل قرار گرفتن این لامپ ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. با توجه به این مسئله که این لامپ ها دیدی نزدیک به ۳۶۰ درجه دارند و تقریبا تمام اتاقی با مساحت هشتاد متر مربع را پوشش می دهند، بنابراین شما می توانید با خیال راحت مکان مورد نظر خود را برای نصب دوربین لامپی خود انتخاب کنید.
نصب دوربین لامپی

آموزش نصب دوربین لامپی در ۷ قدم

    شما می توانید بدون هیچ مشکلی و در طی هفت قدم، برای نصب دوربین مداربسته لامپی خود اقدام کنید. در ادامه، طریقه نصب دوربین لامپی را به شما آموزش می دهیم.

– قدم اول: در ابتدا، برای این که بتوانید به دوربین مداربسته خود متصل شوید، لازم است برنامه icsee را در تلفن همراه خود نصب کنید و آن را اجرا کنید.

قدم دوم: پس از نصب و اجرای برنامه، با استفاده از گزینه ی sign up که در گوشه ی صفحه قرار دارد، در برنامه ثبت نام کنید. پس از آن گزینه account login را انتخاب کنید و وارد حساب کاربری خود که لحظاتی پیش آن را ایجاد کرده اید بشوید. توجه داشته باشید که در این مرحله، باید به وای فای متصل شوید.

قدم سوم: پس از این که وارد نرم افزار و حساب کاربری خود شدید، گزینه‌ای تحت عنوان add یا علامت به علاوه (+) را مشاهده خواهید کرد. آن را انتخاب کنید تا به دوربین لامپی خود متصل شوید.

– قدم چهارم: در این قسمت در بالای صفحه گزینه set up my device to wifi را مشاهده خواهید کرد که باید آن را انتخاب کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید.
– قدم پنجم: زمانی که به صفحه ی بعد منتقل می شوید، نرم افزار از شما درخواست خواهد کرد که برای ادامه فرایند نصب دوربین لامپی لازم است دستگاه را روشن کنید و سپس گزینه next step را انتخاب کنید. پس لازم است که دوربین خود را به برق متصل کنید و آن را روشن کنید.
– قدم ششم: در این بخش لیستی از وای فای های موجود در محوطه برای شما نمایش داده می شوند. شما باید وای فای خود را انتخاب کنید و رمز عبور آن را نیز وارد دستگاه کنید. پس از این کار، با زدن گزینه confirm اطلاعات وای فای خود را تایید کنید و اندکی صبر کنید تا تنظیمات مربوط به متصل شدن دوربین لامپی به وای فای شما انجام شود.
– قدم هفتم: قدم آخر، انتخاب یک نام و رمز عبور مناسب برای دوربین لامپی مورد نظر است. این کار به این دلیل باید انجام شود که اگر زمانی خواستید از hotspot و یا access point دوربین لامپی خود استفاده کنید به مشکلی برنخورید و از این رمز عبوری که در این قسمت مشخص کرده اید استفاده کنید. گزینه  confirm را انتخاب کنید تا عملیات راه اندازی و نصب دوربین لامپی به پایان برسد.
    پس از طی کردن این مراحل، با مراجعه به تنظیمات دوربین و انتخاب کردن گزینه network setting، گزینه AP mode را فعال کنید و این تغییر را ذخیره کنید. برای مشاهده تصاویر به تنظیمات وای فای تلفن همراه خود بروید و شبکه دوربین لامپی خود را که با عبارت camera آغاز می شود پیدا کنید. رمز پیش فرض این شبکه 1234567890 خواهد بود. پس از وارد کردن رمز گزینه ی اتصال را بزنید و رمز را تایید کنید. پس از این لحظه، شما قادر خواهید بود تا به راحتی تمام تصاویری که توسط این دوربین های مدار بسته گرفته می شوند را در تلفن همراه خود مشاهده کنید.
طریقه نصب دوربین لامپی
نکته: در صورتی که قصد دارید تلفن همراه دیگری را به دوربین لامپی خود وصل کنید، وارد برنامه ی icsee شوید و در سمت راست بالای صفحه، گزینه more را انتخاب کنید. سپس گزینه AP mode را انتخاب کنید تا نامی که از قبل برای دوربین مدار بسته ی خود انتخاب کرده اید نمایش داده شود. روی نام دوربین خود بزنید و رمزی که مشخص کرده اید را وارد کنید. حالا دوربین مداربسته شما، به این تلفن همراه نیز متصل می شود.
    امیدواریم که مراحل نصب دوربین لامپی را به درستی طی کرده باشید و از نتیجه  کار خود راضی باشید. ما تلاش کردیم تا همه نکاتی که باید در خصوص آموزش نصب دوربین لامپی بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *