جلوگیری از سرقت

معرفی مناسب ترین سیستم برای برقراری امنیت مجتمع های مسکونی

سیستم امنیت مجتمع مسکونی

امروزه راه‌های بسیاری برای افزایش امنیت مکان‌های گوناگون وجود دارد. با این وجود پیدا کردن بهترین روش‌ها و سیستم‌های امنیتی ممکن با قیمت مناسب می‌تواند کار دشواری باشد.

هرچه مکان مورد نظر بزرگ‌تر و دارای بخش‌های بیشتری باشد، باید توجه بیشتری به آن پرداخته شود. به همین علت است که ما در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با فاکتورهای بهترین سیستم امنیتی برای برج مسکونی و مهم‌ترین قسمت‌هایی که لازم است مجهز به این سیستم‌ها باشند آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

مهم ترین و حساس ترین قسمت های مجتمع های مسکونی

برای انتخاب بهترین سیستم امنیتی برای برج مسکونی، لازم است که در ابتدا حساس‌ترین قسمت‌های ساختمان را شناسایی کنید. این موضوع، به شما دید بهتری خواهد داد و باعث خواهد شد که با دقت بیشتری به انتخاب سیستم امنیتی منزل خود بپردازید. در ادامه، لیستی از قسمت‌های مهم هر مجتمع مسکونی را مشاهده خواهید کرد.

 

راه پله و پنجره‌های آن

در بسیاری از مواقع دیده شده است که سارقین برای جلوگیری از روبرو شدن با سایر اهالی ساختمان از راه پله‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این، برای این که بتوان تمامی رفت و آمدهای مشکوک را تحت نظر داشت لازم است که راه پله‌ی مجتمع و پنجره‌های آن را مجهز به دوربین مداربسته یا سنسورهای مخصوص کنید.

 

آسانسور

درست مانند راه پله‌ها، آسانسور نیز مکان مناسبی برای بررسی تردد افراد مشکوک به شمار می‌رود. معمولا برای آسانسورها از دوربین‌های مداربسته‌ی توکار استفاده می‌شود که جای کمتری می‌گیرند، نصب آسانی دارند و ظاهر طراحی داخلی آسانسور را خراب نمی‌کنند.

 

مناسب ترین سیستم برای برقراری امنیت مجتمع های مسکونی

 

درهای ورودی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که نیاز به توجه و محافظت شدید دارند، درهای ورودی هستند. برای محافظت از در ورودی یک مجتمع، می‌توانید از درهای ضد سرقت، چشمی‌های حرکتی، دزدگیر اماکن و دوربین‌های مداربسته استفاده کنید.

 

لابی یا سالن طبقه‌ی همکف

در بسیاری از برج‌ها، در بخش لابی یک قسمت نگهبانی وجود دارد. با این وجود، برای بالا بردن امنیت مجتمع های مسکونی، معمولا پیشنهاد می‌شود که در نزدیکی بخش نگهبانی، و سایر نقاط پر تردد لابی نیز، چند دوربین مداربسته نصب شود.

 

پارکینگ یا حیاط

اکثر سارقین برای ورود به محوطه‌ی مسکونی، از در اصلی استفاده نمی‌کنند. بلکه سعی می‌کنند تا از طریق پارکینگ یا فضای مشاع حیاط وارد شوند. بنابراین در زمان انتخاب سیستم امنیتی برای برج مسکونی بهتر است به این نکته نیز توجه کنید. همچنین، سیستم‌های مخصوصی برای پارکینگ‌ها وجود دارند که با استفاده از آن، می‌توان از ورود ماشین افراد غریبه جلوگیری کرد.

 

خروجی اضطراری

خروجی‌های اضطراری یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی هستند که به آن‌ها توجه زیادی نیست نمی‌شود. نصب یک چشمی یا سیستم هشدار مناسب بر روی درهای خروجی اضطراری می‌تواند به راحتی جلوی خروج و فرار افراد متفرقه را بگیرد.

 

سیستم امنیتی برای برج مسکونی

 

ویژگی های یک سیستم مناسب جهت تامین امنیت مجتمع های مسکونی

قبل از هر گونه اقدامی لازم است بدانید که چه سیستم‌های امنیتی مناسب استفاده در مجتمع‌های مسکونی و برج‌ها هستند. با توجه به این که این ساختمان‌ها از معماری پیچیده‌تر و گسترده‌تری نسبت به ساختمان‌ها و خانه‌های عادی برخوردار هستند، پس طبیعتا برقراری امنیت آن‌ها نیز باید با دقت بیشتری صورت بگیرد. در ادامه به صورت خلاصه، مهم‌ترین ویژگی‌های یک سیستم خوب برای تامین امنیت مجتمع های مسکونی را به شکل یک لیست درآورده‌ایم.

 

قیمت مناسب

مطمئنا اولین چیزی که به ذهن می‌رسد قیمت دزدگیر اماکن و یا قیمت دوربین مداربسته است. درست است که کارایی و کیفیت این لوازم حرف اول را می‌زند اما نباید فراموش کنید که بهتر است قیمت را بر اساس نیازهای خود بسنجید.

 

مطابق بودن نوع سیستم با نیازهای مجتمع و برج مسکونی

در بسیاری از مواقع افراد تنها به نصب دوربین مداربسته اکتفا می‌کنند. در حالی که با توجه به تنوع قیمت دوربین مداربسته، ممکن است این انتخاب دیگر به نفع شما نباشد. بهتر است برای انتخاب نوع چشمی، سنسور یا دوربین، به نقاط کور و حساس مجتمع توجه کنید.

 

امنیت مجتمع های مسکونی

 

داشتن دوربین‌ها و سنسورها به اندازه‌ی کافی

هرچقدر فضای مورد نظر بزرگ‌تر و مهم‌تر باشد نیاز بیشتری به دوربین یا چشمی و سنسور خواهد بود. به طور مثال، محوطه‌ی لابی از مساحت بیشتری برخوردار است و ممکن است نقاط کور مختلفی داشته باشد. در چنین مواردی می‌توان از انواع مختلف لوازم امنیتی کمک گرفت و چند نوع چشمی و سنسور را همراه با هم به کار بست.

 

برخورداری از تنظیمات و قابلیت‌های مناسب

پس از انتخاب لوازم و تجهیزات مورد نظر خود، لازم است که با توجه به محل قرارگیری آن‌ها، نوع مناسبی را برای هرکدام انتخاب کنید. به طور مثال، در صورتی که قصد دارید در پارکینگ از دوربین مداربسته استفاده کنید، باید توجه کنید که کیفیت دید در شب آن نیز بالا باشد‌. همجنین، بهتر است سنسورها و چشمی‌ها باتری خور باشند تا در صورت قطعی برق، به عملکرد خود ادامه دهند.

 

کاربرد دزدگیر اماکن برای برقراری امنیت مجتمع های مسکونی

تمام قسمت‌هایی که در بخش‌های قبل به آن‌ها اشاره شد مربوط به بخش‌های جانبی بودند که در تعیین بهترین سیستم امنیتی برای برج مسکونی نقش داشتند. در حال حاضر مناسب‌ترین گزینه برای این که به خوبی از هر واحد در یک برج محافظت شود، دزدگیر اماکن است.

نصب دزدگیر اماکن در هر واحد باعث می‌شود که علاوه بر داشتن سنسورها و چشمی‌های مختلف، ورود و خروج افراد نیز کنترل شود. علاوه بر آن، مدل‌های گوناگونی از دزدگیرهای منازل وجود دارند که انتخاب را برای افراد راحت خواهند کرد.

با استفاده از این نکات می‌توانید مناسب ترین اقدامات را برای افزایش امنیت مجتمع های مسکونی خود انجام دهید. با وجود تمام توضیحاتی که در متن داده شد، در صورت نیاز به مشاوره با افراد متخصص می‌توانید با کادر پشتیبانی ما تماس برقرار کنید.

تیم حرفه‌ای صفاتک علاوه بر مشاوره‌ی رایگان، تمامی خدمات فروش، نصب دوربین مداربسته و سایر لوازم امنیتی مورد نیاز را برای شما انجام خواهد داد. از همراهی شما عزیزان متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *