جلوگیری از سرقت

۵ راه برای جلوگیری از کار انداختن دزدگیر اماکن

جلوگیری از کار انداختن دزدگیر اماکن

با پیشرفت علم و فناوری، شیوه‌های دزدی نیز پیشرفت کرده است. در بسیاری از پرونده‌های سرقت مشاهده می‌شود که سارقین با استفاده از غیر فعال کردن سیستم‌های دزدگیر مکان مورد نظر خود، نسبت به ورود به آن مکان و سرقت اشیای ارزشمند آن اقدام کرده اند.

 

راه های جلوگیری از کار انداختن دزدگیر اماکن

در چنین شرایطی، چه راهکاری وجود دارد؟ در این مقاله شما با ۵ راه حل در خصوص جلوگیری از کار انداختن دزدگیر اماکن آشنا خواهید شد. در ادامه، با ما همراه باشید.

 

۱ – خرید دزدگیرهای مناسب با کیفیت بالا

با توجه به فراوانی برندهای دزدگیر اماکن و محبوبیت این محصول در میان فروشندگان و مصرف کنندگان، مدل‌های مختلفی از دزدگیر اماکن در بازار موجود هستند. این موضوع در بسیاری از مواقع کار انتخاب دزدگیر اماکن را برای افراد دشوار می‌کند.

برای این که جوانب احتیاط رعایت شده باشند و از امنیت منزل یا مکان مورد نظر خود اطمینان خاطر کسب کنید بهتر است تا جایی که امکان دارد تحقیق کنید و بر اساس بودجه و نیاز خود بهترین مدل دزدگیر اماکن را انتخاب کنید.

درست است که قیمت دزدگیر اماکن با توجه به مدل آن و شرایط بازار می‌تواند گران باشد اما امنیت مهم ترین چیزی است که باید به آن توجه کنید و مطمئن باشید که تا زمانی که یک دزدگیر منزل خوب خریداری کرده اید پول خود را هدر نداده اید. یک دزدگیر اماکن باکیفیت به راحتی هک یا غیرفعال نمی‌شود و لازم نیست از این جهت نگران باشید.

 

جلوگیری از کار انداختن دزدگیر منزل

 

نشانه‌هایی که هر دزدگیر اماکن مناسب و با کیفیتی از آن برخوردار است عبارتند از:

  • داشتن سنسورهای قوی و مناسب بر اساس محل مورد استفاده‌ی شما
  • قابلیت کنترل شدن از راه دور از طریق ریموت یا اتصال به تلفن همراه
  • داشتن باتری پشتیبان برای مواقع اضطراری یا خطرناک

در صورتی که به این سه نکته توجه داشته باشید می‌توانید بسیاری از انتخاب‌های نامناسب که از نظر امنیتی نیز ضعیف هستند را از لیست خود حذف کنید و به راحتی انتخاب بهتری داشته باشید.

 

۲ – استفاده از باتری مخصوص پشتیبان برای مواقع ضروری

همان طور که در بخش قبل نیز به این موضوع اشاره شد، بهتر است که دزدگیر یک باتری پشتیبان یا مخصوص داشته باشد. دلیل اول این است که در شرایطی که به هر دلیلی ممکن است برق برود یا منبع تغذیه‌ی سیستم، سنسورها و دوربین‌ها قطع شود؛ این باتری پشتیبان به عنوان منبع برق اضطراری کاربرد خواهد داشت و باعث می‌شود که سیستم امنیتی و دزدگیر اماکن همچنان به کار خود ادامه دهد.

علاوه بر این مورد، در صورتی که کسی به صورت غیر مجاز بخواهد نسبت به قطع برق سیستم امنیتی منزل شما اقدام کند نیز این باتری با جلوگیری از کار انداختن دزدگیر اماکن جلوی قطع شدن برق سیستم حفاظتی مکان مورد نظر را خواهد گرفت.

 

۳ – مجهز کردن سیستم و سنسورها به کلید تمپر

در برخی از سیستم‌های امنیتی که در آن‌ها قطعات و تجهیزات دزدگیر اماکن، مانند سنسورها و چشمی‌ها، بیم خطی و آژیر سیستم به سوییچ تمپر متصل هستند معمولا هیچ جای نگرانی در خصوص جلوگیری از هک شدن و از کار انداختن دزدگیر اماکن وجود ندارد.

 

جلوگیری از کار انداختن دزدگیر اماکن

کلید یا سوییچ تمپر (tamper) به کلیدی گفته می‌شود که با وصل شدن به قطعات مهم و ضروری سیستم دزدگیر اماکن، فعالیت آن‌ها را زیر نظر می‌گیرد. در صورتی که به طور مثال، بخشی یا تمام سیستم دزدگیر منزل یا اماکن شما خاموش و غیر فعال شود، این سوییچ مخصوص اخطاری در خصوص این موضوع اطلاع رسانی خواهد کرد و شما را باخبر خواهد ساخت.

این کار از طریق فعال شدن آلارم و آژیر مخصوص و یا ارسال پیامک اطلاع رسانی به شماره‌هایی که از قبل توسط شما به سیستم داده شده است صورت خواهد گرفت.

 

۴ – انتخاب پنل مرکزی مناسب برای جلوگیری از کار انداختن دزدگیر اماکن

پنل مرکزی معمولا از دو نوع فرستنده‌ی رادیویی برخوردار است. یکی از این فرستنده‌های رادیویی مربوط به سنسورهای بی سیم است و فرستنده‌ی دیگر به ریموت کنترل کننده‌ی دزدگیر اماکن ربط دارد.

این موضوع که پنل‌های مرکزی برخی از مدل‌های دزدگیر اماکن از دو یا چند فرکانس متفاوت استفاده می‌کنند باعث می‌شود امنیت دزدگیر اماکن بالاتر برود. به این شکل، افراد دیگر نمی‌توانند از طریق فرستادن فرکانس‌های مختلف یا ایجاد اختلال‌های رادیویی مشکلی برای امنیت مکان مورد نظر و عملکرد دزدگیر اماکن شما ایجاد کنند.

 

۵ – استفاده از مدل‌هایی با امنیت بالاتر

درست است که دزدگیر اماکن انواع مختلفی دارد، اما امنیت و دقت تمام این مدل‌ها مسلما یکسان نخواهد بود. یکی از بهترین مدل‌های دزدگیر اماکن که احتمال از کار افتادن و هک شدن آن نسبت به مدل‌های دیگر کمتر می‌باشد، دزدگیر اماکن سیم کارتی است.

جلوگیری از کار انداختن دزدگیر اماکن سیم کارتی به دلیل این که از راه دور قابل کنترل است و برای فعال شدن و کار کردن به سیم برق نیاز چندانی ندارد کار بسیار دشواری است. علاوه بر آن نصب آن نیز آسان تر است و وقت و هزینه‌ی کمتری را از شما خواهد گرفت.

 

راه های جلوگیری از کار انداختن دزدگیر اماکن

 

با کمک این پنج راه حل می‌توانید تا حد زیادی نسبت به جلوگیری از کار انداختن دزدگیر اماکن اقدام کنید. علاوه بر تمام این اقدامات، در زمان خرید و نصب دزدگیر منزل خود می‌توانید با فروشنده یا یک فرد متخصص دیگر در این خصوص صحبت کنید و نکات مهم را از آن‌ها بپرسید.

تمام این موارد در کنار هم باعث خواهند شد تا امنیت منزل یا مکان مورد نظر شما بالاتر برود و پک دزدگیر اماکن مورد استفاده‌ی شما به راحتی قابل هک شدن و غیر فعال شدن نباشد. از همراهی شما عزیزان تا این لحظه سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *