انتخاب دزدگیر اماکن

تلفن کننده دزدگیر اماکن چیست و چگونه کار می‌کنند؟

تلفن کننده دزدگیر اماکن

سیستم دزدگیر تلفن کننده

تلفن کننده دزدگیر اماکن چیست؟ سیستم دزدگیری است که از محل مورد نظر در زمان سرقت محافظت به عمل می‌آورد و در زمان وقوع سرقت این دستگاه، شما یا افرادی را از وقوع سرقت آگاه می‌کند. پس حتما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب دزدگیر اماکن به این موضوع خوب فکر کنید.

 

تلفن کننده دزدگیر اماکن

در اماکن در هنگام سرقت با به صدا در آوردن آژیر و اسپیکرها هم باعث ایجاد ترس و وحشت سارق و هم باعث اطلاع رسانی به افرادی که در نزدیکی آن مکان هستند می‌شود، با شنیدن صدای بلند آژیر از وقوع حادثه می‌توانند جلوگیری کنند. تلفن کننده دزدگیر اماکن، در زمان وقوع سرقت به افرادی که از قبل بر روی تنظیمات آن انتخاب شده‌اند تماس می‌گیرد و آن ها را از وقوع سرقت آگاه می‌کند.

تلفن کننده دزدگیر، انواع مختلفی دارد و بسته به نوع طراحی خود وظایف متعددی دارند. تلفن کننده دزدگیر، بسته به تعداد شماره هایی که قادر به ثبت در حافظه خود می‌باشد به تلفن کننده های 4 حافظه‌ای یا 8 حافظه‌ای و یا 16 حافظه‌ای و مواردی بالاتر تقسیم می‌شوند.

 

تلفن کننده دزدگیر بسته به انواع مختلف آن‌ها دارای ورودی و خروجی مختلفی هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. ورودی کی پد
  2. ورودی سیم کارت
  3. ورودی خط تلفن
  4. ورودی باتری
  5. خروجی تحریک مثبت
  6. خروجی تحریک منفی
  7. خروجی مسلح نمودن دستگاه

 

تلفن کننده سیم کارتی

زمانی که یکی از سنسورهای نصب شده در محل نصب دزدگیر اماکن تحریک شوند، تلفن کننده سیم کارتی از طریق سیم کارت یا خط تلفن ثابت یا هر دو که بسته به نوع طراحی خود تلفن کننده سیم کارتی است، و طبق شماره ای که در حافظه آن ذخیره شده بعد از برقراری تماس پیغامی را که از قبل در حافظه آن ذخیره شده را پخش می‌کند.

در این گونه سیستم‌های تلفنن کننده سیم کارتی حتی اگر سارقان قبل از سرقت اقدام به قطع تلفن خط ثابت کنند، تلفن کننده از طریق سیم کارت اقدام به شماره گیری ذخیره شده در حافظه خود می‌کند.

تلفن کنندهبرای استفاده از دزدگیر سیم کارتی باید ابتدا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. سیم کارت را فعال کنید. در صورت غیر فعال بودن سیم کارت عملکرد دستگاه تلفن کننده سیم کارتی مختل می‌شود.
  2. سیم کارت مورد استفاده در سیستم باید خام باشد. هیچ گونه اطلاعات یا شماره ذخیره شده از قبل نباید داخل آن باشد.
  3. قفل سیم کارت باید برداشته شود. این احتمال وجود دارد که با کد PIN قفل باشد اگر قفل غیر فعال نشود هیچ گونه پیامی به تلفن همراه شما ارسال نمی‌شود.
  4. سیم کارت خود را باید از قبل شارژ کنید. بدون اعتبار مالی هیچ هشدار پیامی ارسال نمی‌شود.
  5. سیگنال تلفن همراه باید بررسی شود. قبل از استفاده باید اطمینان حاصل شود که محل مورد نظر سیگنال قوی داشته باشد.

 

امکانات تلفن کننده خط شهری دزدگیر اماکن

از جمله امکاناتی که برای تلفن کننده خط شهری، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان شنیده شدن صدای محیط: با تماس تلفنی با تلفن کننده دزدگیر اماکن و وارد نمودن کد های مخصوص هر دستگاه می‌توان به صدای محیط گوش کرد که این دستگاه ها مجهز به میکروفون هستند.

امکان ذخیره شماره تلفن همراه در حافظه دستگاه: این گونه دستگاه‌های تلفن کننده معمولا دارای 20 تا 30 حافظه برای ذخیره شماره تلفن هستند.

قابلیت ضبط پیغام هشدار: با توجه به اینکه خطوط شهری استفاده شده در دزدگیر اماکن معمولا برای استفاده های دیگر نیز استفاده می‌شود. با ضبط صدا می‌توان تماس دزدگیر اماکن را با سایر تماس‌ها تفکیک نمود.

قابلیت کنترل رله از راه دور: بر روی برد دزدگیرهای اماکن رله‌هایی جهت فعال و غیر فعال نمودن وجود دارد. این رله‌ها مانند یک کلید می‌توانند عمل کننده که می‌توان آن ها را از راه دور و با تماس تلفنی، و وارد نمودن کد مخصوص فعال و یا فعال نمود.

 

تلفن کننده دزدگیر

 

اجزا دستگاه‌های تلفن کننده دزدگیر اماکن

  • واحد کنترل ساختمان، پنل کنترل زنگ هشدار یا همان پنل یا کیت: پنل به منزله مغز یا همان مرکز پردازش برای دزدگیر اماکن می‌باشد. این قسمت از اجزا دزدگیر اماکن، توانایی خواندن سیگنال‌های ورودی، وضعیت روشن و خاموش را دارد.

 

  • دارای حسگر یا سنسورهای قوی: حسگرها تجهیزاتی هستند که هر کدام مانند حواس پنج گانه انسان به فعالیت خاصی حساسند. سنسورها با استفاده از این ویژگی یاد شده اقدامات غیر مجاز را در اماکن شناسایی می‌کنند.

 

  • سنسورهای اولتراسونیک: این ردیاب‌ها قادر به تولید امواجی با فرکانس 15 تا 75 کیلو هرتز می‌باشند. اساس کار ردیاب اولتراسونیک، پدیده دوپلر است که یکی از قوانین بسیار جالب در فیزیک است. این سنسور امواج را در منطقه تحت پوشش انتشار می‌دهد.

 

  • تجهیزات هشدار دهنده: وضعیت خطر تشخیص داده شده توسط دزدگیر اماکن توسط سیستم هشدار دهنده به کاربر یا نیروهای امنیتی و ویژه اعلام می‌شود. اکثر این هشدارها به شکل زنگ، آژیر و یا چراغ‌های چشمک زن می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *