دوربین مدار بسته

معرفی قابلیت تعقیب هوشمند دوربین مداربسته

تعقیب هوشمند دوربین مداربسته

مطمئنا برای شما نیز پیش آمده است که در زمان خرید دوربین مداربسته، با مدل‌های مختلفی آشنا می‌شوید و قابلیت‌ها و توانایی‌های متفاوتی از این مدل‌ها به شما معرفی می‌شود. در این مقاله، قصد داریم تا شما را با یکی از پرطرفدارترین این قابلیت‌ها، یعنی توانایی تعقیب هوشمند دوربین مداربسته آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

کاربرد قابلیت تعقیب هوشمند سوژه دوربین مداربسته

امروزه، بسیاری از دوربین‌های مدار بسته از قابلیت تعقیب هوشمند سوژه، یا smart tracking پشتیبانی می‌کنند. این توانایی، یک میدان دید خاص برای هر دوربین مدار بسته مشخص می‌کند.

سپس، هر شخص، وسیله‌ی نقلیه و یا هر چیز متحرک دیگری که در این میدان دید قرار بگیرد را دنبال می‌کند و تک تک حرکات آن را زیر نظر می‌گیرد و ثبت می‌کند. این راه حل، کار را برای بسیاری از افراد که دوست دارند سطح امنیت منزل، محل کار و یا مغازه‌ی خود را بالا ببرند تغییر بسیار مطلوبی است.

 

فایده‌ی استفاده از تکنولوژی smart tracking و تعقیب هوشمند سوژه

همان طور که احتمالا می‌دانید، مدل‌های بسیار زیادی از دوربین‌های مداربسته در بازار موجود هستند که به شما اجازه‌ی چرخش و دید ۳۶۰ درجه را خواهند داد؛ مانند دوربین‌های دام، اسپید دام و … .

با این حال، این مدل‌ها که به نسبت از مدل‌های دارای قابلیت تعقیب هوشمند دوربین مدار بسته قدیمی‌تر هستند، نمی‌توانند به خودی خود کاری از پیش ببرند. همواره لازم است تا یک نفر کنترل دوربین را به عهده بگیرد و آن را به سمت هر زاویه‌ی دلخواهی که می‌خواهد بچرخاند.

از طرف دیگر، این قابلیت به سادگی کار دلخواه شما را به صورت خودکار انجام می‌دهد. دیگر نیازی به حضور یک واسطه وجود ندارد، و همچنین احتمال خطای انسانی نیز پایین می‌آید.

معرفی قابلیت تعقیب هوشمند دوربین مداربسته

همچنین، هوشمند بودن این قابلیت باعث می‌شود که در هر ساعتی از شبانه روز فعال باشد و هرگز از هیچ حرکت مشکوک یا ورود و خروج غیر قانونی افراد غافل نماند.

مورد مثبت دیگری که در خصوص استفاده از این قابلیت وجود دارد این است که استفاده از یک دوربین با قابلیت تعقیب خودکار هدف، می‌تواند جای چندین دوربین مدار بسته را پوشش دهد و هزینه‌ها را تا حد زیادی پایین بیاورد.

 

نصب دوربین مداربسته با قابلیت تعقیب هوشمند سوژه

در صورت کمک گرفتن از یک فرد متخصص، نصب این دوربین‌ها به سادگی قابل انجام است. لازم به ذکر است که به دلیل حساسیت بالای دوربین، و بیشتر بودن وزن آن نسبت به دوربین‌های مدار بسته‌ی دیگر، لازم است که یک منبع تغذیه‌ی مناسب برای آن قرار داده شود.

داشتن یک منبع تغذیه‌ی قدرتمند می تواند در بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته نیز تاثیرگذار باشد. تیم صفاتک، با استفاده از افراد متخصص و حرفه‌ای این کار را به راحتی و در کمترین زمان برای شما انجام خواهد داد.

 

تنظیمات فعال سازی و استفاده از تعقیب خودکار هدف

این قابلیت می‌تواند به راحتی و با استفاده از دستگاه DVR و یا NVR کنترل شود. استفاده از این تکنولوژی با استفاده از دستورالعمل‌های گفته شده بسیار آسان است. در کل، چهار حالت برای ثبت دستورات در این قابلیت وجود دارد.

 

object removal trigger

ایده آل‌ترین موارد استفاده‌ی این حالت، موزه‌ها، مغازه‌ها، جواهر فروشی‌ها و … هستند. در این حالت، دوربین بر روی یک شی یا اشیای خاصی متمرکز می‌شود.

در صورتی که هر گونه تغییر ناگهانی در مکان قرارگیری آن شی به وجود بیاید، این حالت به دوربین اجازه می‌دهد که علاوه بر دنبال کردن حرکت شی، به شما نیز اطلاع رسانی کند.

تعقیب هوشمند دوربین مداربستهline crossing trigger

تنظیمات این حالت به گونه ای است که شما در یک محل خاص، خطی فرضی را تعریف می‌کنید. هرکس که از این خط عبور کند توسط دوربین ثبت می‌شود و قابلیت تعقیب دوربین او را دنبال خواهد کرد.

unattended baggage trigger

این حالت، یکی از تنظیمات بسیار پرکاربرد در مناطق شلوغی مانند فرودگاه‌ها و پاساژهای بزرگ است که در آن‌ها خطر بمب گذاری یا جاگذاری شنود و … وجود دارد. در صورتی که یک وسیله به مدت زمان طولانی و بیش از حد عادی در مکان خود باقی بماند، این حالت به دوربین کمک خواهد کرد که متوجه این موضوع مشکوک شده و آن را گزارش دهد.

region entrance or exit trigger

شما با استفاده از این تنظیمات برای تعقیب هوشمند سوژه دوربین مداربسته، یک محوطه‌ی خاص را برای دوربین خود مشخص می‌کنید. در طول این مدت، دوربین به صورت مداوم تصویر هر شخص یا شی متحرکی که وارد این فضا شود یا از آن خارج شود را ضبط خواهد کرد.

manual

همان طور که از اسم این حالت مشخص است، در این حالت شما به صورت دستی و شخصی سازی شده، یک سوژه یا هدف را برای دوربین تعیین می‌کنید. به طوری که حرکت‌های آن سوژه به صورت کامل تحت نظر دوربین قرار خواهد گرفت و ردیابی خواهد شد.

 

موارد استفاده از توانایی تعقیب هوشمند دوربین مداربسته

در کل استفاده از این دوربین‌های مدار بسته که چنین قابلیت مفیدی دارند در اکثر مناطق و اماکن رایج است و می‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد. با این حال، در ادامه، لیستی را مشاهده خواهید کرد که بهترین مکان‌ها برای نصب دوربین‌هایی با قابلیت تعقیب هوشمند سوژه را دسته بندی کرده است.

  1. نمایشگاه‌ها و موزه‌ها: برای کسب اطمینان خاطر از سلامت و امنیت آثار
  2. فضاهای سبز و پارک‌ها: برای برقراری امنیت و آسایش بیشتر شهروندان
  3. مغازه‌های بزرگ و فروشگاه‌ها: برای کنترل همه جانبه و راحت شدن کار فروشندگان و نگهبانان

به جز این سه مورد که پرکاربردترین اماکن برای استفاده از قابلیت تعقیب هوشمند سوژه دوربین مداربسته به شمار می‌آیند، عملا در تمامی فضاهای عمومی یا پرجمعیت می‌توان از این دوربین‌ها استفاده کرد و از عملکرد فوق العاده‌ی آن‌ها لذت برد؛ مانند: فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی و … .

قابلیت تعقیب هوشمند دوربین مداربستهبا وجود این که تعقیب هوشمند دوربین مداربسته بسیار مفید است، اما بهتر است پیش از خریدن آن تمامی جوانب را در نظر بگیرید و ببینید که آیا این قابلیت، برای نیاز شما و مکانی که قصد دارید نصب دوربین مداربسته خود را در آن انجام دهید مناسب است؟

در بسیاری از موارد، افراد برای این که نیازی به چنین قابلیتی ندارند، ترجیح می‌دهند هزینه‌ای نیز بابت آن پرداخت نکنند. تیم مشاوره‌ی صفاتک، به صورت رایگان شرایط شما را در نظر می‌گیرد و به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید. از همراهی شما تا این لحظه ممنونیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *