جلوگیری از سرقت, مقالات آموزشی

۷ ترفند موثر برای پیشگیری از سرقت در مغازه و فروشگاه

پیشگیری از سرقت مغازه

همه این را می دانند که پیشگیری و رعایت نکات ایمنی بسیار بهتر از این است که صبر کنیم تا حادثه ای اتفاق بیفتد و سپس برای آن چاره اندیشی کنیم. یکی از مهم ترین دغدغه های هر کاسب و فروشنده ای، جلوگیری از دزدی در مغازه است. حالا صفاتک در این مطلب، قصد دارد شما عزیزان را با راه های جلوگیری از دزدی در فروشگاه آشنا کند. با ما همراه باشید.

راه های پیشگیری از دزدی در مغازه

زمان آن رسیده است که لیستی از روش هایی برای جلوگیری از دزدی در مغازه را در اختیار شما قرار دهیم. این ۷ روش به صورت زیر می باشند:

1_ نصب دوربین های مدار بسته و استفاده از سیستم های امنیتی

طبیعتا یکی از مهم ترین اقداماتی که می توانید برای پیشگیری از دزدی در فروشگاه یا مغازه ی خود انجام دهید این است که محل مورد نظر را به دوربین و سایر سیستم های حفاظتی مجهز کنید. به این صورت، علاوه بر این که بسیاری از سارقین از ارتکاب جرم صرف نظر می کنند، بلکه در صورت بروز هر گونه اتفاقی می توانید به سرعت موضوع را از طریق پلیس و مراجع قانونی پیگیری کنید.

 

دوربین مداربسته برای مغازه

 

سیستم های امنیتی نیز یکی از مشهور ترین ابزارهایی هستند که امروزه با استفاده از آن ها می توان قسمت زیادی از آمار سرقت را کاهش داد. این سیستم های حفاظتی برای جلوگیری از دزدی در مغازه یا مکان های دیگر، تنوع بسیاری در مدل و نوع کارکرد دارند. به طور مثال، مدل های خاصی از دزدگیرها وجود دارد که می توانند ورود و خروج افراد را ثبت و ضبط کنند و در صورتی که کسی در ساعتی غیر معمول وارد فروشگاه یا محل زندگی شما شود، این موضوع را روش های مختلف به شما اطلاع خواهد داد.

ما در مقاله دزدگیر مغازه به شما انواع سیستم های امنیتی که هر مغازه و فروشگاه باید داشته باشد را معرفی کرده ایم. پس اگر می خواهید یک سیستم امنیتی هوشمند مناسب با خودتان انتخاب کنید این مقاله را از دست ندهید.

2_ استفاده از قفل های جدید و پیشرفته

در بسیاری از مواقع، بسیاری از سارقین نمی توانند قفل در فروشگاه یا مغازه را باز کنند و وارد شوند. بنابراین، انتخاب قفل مناسب، یکی از موثر ترین اقدامات برای جلوگیری از دزدی در مغازه است. در صورتی که قفل مورد استفاده ی شما به راحتی برای هر کسی باز نشود، می توانید با خیال راحت مغازه را ترک کنید و نگران سرقت از فروشگاه خود نباشید. این مورد زیاد پیش آمده است که کاسبی با این صحنه مواجه شود که قفل مغازه دستکاری شده است اما به دلیل پیشرفته بودن، باز نشده است و سارق دست خالی بازگشته است. یکی از بهترین مدل های قفل برای جلوگیری از سرقت میتواند استفاده از قفل های هوشمند و برقی باشد.

 

جلوگیری از سرقت در مغازه

 

3_ داشتن بسته بندی مخصوص برای هر کالا

یکی از روش هایی که مغازه دار ها برای جلوگیری از دزدی در مغازه ی خود استفاده می کنند این است که برای برخی از کالا ها بسته بندی مخصوصی فراهم می کنند. این بسته بندی ممکن است یا خیلی بزرگ باشد و یا برداشتن بدون سر و صدای آن غیر ممکن باشد. در هر صورت، این ایده ی بسیار پر کاربردی برای بسیاری از فروشگاه های بزرگ است.

 

جلوگیری از سرقت

 

در کنار بسته بندی اصلی محصولات، یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه این است که برچسب های مخصوص دزدگیری که به سیستم حفاظتی فروشگاه متصل هستند را بر روی محصول نصب می کنند. به این شکل، کسی نمی تواند بدون پرداخت یا اجازه ی فروشنده محصولی را از فروشگاه خارج کند.

4_ استفاده از نور مناسب در محیط مغازه یا فروشگاه

چیزی که می تواند بسیاری از مغازه داران را در زمان سرقت نجات دهد نور کافی است. سارقان همیشه به دنبال مکان های تاریک و کم نور هستند تا بتوانند با خیال راحت و بدون این که دیده شوند به کار خود بپردازند. پیشنهاد می شود با رعایت اصول صرفه جویی برق، نور کافی را در فضای داخلی و اطراف مغازه ی خود فراهم کنید تا هیچ مشکلی به وجود نیاید.

5_ تعویض قفل های یک مغازه یا فروشگاه جدید

در صورتی که برای اولین بار در یک محله شروع به کار می کنید، حتما توجه داشته باشید که قفل های قدیمی مغازه را که متعلق به صاحب قبلی را بودند عوض کنید و قفل های جدید و چه بسا قوی تر و پیشرفته تر را جایگزین آن ها کنید. با انجام این کار، شما در واقع با یک تیر دو نشان خواهید زد. هم امنیت مغازه و فروشگاه خود را با استفاده از قفل های بهتر بالاتر برده اید و از طرف دیگر، با تعویض قفل ها این احتمال که کسی از قبل کلید قفل مغازه را داشته باشد به صفر می رسد.

 

سرقت از فروشگاه

 

6_ نصب آینه در نقاط مختلف فروشگاه

احتمالا این کار در نظر شما کار بسیار پیش پا افتاده یا ساده ای جلوه کند، اما حقیقت این است که با انجام همین کار پیش پا افتاده، می توانید از بسیاری از موقعیت های خطرناک جلوگیری کنید. موضوع این است که با قرار دادن آینه ها در بخش های مختلف مغازه ی خود، به خریداران و بازدید کنندگان این حس را القا خواهید کرد که شما در حال تماشای آن ها هستید و آن ها نمی توانند بدون جلب توجه شما کاری انجام دهند. بنابراین با یک هزینه ی ناچیز و خرید چند آینه می توانید به جلوگیری از دزدی در مغازه و فروشگاه خود بپردازید.

 

جلوگیری از سرقت در فروشگاه

 

7_ حضور داشتن کارکنان در مغازه

یکی دیگر از راه های پیشگیری از دزدی در مغازه، خالی نگذاشتن مغازه یا تنها نگذاشتن مشتری ها است. در بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها، به هر دلیلی امکان نصب دوربین های مدار بسته وجود ندارد. بنابراین حضور داشتن کارکنان یا فروشندگان می تواند نقش مهمی را در جلوگیری از دزدی در مغازه ایفا کند. پس این نکته ی مهم را از یاد نبرید.

امیدوار هستیم که توانسته باشیم با نوشتن این متن، هر آن چه که نیاز است را در خصوص سرقت از فروشگاه و راه های پیشگیری از آن را برای شما شرح داده باشیم. شما می توانید با نوشتن نظرات و تجربیات خود در خصوص جلوگیری از دزدی در مغازه، این متن را کامل تر کنید. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *