مقالات آموزشی

بهترین سیستم امنیتی منزل چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین سیستم امنیتی خانگی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مشغله بهبود سیستم حفاظتی منزل خود را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم در زمینه بهترین سیستم امنیتی خانگی صحبت نماییم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی و شرح این امر مهم بپردازیم.در حقیقت می توان گفت روش محافظت یک سیستم از اجزای داخلی یک خانه، اتاق، محل کسب و کار و اماکن عمومی و خصوصی دیگر را سیستم امنیتی می گویند. صفاتک نیز در این مقاله به شما بهترین سیستم امنیتی خانگی معرفی خواهد کرد.

 

راهنمای خرید سیستم امنیتی منزل

سیستم ها امنیتی و نظارتی، مدل های مختلفی در بازار دارند و عرضه می شوند. برخی از آن ها عبارتند از:

 

دوربین‌های امنیتی

با نصب دوربین های امنیتی قادر خواهید بود سیستم حفاظتی منزل خود را ارتقا دهید. شما می توانید از فروشگاه صفاتک بهترین دوربین‌های مداربسته را با حداقل قیمت ممکن تهیه کنید؛ برای این کار فقط کافی است روی کلمه خرید دوربین مداربسته کلیک کنید.

 

 

دزدگیر سیم کارتی منزل

این سیستم های امنینی با استفاده از یک سیم کارت براحتی از خانه شما محافظت می کنند. دزدگیر سیمکارتی منزل از بهترین سیستم های امنیت و حفاظت است که کارایی های فراوانی دارد. از مهم ترین مزایای این دزدگیر می توان به سیمکارتی بودن آن اشاره کرد که به نوبه خود امکانات بیشتری را فراهم می کند؛ ضمن آن که محدودیت دزدگیرهای خط ثابت را ندارد، امکان ارسال پیامک، نصب اپلیکیشن و امکان قطع برق و تلفن به هنگام خطر را فراهم می کند. همچنین مجهز به باطری با قابلیت شارژ طولانی مدت است؛ بنابراین سارقان نمی توانند با قطع تلفن و برق منزل، دزدگیر را از کار بیندازند.

 

دزدگیر خانگی

 

 

دزدگیر تلفن کننده منزل

این نوع از دزدگیر ها در هنگام وقوع حوادثی مثل سرقت و یا دیدن موارد مشکوک به تلفن همراه شما آلارم می دهند؛ که این مزیتی مناسب برای یک دزدگی می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تلفن کننده دزدگیر را مطالعه کنید.

 

سیستم های هوشمند امنیتی منزل، با تکیه بر اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، سیستم تشخیص صدا و بینایی ماشین امنیت منزل را دو چندان می کند. حال که با راهنمای خرید سیستم امنیتی منزل و انواع سیستم ها امنیتی و نظارتی آشنا شدید می توانید با آگاهی و بینش بیشتر این تجهیزات را خریداری کنید.

 

سیستم امنیتی

 

قفل درب هوشمند

برخی از سارقان، مبتدی هستند و باز کردن درب های هوشمند را آموزش ندیده اند. بنابراین با استفاده از قفل درب هوشمند، می توان از اکثر سرقت های احتمالی جلوگیری نمود.

 

وجود آژیر یا زنگ خطر با دقت بالا

این آلارم ها با صدای بالا هستند که نشانگر هشدار و خطر می باشند و در هنگام مشاهده عامل مزاحم به صدا در می آیند. بنابر این در هنگام رفتن به بیرون از منزل و سفر، می توانید از وجود این زنگ خطر ها استفاده نمایید.

 

 

در نتیجه یکی از بهترین سیستم امنیتی خانگی همین آژیر های خطر هستند که کمک شایان و مهمی به شما می کنند. همسایه ها و افراد بیرون از منزل را خبر دار می کنند و سارق به راحتی به دام می افتد.

 

سیستم‌های امنیتی خانگی سیمی

دزدگیر های سیمی که شامل اتصالات سیمی هستند، منزل شما را از بروز سرقت حفظ می کند.

 

سیستم‌های امنیتی بی‌سیم خانگی

به طور مثال شما می توانید از دزدگیر های بی سیم استفاده کنید. این سیتم برای مکان هایی که امکان سیم کشی نیست مفید و موثر خواهد بود.

 

آیفون تصویری

شاید در ابتدا وجود آیفون تصویری امری ساده برای حفاظت باشد. اما با وجود آن در منزل می توان ورود افراد به منزل از بیرون به داخل را تا حد بسیاری کنترل کرد. در گذشته که چنین آیفون های تصویری موجود نبود، افراد گاها مجبور بودند به درب منزل بروند تا بتوانند فرد مورد نظر را شناسایی کنند. بنابر این با نصب آیفون تصویری قادر خواهید بود درب را روی افراد غریبه باز نکنید.

 

اکسس کنترل(دستگاه کنترل تردد)

این سیستم و دستگاه سبب جلوگیری از عبور افراد غیرمجاز و غریبه می شود. دستگاه کنترل تردد به صورت های مختلفی در بازار عرضه شده اند که شامل موارد زیر می شوند:

 

سیستم امنیتی هوشمند

 

کارت، اثرانگشتی، رمز و یا تشخیص چهره. در واقع به افرادی اجازه ورود می دهد که مالک قبلا در دستگاه ذخیر کرده است. بنابر این چهره و اثر انگشت شخص غریبه برای دستگاه قابل شناسایی نخواهد بود. جالب است بدانید آن را می توان بر روی آسانسور نیز نصب نمود و از ورود سارقین و سود جویان به منزل و ساختمان جلوگیری نمود.

 

نرده های برقی

با وجود اینگونه نرده ها که یک نمونه از بهترین سیستم امنیتی خانگی می باشد، می توان جلوی افکار کمفی و پلید سارقان را گرفت. زیرا این نرده ها حاوی انشعابات برق هستند که دیگر شخصی جرات نمی کند به آن دست بزند. طبیعتا ترس از خطر برق گرفتگی، مانع سرقت خواهد شد.

 

جک پارکینگی

نصب جک پارکینگی از ورود دزدان به منزل جلوگیری می نماید.

 

سیستم امنیتی Abode، امنیت خانگی دست ساز سطح حرفه ای

اگر چه این سیستم به تنهایی کافی نیست اما می تواند کمک کننده باشد. نظارت حرفه ای ارزان قیمت و تنوع کامل از تجهیزات اصافه موجود در این سیستم از ویژگی های مثبت آن محصوب می گردد. البته باید توجه داشت که یکی از عیوب آن موارد کم در کیت استارتر این محصول می باشد.

 

مزایای استفاده از سیستم های امنیتی

برخی از سیستم ها امنیتی و نظارتی عبارتند از:

  • پس انداز انرژی
  • نصب آسان و راحت
  • جلوگیری از سرقت و آزار
  • قابلیت دسترسی از راه دور
  • افزایش آرامش خاطر و اطمینان

 

مزایای سیستم امنیتی منازل

 

 

نکات موثر در امنیت منزل

  1. وسایل قیمتی را در منزل نگهداری نکنید. می توانید آن ها را در گاو صندوق بگذارید و یا به صندوق امانات بانک ها بسپارید.
  2. حصار و نرده بر روی دیوار ها نصب کنید.
  3. از سیستم حفاظتی منزل استفاده کنید.
  4. حواستان باشد کلید یدکی را در منزل جای نگذارید.
  5. سیستم های امنیتی خانگی خود را هر چند وقت یکبار بررسی نمایید تا در صورت بروز هرگونه مشکل آن ها رفع شوند.
  6. اطلاعات ورودی خود را همیشه در جایی مطمین همراه خود ذخیره داشته باشید تا در هنگام فراموشی بتوانید به آن مراجعه نمایید.
  7. از اماکن و شرکت های مطمین محصول را خریداری نمایید تا جنس تقلبی به شما فروخته نشود.

 

سخن آخر

در پایان باید گفت استفاده از بهترین سیستم امنیتی خانگی که تکنولوژی های به روز هستند، می تواند شما را در مقابل سرقت محافظت نماید؛ همچنین ما امیدواریم شما با انتخاب دزدگیر اماکن مناسب به بهترین شکل از مکان مورد نظر خود محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *