جلوگیری از سرقت

بهترین راهنمای خرید قفل کتابی

راهنمای خرید قفل کتابی

قفل های کتابی یکی از قدیمی ترین مدل های قفل هستند که همچنان طرفداران خود را در بازار حفظ کرده اند. با وجود این که سال ها از اولین باری که این محصول توسط تولید کنندگان عرضه شد می گذرد، این مدل همچنان در ردیف مدل های پر فروش بازار قرار دارد. در متن امروز قصد داریم تا یک راهنمای خرید قفل کتابی را به صورت جامع در اختیار شما قرار دهیم. با کمک مطالب و نکته هایی که در ادامه متن امروز می خوانید، می توانید بهترین قفل کتابی مناسب برای استفاده های خود را پیدا و آن را خریداری کنید. بنابراین با صفاتک همراه باشید.

 

قفل کتابی چیست و چگونه کار می کند؟

قفل های کتابی یکی از رایج ترین مدل ها میان قفل های ضد سرقت هستند. این قفل ها شکلی شبیه به یک مکعب مستطیل دارند و در ساختار خود از یک سیلندر میله ای استفاده می کنند. زمانی که این قفل را با استفاده از کلید یا هر چیز دیگری باز می کنید، این سیلندر میله ای حرکت می کند و باعث می شود که قفل باز شود. بیشترین کاربردی که این قفل ها دارند و احتمالا شما نیز در بسیاری از مواقع آن را مشاهده کرده اید، قفل کردن کرکره های مغازه ها می باشد. این قفل ها همچنین برای قفل کردن در های آکاردئونی نیز به کار می روند. در ادامه راهنمای خرید قفل کتابی مناسب را مشاهده می کنید.

 

بهترین راهنمای خرید قفل کتابی

 

 

در زمان خرید یک قفل کتابی مناسب باید به چه مواردی توجه کنیم؟

در این راهنمای خرید قفل کتابی لازم است که بدانید چه نکته ها و مواردی وجود دارد که باید پیش از خرید قفل کتابی به آن ها توجه شود. در ادامه مواردی که بهتر است پیش از خریدن قفل کتابی در نظر بگیرید را به صورت لیست آورده ایم:

 

وزن قفل کتابی مورد نظر

بدون توجه به این موضوع که کدام مدل از قفل کتابی را برای استفاده خود انتخاب می کنید، باید به این نکته دقت داشته باشید که وزن قفل کتابی می تواند به آسانی کیفیت آن را نشان دهد. قفل های کتابی مناسب و مقاوم همیشه سنگین هستند بنابراین شما نیز سعی کنید قفلی را انتخاب کنید که وزن مناسب و زیادی داشته باشد.

 

جنس بدنه قفل کتابی

به عنوان یک قفل محکم و مناسب، شما باید به جنس بدنه قفل ها نیز دقت کنید. اکثر قفل های کتابی از جنس فولاد ساخته شده اند و بسیار مقاوم هستند. همان طور که پیش از این در راهنمای خرید قفل کتابی ما گفته شد، قفل های کتابی خوب سنگین هستند. یکی از دلایل آن جنس قفل است که در صورت اصل بودن باعث سنگینی آن خواهد شد. با این وجود برخی از مدل های قفل های کتابی، روکش هایی دارند که به طور مثال در مقابل خش و خط خوردگی مقاومت دارند یا در مقابل حرارت دوام بیشتری خواهند داشت.

 

راهنما خرید قفل کتابی

 

 

ضخامت حلقه قفل و میله

معمولا بیشتر افراد به دنبال قفل های کتابی هستند که میله های ضخیم تری داشته باشند. قطر استاندارد میله بسیاری از قفل های کتابی که امروزه در بازار پیدا می شوند نزدیک به ۱۲ میلی متر است اما برخی از مدل های مخصوص میله ضخیم تری نیز دارند که باعث می شود اره کردن یا بریدن قفل کار دشواری باشد. این موضوع در جلوگیری از شکسته شدن قفل تاثیر زیادی خواهد داشت.

 

نوع کلید مورد استفاده

قفل های کتابی در گذشته تنها با کلید های فلزی و ساده باز می شدند، در حالی که امروزه روش های جدیدتری نیز برای باز شدن این قفل ها وجود دارد. به طور مثال، روی بدنه برخی از قفل های کتابی یک صفحه کلید کوچک طراحی شده است و شما می توانید با انتخاب کد و رمز مخصوص قفل خود را باز کنید.

 

خرید قفل کتابی

 

راهنمای خرید قفل کتابی مناسب و انواع آن

همان طور که پیش از این گفته شد، قفل های کتابی چند مدل مختلف دارند که شما می توانید بر اساس هزینه ای که در نظر دارید و همچنین استفاده ای که قرار است از این قفل بکنید، به ویژگی های هر مدل توجه کنید و در پایان کار، به انتخاب بهترین قفل کتابی بپردازید. برای خرید بهترین قفل کتابی باید به موارد بالا توجه کنید و سپس بر اساس مدل های مختلفی که از قفل های کتابی در بازار موجود است نسبت به خرید این محصول اقدام کنید. به طور کلی ۵ نوع مختلف از قفل های کتابی در بازار پیدا می شوند که به صورت زیر می باشند:

 

قفل کتابی کلید کامپیوتری

احتمالا بهترین قفل کتابی موجود در بازار از همین مدل کلید کامپیوتری می باشد. دلیل آن هم مشخص است، برعکس مدل های دیگر که در ادامه مشاهده خواهید کرد، قفل کتابی که با کلید کامپیوتری باز می شود بسیار مقاوم تر است و نیاز به رمزگذاری دارد.

 

قفل کتابی مغزی برنجی

یکی از بهترین مدل هایی که از قفل های کتابی در بازار موجود می باشد، همین مدل مغزی برنجی است. این مدل علاوه بر این که می تواند به صورت دوجداره خریداری شود، مغزی برنجی دارد که آن را در مقابل اسید مقاوم کرده است.

 

راهنمای خرید قفل کتابی مناسب

 

 

قفل کتابی تک لایه

همان طور که از اسم این قفل قابل فهم است، این قفل تنها از یک فلز یک لایه استفاده شده است و مقاومت زیادی در مقابل اسید و ضربه ندارد. به دلیل این که در ساخت این قفل ها از لایه اضافه یا امکانات دیگری استفاده نشده است قیمت این مدل نسبت به سایر مدل ها پایین تر است.

 

قفل کتابی دوجداره

طبق چیزی که در همین راهنمای خرید قفل کتابی گفته شد، برخی از قفل ها روکش دار هستند تا مقاومت آن ها افزایش داده شود. مدل های دیگر در مقایسه با این مدل ضعیف تر عمل می کنند چرا که روکشی ندارند و ممکن است با زور شکسته و باز شوند. البته نکته منفی این قفل در این است که مغزی مقاومی ندارد و با اسید از بین می رود.

 

قفل کتابی ضد سرقت

این مدل نیز یکی از مدل های گران تر قفل کتابی است. دلیل آن هم این است که علاوه بر داشتن بدنه بسیار مقاوم که از جنس استیل دوجداره است، مغزی آن نیز برنجی است که آن را در مقابل اسید مقاوم می سازد.

 

قفل کتابی

 

 

امیدواریم توانسته باشیم یک راهنمای خرید قفل کتابی کامل و جامع را برای شما فراهم کرده باشیم. در صورتی که سوالی دارید که پاسخ آن را در متن بالا پیدا نکرده اید می توانید آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن به آن پاسخ داده شود. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *