دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته ahd و نقد و بررسی عملکرد آن

دوربین مداربسته ahd

دوربین های مداربسته یکی از مهم ترین بخش های امنیت هر مکانی به شمار می روند. با این وجود، با توجه به تنوعی که در مدل های مختلف این دوربین ها وجود دارد، لازم است تا با دقت به تمامی این مدل ها توجه کنید و پس از آن، مناسب ترین مدل را برای استفاده خود انتخاب کنید. به همین علت، در متنی که امروز برای شما عزیزان آماده کرده ایم، قصد داریم تا شما را به پاسخ این سوال که دوربین مداربسته ahd چیست و چه مزایا و فایده هایی دارد آشنا کنیم. پس با صفاتک همراه باشید.

 

دوربین مداربسته ahd چیست؟

دوربین مداربسته ahd که مخفف عبارت analog high definition می باشد، نوعی از دوربین است که کاربرد آن گرفتن تصاویر با کیفیت بالا است. این دوربین مداربسته پیشرفته، با استفاده از کابل های کواکسیال به دستگاه های dvr متصل می شوند تا تصاویر، بدون افت کیفیت به فرمت هایی تبدیل شوند که قابلیت ذخیره شدن در کارت های حافظه و سی دی و دی وی دی های گوناگون را داشته باشد.

 

دوربین مداربسته ahd چیست

 

پیش از این که این نوع از دوربین ها وارد بازار شود و توجه همه فروشندگان و مصرف کنندگان را به خود جلب کند، دوربین های آنالوگ که کیفیت های اچ دی و مناسب نداشتند باعث کم شدن کیفیت تصاویری که ضبط می کردند می شدند و این باعث نارضایتی برخی از مصرف کنندگان می شد. با این حال، دوربین های مداربسته ahd از چنین مشکلی برخوردار نیستند و با کمک کابل های کواکسیال، تصاویر ضبط شده خود را با بهترین کیفیت ممکن به دستگاه dvr انتقال خواهد داد (دستگاه dvr یا digital video recorder به دستگاهی گفته می شود که تصاویر و فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مداربسته را به کمک کابل ها و سیم های مخصوص از آن ها دریافت می کند و فرمت آن ها را تغییر می دهد به طوری که به فرمتی قابل پخش و قابل ذخیره تبدیل شود.).

نکته مهمی که در خصوص این دوربین های مداربسته مخصوص وجود دارد، این است که برخی از دستگاه های dvr قابلیت متصل شدن به دوربین مداربسته ahd را ندارند، بنابراین باید در زمان خرید دوربین ahd به این موضوع دقت کنید و دستگاهی را خریداری کنید که با مدل این دوربین های امنیتی مطابقت کامل داشته باشند.

 

انواع دوربین مداربسته ahd چیست؟

بر اساس کاربرد و استفاده ای که این دوربین ها خواهند داشت، می توان آن ها را به سه گروه متفاوت تقسیم بندی کرد. در ادامه با دسته بندی های گوناگون دوربین مداربسته ahd آشنا خواهید شد. این سه گروه به شرح زیر می باشند:

 

دوربین های مداربسته ahd بولت (bullet)

مدل بولت در میان مدل های دوربین مداربسته ahd یکی از پرطرفدارترین ها و محبوب ترین ها به شمار می رود. این دوربین ظاهری شبیه به استوانه دارد و بدنه آن از جنسی فلزی و محکم برخوردار است. یکی از ویژگی های مهم این دوربین مداربسته این است که در ساخت آن از لامپ های ال ای دی استفاده شده است که این موضوع باعث شده است تا حتی در نور کم یا به هنگام شب نیز تصاویری که توسط این دوربین گرفته می شوند از کیفیت خوبی برخوردار باشند. این مدل از دو نوع لنز ثابت و متغیر استفاده می کند که هر کدام از نظر سایز و اندازه با هم تفاوت دارند.

 

دوربین ahd

 

 

دوربین مداربسته ahd صنعتی (box)

این مدل از دوربین های ahd با استفاده از یک نوع پلاستیک مقاوم ساخته شده است و معمولا ظاهری به شکل یک مستطیل دارد. لنزهایی که از آن ها در ساخت این مدل ها به کار رفته است، برای دید در شب مناسب نیستند اما در فضاهایی که در آن نور به اندازه کافی وجود ندارد بسیار خوب عمل می کنند و تصاویری با کیفیت مناسب را به شما تحویل می دهند. پایه ای که به وسیله آن، این دوربین ها را به دیوار و یا سقف متصل می کنند از مقاومت زیادی برخوردار است و می تواند وزن دوربین را به خوبی تحمل کند.

 

دوربین های مداربسته ahd دام (dome)

این دوربین مداربسته، ظاهری گرد و گنبدی شکل دارد که به این وسیله، این قابلیت را دارد تا به راحتی بچرخد و یا خم شود. همچنین این دوربین ها قدرت زوم مناسبی نیز دارند. برعکس مدل دوربین ahd صنعتی، این دوربین ها هم از قابلیت گرفتن تصاویر در نور عادی برخوردار هستند، و هم به دلیل استفاده از سیستم نور مادون قرمز قابلیت تصویر برداری در شب و مناطق کم نور را دارند که باعث پرکاربرد شدن این مدل می شود. یکی دیگر از مزیت های این مدل دوربین این است که می توانید آن را به شبکه اینترنت وصل کنید.

 

مزایا و معایب دوربین مداربسته ahd

 

 

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین های مداربسته ahd

احتمالا تا این قسمت متوجه شده اید که فواید دوربین مداربسته ahd چیست. این دوربین علاوه بر داشتن کیفیت بهتر، قابلیت وصل شدن به اینترنت را نیز دارد و سرعت انتقال تصاویر به دستگاه های dvr در این دوربین ها بالاتر است. با این وجود ممکن است به این دلیل که این دوربین ها به دستگاه dvr مخصوص خود نیاز دارند کمی نیاز باشد تا هزینه بیشتری را برای خرید آن در نظر بگیرید. با این وجود، لازم است بدانید که دوربین مداربسته ahd یکی از باکیفیت ترین و به صرفه ترین دوربین های مداربسته موجود در بازار است.

 

کارایی دوربین مداربسته ahd

 

با وجود تمام این نکات، فراموش نکنید که برای خرید دوربین مداربسته مناسب، باید به فاکتورهای بسیاری توجه کنید و تنها توجه به کیفیت دوربین کافی نخواهد بود. امیدواریم توانسته باشیم به تمامی سوالات شما در این خصوص که دوربین مداربسته ahd چیست و چه ویژگی هایی دارد پاسخ داده باشیم. شما نیز می توانید نظرات و تجربیاتی که از استفاده از دوربین ahd داشته اید را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. از توجه و همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *