دوربین مدار بسته

معرفی 6 مدل از انواع دوربین مداربسته مخفی

دوربین مخفی

استفاده از دوربین‌های مداربسته‌ی عادی اکنون بخشی از زندگی روزمره‌ی بسیاری از افراد در فروشگاه‌ها، ادارات بزرگ و مجتمع‌های گوناگون به شمار می‌رود. با این وجود، بسیاری از افراد اطلاعات کافی در خصوص دوربین‌های مداربسته‌ی مخفی و جزئیات آن ندارند. آیا اصلا قانون اجازه‌ی استفاده از چنین دوربین‌هایی را داده است؟ در این مقاله، علاوه بر آشنا شدن با انواع دوربین مداربسته مخفی، با قانون استفاده از آن و نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد نیز آشنا خواهید شد. پس این متن را از دست ندهید.

 

دوربین مداربسته مخفی چیست و چه تفاوتی با سایر مدل‌های دوربین مداربسته دارد؟

دوربین مداربسته‌ی مخفی که همچنین با نام‌های دوربین جاسوسی و یا دوربین نظارتی شناخته می‌شود به گونه‌ای از دوربین مداربسته گفته می‌شود که برعکس مدل‌های رایج که اندازه‌ای بزرگ و قابل توجه دارند، از اندازه‌ای کوچک برخوردار هستند.

همان طور که از اسم آن نیز مشخص است، هدف اصلی و عملا تنها هدف استفاده از این دوربین‌ها این است که بدون جلب توجه و چه بسا به صورت مخفیانه اتفاقات و فعالیت‌هایی که در یک مکان مشخص اتفاق می‌افتد را ثبت کنند. بنابراین باید در خصوص این که قانون در خصوص استفاده از این مدل دوربین‌ها چه حرفی برای گفتن دارد دقت کرد.

 

 

دوربین مداربسته مخفی

 

قانون استفاده از انواع دوربین مداربسته مخفی

در کشور ما، قانون به صراحت اعلام کرده است که برای استفاده از هر گونه دوربین مدار بسته‌ای، چه به صورت علنی و چه به صورت مخفی، دریافت مجوز الزامی است. از سوی دیگر، استفاده از دوربین مخفی به منظور شنود یا جاسوسی از سمت پلیس فتا جرم محسوب می‌شود و یکی از شروط نصب دوربین مداربسته این است که اگر در اماکن عمومی قصد چنین کاری را دارید، لازم است با استفاده از یک تابلو یا نشان، سایر افراد را در جریان این موضوع قرار بدهید. بنابراین، لازم است جهت دریافت مجوز استفاده از این نوع دوربین‌ها، به شعبات نیروی انتظامی و پلیس + 10 مراجعه کنید.‌

 

آشنایی با پرکاربردترین انواع دوربین مداربسته مخفی

بر اساس کاربرد، نوع اتصال و ظاهر، می‌توان انواع دوربین‌های مداربسته‌ی مخفی را به 6 دسته‌ی اصلی تقسیم کرد که در ادامه اسامی تمام آن‌ها را به همراه مشخصات کاملشان مشاهده خواهید کرد.

 

ـ دوربین مداربسته‌ی مخفی آینه‌ای

مدل اولی که در میان نمونه‌های دوربین‌های مداربسته و جاسوسی کاربرد دارد، دوربین آینه‌ای است. طریقه‌ی ساخت این دوربین به این شکل است که یک دوربین کوچک را درون یک محفظه قرار می‌دهند و روی محفظه را با یک آینه‌ی محدب می‌پوشانند. استفاده از این دوربین‌ها بسیار راحت است و دردسر خاصی ندارد، تنها باید به محل نصب آن توجه شود چرا که در صورتی که نور مناسب به آن نرسد کیفیت عکس و ویدیوهای دریافتی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

دوربین مداربسته مخفی بند انگشتی

 

ـ دوربین مداربسته‌ی مخفی مینیاتوری یا بند انگشتی

این دوربین‌ها که با سیستم AHD کار می‌کنند از اندازه‌ی بسیار کوچکی برخوردار هستند که باعث می‌شود به راحتی قابل پنهان کردن در هر مکانی را داشته باشند. از نکات مثبت این مدل، می‌توان به اندازه‌ی مناسب، استفاده‌ی راحت، قیمت کم و کیفیت مناسب 2 مگاپیکسلی آن اشاره کرد که کار را برای استفاده‌های شخصی شما راحت‌تر خواهد کرد.

 

ـ دوربین مداربسته‌ی مخفی هالوژنی

این دوربین‌ها در قالب یک لامپ هالوژن قرار می‌گیرند و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. ظاهر کوچک و در عین حال کیفیت مناسب این مدل باعث شده است تا این دوربین در فضاهایی مانند آسانسور مورد استفاده‌ی بسیار قرار بگیرد و به همین دلیل به دوربین آسانسوری نیز شهرت پیدا کند.

 

ـ دوربین مداربسته‌ی مخفی سوزنی

در میان انواع دوربین مداربسته مخفی، این مدل به نام دوربین‌های پین هول یا Pin hole نیز شهرت دارد و از نظر اندازه و کاربرد در زیر دسته‌ی دوربین‌های مداربسته‌ی مخفی مینیاتوری قرار می‌گیرد. با این وجود، بهتر است بدانید که قیمت این مدل از سایر مدل‎‌های مشابه بیشتر خواهد بود، چرا که کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که توسط این دوربین‌ها ثبت می‌شوند از مدل‌های شبیه به آن بالاتر است.

 

ـ دوربین مداربسته‌ی مخفی دتکتوری

یکی از دوربین‌های مدار بسته‌ای که به شکل مخفی استفاده می‌شوند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است، دوربین‌های مخفی دتکتوری هستند که در ظاهر شبیه به دتکتورهای اعلام حریق، سرقت و … هستند اما در اصل قابلیت ضبط دارند.

 

دوربین مداربسته مخفی دتکتوری

ـ دوربین مداربسته‎‌ی مخفی خودکاری

بله، درست متوجه شده‌اید. دوربین‌های مداربسته‌ی مخفی در خودکار تنها مخصوص فیلم‌های جیمز باند نیستند. این دوربین‌ها که در بدنه‌ی خودکار تعبیه می‌شوند، قابلیت ضبط تصویر و صدا را با کیفیت قابل قبولی دارند. البته لازم به ذکر است که باتری این نوع دوربین مخفی برای زمان طولانی مناسب نیست و حداکثر چهل دقیقه برای شما کار خواهد کرد.

اکنون که با انواع دوربین مداربسته مخفی آشنا شده‌اید کار انتخاب برای شما راحت‌تر خواهد بود. با این وجود، جهت پیشگیری از به وجود آمدن هر مشکلی، به قوانین استفاده از آن‌ها نیز توجه کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم

1 دیدگاه در “معرفی 6 مدل از انواع دوربین مداربسته مخفی

  1. Great content! Keep up the good work!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *