انتخاب دزدگیر اماکن

انواع دزدگیر سایلکس؛ با امکانات و قیمت مختلف

انواع دزدگیر سایلکس

دزدگیر سایلکس دارای 4 نوع عمده می باشد اما باید برای انتخاب دزدگیر اماکن بدانیم نخستین شرط مورد نظر برای یک مکان، اعم از مسکونی، اداری، تجاری یا صنعتی، امنیت و حفاظت آن مکان است.

در نتیجه برای صاحبان، ساکنان یا مدیران اماکن، حفاظت از حریم فضای در اختیار و نیز کالاها یا تجهیزات موجود در آن فضا نخستین مسئله ی حائز اهمیت است.

در وهله ی اول مهم است که امنیت چه مکانی مد نظر باشد و در وهله ی دوم میزان حفاظتی که برای مکان، لازم است، اهمیت می یابد که در ادامه بیشتر در خصوص آن توضیح خواهیم داد. موضوع مهمی که غالبا مورد پرسش است، انتخاب نوع سیستم حفاظتی است.

انواع دزدگیر اماکن silex که از تجهیزات مطرح در حوزه حفاظت و امنیت هستند، برای این منظور طراحی شده اند و در چهار نوع عمده تولید و عرضه می شوند.

انواع دزدگیر سایلکس

نوع اول که در کلام عامه به دزدگیر ساده معروف است و کارکرد اخباری با تولید صدا دارد؛ به این معنا که عملکرد آن تنها محدود به آژیر است. در مکان هایی که نگهبانی وجود داشته باشد و سایر مراحل امنیتی به عهده او باشد، می توان از چنین سیستمی استفاده کرد.

نام دقیق تر این دزدگیر SL14 است. نوع دوم که نامش PD14 است، با نام دزدگیر شهری نیز شناخته می شود. عملکرد آن به کمک خطوط ثابت تلفن ممکن می شود. نوع سوم که بیشترین کارایی و تقاضا را دارد، SG7+ است که هم با خطوط ثابت تلفن و هم سیمکارت کار می کند.

این نوع، مزایای خوب و بهره وری بالایی دارد که در ادامه مطلب آن ها را بیشتر شرح خواهیم داد و نوع چهارم SG8+ است که برای فضاهای گسترده تر مثل مکان های تجاری که نیازمند حفاظت بیشتر و جزئی تر است، کاربرد دارد و برای سایر اماکن چندان ضروری نیست. این مطلب راهنمای شما برای انتخاب نوعی مناسب از انواع دزدگیر سایلکس است.

شرح ویژگی ها و کارایی های انواع دزدگیر سایلکس

در این بخش در رابطه با ویژگی های دزدگیرهای منزل سایلکس جزئیات بیشتری بیان میکنیم و در خصوص ویژگی ها و کارکردهای انواع دزدگیر سایلکس بیشتر آشنا خواهید شد:

1- دزدگیر SG7+ با کارایی بالا برای همه ی اماکن:

دزدگیر سایلکس

بهترین نوع مورد توصیه از انواع دزدگیر منزل سایلکس، مدل SG7+ است که به این دلیل که هم از طریق خطوط ثابت تلفن و هم از طریق خطوط تلفن همراه اعلام خطر می نماید، متقاضیان بیشتری دارد. این مدل جزء مدل های دزدگیر سیم کارتی ارزان با توجه به کیفیتش نسبت به قیمت آن می باشد.

این نوع از انواع دزدگیر منزل سایلکس، دارای ریموت Lenex است؛ همچنین می توان برای کاربران ریموتی آن سطح دسترسی تعیین کرد. این نوع دزدگیر دارای یک رله خروجی و 5 زون است و هر زون نیز می تواند به 8 حالت تعریف شود.

مهم ترین مزیت دزدگیر SG7+ قابلیت اتصال به سیمکارت است که این امر به خودی خود، امکاناتی چندگانه را برای این سیستم تعریف می کند. برای مثال قابلیت ارسال گزارشات در قالب پیامک وجود دارد.

همچنین امکان ارسال کد دستوری و نیز نصب اپلیکیشن (هم اندروید و هم ios) آن بر روی دستگاه تلفن همراه فراهم می شود. نکته ی دیگر که در این نوع دزدگیر مهم است، قابلیت قطع برق و تلفن است. در همه ی اماکن شامل مسکونی، اداری و فروشگاهی می توان از این سیستم بهره برد.

البته باید گفت سیستم خبردهنده را نمی توان هم زمان روی خطوط ثابت و سیمکارت فعال کرد و تنها یکی از این دو وضعیت، امکان پذیر است. این دزدگیر همچنین اعلام کاهش شارژ باطری را نیز از طریق پیامک انجام می دهد. همچنین می توان به آن یک دتکتور دود یا حرارت سقفی نیز اضافه کرد که هشدار حریق را نیز به امکاناتش می افزاید.

2- دزدگیر سایلکس ساده یا SL14:

این نوع دزدگیر به این علت «ساده» نامیده می شود که تنها کارایی آن چنان که گفتیم، تولید صدا و آژیر است. شاید این پرسش برای مخاطبان ایجاد شود که آیا این کارایی به تنهایی برای حفاظت و امنیت مکان کافی است؟

پاسخ این است: در صورتی که مکان مورد نظر تحت حفاظت نگهبان است و یا افرادی دیگر برای تأمین امنیت، حضور و آمادگی دارند، می توان از این سیستم تنها به عنوان خبر دهنده استفاده کرد.

بسیاری از فضاها حالت شهرکی دارند و دارای نگهبان هستند و یا مجتمع هایی مسکونی هستند که ساکنان آن ها اعضای یک فامیل یا به هرحال آشنا و معتمد هستند.

طبیعی است که در چنین فضاهایی که رفت و آمد محدود است و ساکنان یکدیگر را می شناسند، تنها یک سیستم دزدگیر ساده SL14 که هنگام خطر نگهبان و ساکنان را خبر کند، کاملا مفید و کافی است.

3- سیستم دزدگیر سایلکس PD14 یا شهری:

انواع دزدگیر سایلکس

تفاوت این سیستم با دزدگیر سایلکس ساده این است که سیستم خبردهنده ی آن از طریق تلفن ثابت کار می کند. این سیستم در هنگام خطر از طریق تماس با شماره های ثابتی که برای آن تعریف می شود، خبر رسانی می نماید.

از قابلیت های این سیستم، فعال یا غیرفعال نمودن شماره های مدیر دزدگیر از طریق تماس است؛ شنود صداهای محیط نیز از همین طریق فراهم می شود.

4- دزدگیر سایلکس SG8+:

یکی از انواع دزدگیر منزل سایلکس، SG8+ است؛ این نوع که پیشرفته ترین نوع سیستم های سایلکس محسوب می شود، چندان برای منازل و محیط های محدود الزامی نیست. از چنین سیستمی می توان در محیط های گسترده ی تجاری مثل پاساژها استفاده کرد زیرا رله های خروجی و زون های متعددی دارد.

از جمله قابلیت های این نوع دزدگیر توان تشخیص طبقه و محدوده دقیق تر مکانی وقوع خطر است.

کدام یک از انواع دزدگیر سایلکس را برای منزل انتخاب کنیم؟

از جمله ویژگی های دزدگیرهای منزل سایلکس که باید به آن توجه کرد، اعلام خطر مناسب است. به دلیل محدود بودن فضای منزل نیاز چندانی به تعیین دقیق محدوده ی خطر نداریم، اما خوب است چه در شرایطی که در منزل حضور داریم، یا به هر شکل به خط ثابت دسترسی داریم و چه در شرایطی که نیاز به اعلام خطر بر روی سیمکارت است، بتوانیم از امکانات حفاظتی و امنیتی استفاده کنیم.

استفاده از دزدگیر سایلکس SG7+ نه تنها برای منازل، که برای مکان هایی چون دفاتر کار، مغازه ها و فروشگاه های کوچک و تک واحدی، واحدهای صنعتی و کارگاه های تولیدی کوچک نیز مناسب است. با توجه به سیستم ارسال پیامک، می توان در لحظه، امنیت و حفاظت مکان را تحت نظر داشت و از وقوع خطر در آن آگاه شد.

2 دیدگاه در “انواع دزدگیر سایلکس؛ با امکانات و قیمت مختلف

  1. شهاب گفت:

    سلام با توجه ب اینکه sg7 در بازار موجود نیس چ مدلی رو برای ویلای کوچکی در خارج از تهران پیشنهاد میکنید با تشکر

    1. مصطفی منصوری گفت:

      سلام مدل SG8-s جایگزین مدل قبلی شده
      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *