دوربین مدار بسته

۶ مورد از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته

اشتباهات خرید دوربین مداربسته

زمانی که تصمیم به خرید یک دوربین مدار بسته مناسب می گیرید، نکته ها و موارد بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد تا بدانید که باید در دوربین امنیتی مورد نظر خود به دنبال چه نکته هایی بگردید. با این حال هیچ کس از نباید ها صحبتی نمی کند. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بیشترین اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته مربوط به چه مواردی می باشد؟ به همین علت است که ما امروز قصد داریم تا در این مطلب، برای شما عزیزان به شرح تمامی اشتباهات رایج هنگام خرید دوربین مداربسته بپردازیم. تا پایان این متن همراه صفاتک باشید.

 

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته

احتمالا از این موضوع آگاه هستید که معمولا دوربین های مداربسته یکی از مهم ترین اجزای سیستم امنیتی خانه و یا محل کار شما را تشکیل می دهند. پس با توجه به اهمیت بالای این موضوع به شما پیشنهاد می کنیم تا قبل از این که در خصوص مدل و نوع دوربین خود و یا طریقه استفاده از آن تصمیم گیری کنید، با یک متخصص مشورت کنید. شرایط خود و انتظاراتی که از یک دوربین مداربسته مناسب دارید را برای او توضیح دهید و از او بخواهید تا به شما در انتخاب بهترین و مناسب ترین مدل کمک کند. در ادامه، لیستی از اشتباهات رایج هنگام خرید دوربین مداربسته را مشاهده خواهید کرد:

 

اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته

 

 

استفاده کردن از دوربین های WDR در مکان هایی با نور بسیار زیاد و یا با نور خیلی کم

دوربین های WDR که مخفف Wide Dynamic Range می باشد، به دوربین هایی گفته می شود که از وقوع موقعیت های ضد نور در تصاویر جلوگیری می کند. این دوربین ها مناسب محوطه هایی هستند که در یک سطح از نظر نوری اختلاف بسیاری وجود داشته باشد و سطح نور آن محیط یکپارچه نباشد. بنابراین اگر قرار است برای محیطی دوربین مدار بسته خریداری کنید که به صورت یکپارچه پر نور و یا کم نور است، خرید این دوربین های WDR یکی از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته می باشد.

 

استفاده کردن از دوربین های مدار بسته ای با لنز وریفوکال(یا متغیر)برای محیط ها و فضاهای عادی

لنزهای وریفوکال و یا متغیر بیشتر مناسب مکان ها و موقعیت هایی هستند که شما قصد داشته باشید بر روی بخش و یا قسمت خاصی از محوطه مورد نظر خود تمرکز کنید. بنابراین این مدل از لنزها یک زاویه دید و محیط خاص را تحت نظر قرار می دهند. همچنین قیمت این دوربین ها به دلیل استفاده از لنز مخصوص متغیر بالاتر می باشد.

 

اشتباهات رایج خرید دوربین مداربسته

 

 

استفاده کردن از دوربین های اسپید دام یا گردان(speed dome CCTV)برای هدف های امنیتی

دوربین های اسپید دام و گردان از لنزهای متحرک استفاده می کنند. در واقع کاربرد اصلی این دوربین ها، نظارت بر روی محوطه مورد نظر شما می باشد. با وجود این که دوربین هایی که از لنزهای متحرک استفاده می کنند به نظر ایده آل می رسد اما برای اهداف امنیتی مناسب نیست. چرا که این احتمال وجود دارد که در زمان ارتکاب جرم و یا رخ دادن یک حادثه، تمرکز دوربین بر روی قسمت دیگری از محوطه مورد نظر باشد.

 

خریداری دوربین های بی سیم به دلیل مناسب تر بودن قیمت های آن

استفاده از این دوربین ها به دلیل این که بی سیم هستند و نیازی به کایل کشی ندارند برای مصرف کنندگان بسیار به صرفه تر خواهند بود. با این حال، خریداری کردن دوربین های بی سیم صرفا به همین علت منطقی نمی باشد. دلیل آن هم این است که دوربین های بیسیم مانند سایر مدل های دوربین های مدار بسته از دقت مناسبی برخوردار نیستند و به اندازه کافی شما را از تصاویر ثبت شده خود راضی نخواهند کرد. بنابراین خرید دوربین های بی سیم صرفا به خاطر قیمت مناسب آن یکی از اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته محسوب می شود.

 

خرید دوربین مدارسته

 

 

خریدن دوربین صرفا به خاطر استفاده از نور مادون قرمز به جای نور مرئی

درست است که دوربین هایی که از نور مادون قرمز استفاده می کنند بسیار پیشرفته تر به نظر می رسند، اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که دوربین های مدار بسته ای که از نور مادون قرمز استفاده می کنند علاوه بر این که تصاویر ثبت شده خود را به شکل سیاه و سفید نشان می دهند، برای فضاهایی که نور مناسبی دارند و تاریک نیستند اصلا مناسب نیست و نتیجه باکیفیتی را به شما ارائه نخواهد داد.

 

توجه نکردن به نیاز های اصلی خود و توجه کردن به ظاهر دوربین

در بسیاری از مواقع پیش می آید که برخی از مدل های دوربین های مدار بسته به نظر امکانات زیادی داشته باشند و بین سایر مدل ها بهترین باشند، با این وجود در صورتی که برای نیازهای شما و استفاده های مکان های مورد نظر شما مناسب نباشند، خرید آن ها یکی از بزرگ ترین اشتباهات شما محسوب خواهد شد.

 

اشتباهات رایج در هنگام خرید دوربین مداربسته

 

 

راه های پیشگیری از اشتباهات رایج هنگام خرید دوربین مداربسته

همان طور که در ابتدای متن نیز گفته شد، پیش از هر چیزی باید هدف و انتظارات دقیق خود را از دوربین مدار بسته مورد نظرتان مشخص کنید. به این وسیله می توانید از کمک متخصصان و فروشندگان نیز استفاده بهتری کنید. در ادامه چند راه حل اصلی برای این که بتوانید از اشتباهات رایج هنگام خرید دوربین مداربسته جلوگیری کنید به صورت لیست آورده شده اند:

  • به جای استفاده از یک دوربین گردان و اسپید دام بهتر است در نقاط حساس مانند پنجره ها و ورودی ها از دوربین های مدار بسته ثابت استفاده کنید تا بتوانید نظارت کامل بر روی تمامی محوطه های مورد نظر خود داشته باشید. استفاده از لنزهای وریفوکال نیز برای موارد خاص است و بهتر است با گزینه های مناسب تری جایگزین شود.
  • لازم نیست به محض این که احساس کردید کوچک ترین مشکلی در زمینه نور فضا وجود دارد نسبت به خرید دوربین های مخصوص مانند دوربین های نور مادون قرمز یا WDR استفاده کنید. در بسیاری از مواقع نور محیط با اضافه کردن تعداد لامپ ها یا استفاده از لامپ های قوی تر بهتر خواهد شد.

این همه آن چیزی است که لازم است در خصوص اشتباهات رایج در خرید دوربین مداربسته بدانید. امیدواریم توانسته باشیم با این متن به سوال هایی که در این خصوص در ذهن داشتید به صورت کامل پاسخ دهیم. با این وجود شما عزیزان می توانید سوالات دیگر خود را نیز در بخش نظرات برای ما بنویسید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *