دوربین مدار بسته

استاندارد ip66 در دوربین مداربسته؛ ویژگی و کاربردها

استاندارد ip66 در دوربین مداربسته

کدها و استانداردهای زیادی در خصوص دوربین‌های مداربسته وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان به راحتی به مشخصات مهم و برجسته‌ هر دوربین مداربسته‌ای پی برد. در این متن، به بهترین نحو به این سوال که استاندارد IP66 چیست پاسخ داده شده است . با صفاتک همراه باشید.

 

آشنایی اجمالی با استاندارد IP در وسایل الکترونیک

استاندارد IP در کل این موضوع را بیان می‌کند که وسیله‌ الکترونیکی مورد نظری که از این استاندارد پیروی می‌کند، تا چه اندازه در مقابل نفوذ گرد و خاک و یا آب مقاوم است. این استاندارد در واقع مخفف عبارت Ingress Protection است که یک کد استاندارد شده‌ بین المللی و شناخته شده محسوب می‌شود.

 

استاندارد ip66

 

کد این استاندارد بر این اساس قابل تشخیص است که پس از دو حرف I و P دو عدد تک رقمی قرار می‌گیرند. عدد سمت چپ، میزان مقاومت وسیله در مقابل نفوذ گرد و خاک را نشان می‌دهد و عدد سمت راست مخصوص میزان مقاومت آن در برابر نفوذ آب است. ارقام محافظت در مقابل گرد و خاک می‌تواند از 0 تا 6 و اعداد محافظت در برابر آب می‌تواند از 0 تا 9 باشند که به ترتیب کمترین تا بیشترین مقاومت را نشان می‌دهند. همچنین بعد از این دو رقم ممکن است حروف خاصی نیز قرار بگیرند که مختص به مقاومت در برابر روغن، شرایط آب و هوایی خاص و … می‌باشند.

 

ویژگی‌های یک دوربین با استاندارد IP66 چیست؟

در زمان تولید، برای این که استاندارد ip66 در دوربین مداربسته را به خوبی آزمایش کنند، محصول نهایی را در مقابل فشار قوی آب قرار می‌دهند. در صورتی که هیچ آبی وارد فضای داخلی دوربین نشود، این وسیله از این مرحله سر بلند بیرون خواهد آمد و به بخش‌های بعدی فرستاده خواهد شد. نکته‌ مهمی که در خصوص استاندارد ip66 در دوربین مداربسته وجود دارد این است که با وجود مقاومت بالای این دوربین‌ها در مقابل آب و فشار آن، همچنان نمی‌توان این دوربین‌ها را به صورت کامل در آب فرو برد.

در صورتی که تمایل دارید از دوربینی استفاده کنید که بتوان آن را به صورت کامل در آب غوطه ور کرد باید به دنبال مدلی باشید که از استاندارد ip67 یا ip68 پیروی کند. استاندارد ip67 به وسیله این اجازه را می‌دهد تا به صورت موقت در آب غوطه ور شود. این دوربین‌ها می‌توانند حداکثر به مدت سی دقیقه در عمق یک و نیم متری آب دوام بیاورند و دوربینی با استاندارد ip68 می‌تواند به صورت کامل در آب فرو رود و مشکلی در عملکرد آن ایجاد نخواهد شد.

 

ip66 در دوربین مداربسته

 

در ساخت دوربین‌های مداربسته با استاندارد ip66 و یا ip67 معمولا از فلز و آلیاژهای آلومینیوم استفاده می‌شود و همچنین بخش‌هایی از آن‌ها از شیشه ساخته شده است تا بهتر بتواند از ورود گرد، خاک، غبار و آب جلوگیری کند. با وجود چنین استانداردها و قابلیت‌هایی، استفاده از دوربین‌های مداربسته در محیط‌های خارجی، خصوصا در ناحیه‌هایی که از آب و هوای متفاوت و بارش‌های شدید برخوردار هستند ساده تر شده است. همچنین، امروزه بسیاری از دوربین‌ مداربسته دام که بیشتر مناسب فضاهای داخلی هستند از این استانداردها برخوردار شده اند.

 

تفاوت استاندارد ip66 در دوربین مداربسته و دوربین‌های ip

شاید به دلیل تشابه اسمی، برخی از افراد گمان کنند که عبارت ip در هر دو مورد معنی یکسانی دارد و در خصوص یک استاندارد ثابت صحبت می‌کند. در حالی که این دو مقوله کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. تمام نکات مهم در خصوص استاندارد ip66 که در دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود در بخش‌های قبلی به صورت کامل توضیح داده شد، اما منظور از دوربین‌های مداربسته‌ ip چیست؟ دوربین‌های مداربسته‌ ip به نوعی از دوربین‌های امنیتی گفته می‌شود که تحت یک شبکه‌ مشخص کار می‌کنند و از این شبکه‌ مورد نظر برای انتقال اطلاعات خود استفاده می‌کنند.

 

دوربین مداربسته

 

با کمک استاندارد ip66 در دوربین مداربسته می‌توانید بهترین گزینه را برای سیستم امنیتی خود انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که بسیاری از افراد برای نواحی خارجی و سر باز از دوربین‌های عادی که از چنین استانداردی برخوردار نیستند نیز استفاده می‌کنند. با این وجود، در چنین حالتی باید از پوشش مناسب برای دوربین‌ها استفاده کرد تا بارش برف و باران اختلالی در ثبت فیلم و تصاویر این دستگاه به وجود نیاورد. از همراهی شما عزیزان تا این لحظه سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *